Gå til innhold

Oppgradering av HTPC


Anbefalte innlegg

Hei, no er tida inne for å oppgradere HTPC-en min. Er ikkje så kravstor, men skulle forvente FIFA 2011 på fullt, no som spelet ikkje er så annleis xbox i forhold til korleis versjonen var før på PC.

 

Har ikkje oppdatert meg på pc-fronten sidan 4870-4850 korta var "inn".

No står pcen slik:

HK: Asus M3a78-CM (mATX) (Sokkel: am2+)

CPU: AMD 7750 Black Edition

GPU: Radeon 4670 (passiv kjølar)

PSU: Corsair 400w

RAM: Kingston 4gb PC2-6400

HD: Samsung Spinpoint(?) 1TB

 

Har sett på 5770 og AMD Phenom II X4 920, men lurer på om eg har nok futt i straumforsyninga til desse? Kan ikkje sette inn det største skjermkortet pga plassmangel, og heller ikkje det som lagar mest bråk.

Vil det heller lønne seg å prøve å overklokke? Har ikkje akkurat det beste utgangspunktet for klokking mtp. specs, men kan prøve. CPU-en er no idle på 41C.

 

Takker for svar!

Endret av Scarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det held med GPU i starten. Det ser ut som GTX460 har ein vesentlig større tdp enn 5770, så med framtidige oppgraderinger, vil min 400w holde? Lat oss seie at eg kjøper gtx460 no, og ny cpu + ssd ein anna gong? Vil ikkje 400w då vere litt lite?

 

For å sei det sånn, å bytte PSU er uaktuelt. Har tatt av kabinettet på den og alt. Blir som å bygge ny garasje om eg skal bytte meir enn gpu, hardisk, cpu og minne

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Ved å bruke denne PSU kalkulatoren så kommer den frem med følgende anbefaling:

 

Beholde cpu eller bytte til Athlon II X4 640(bruker like mye strøm)

Radeon 5770

Resten av utstyret ditt som det står nå

 

284W

 

Beholde cpu eller bytte til Athlon II X4 640(bruker like mye strøm)

GTX 460

Resten av utstyret ditt som det står nå

 

342W

 

Om du har en SSD i tillegg så bruker den så lite at det ikke merkes.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Begge de tallene er målt i kontakten i veggen og viser forskjellen på prosessorene og skjermkortene. Husk at alt i maskinen trekker strøm sånn at det tallet viser også hva resten av systemet trekker og derfor blir litt misvisende når du skal finne ut hvor mye strømforsyningen din kan belastes med.

 

Det strømkalkulatoren beregner er hvor mye alle komponentene trekker sett i sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...