Gå til innhold

Hvordan lage geléshots?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal ha jentevors hos meg på nyttårsaften, og har tenkt til å lage geléshots.

 

1 pakke Freia gelé

2 dl vann

2,5 dl Bacardi Razz

 

Tror dere den oppskrifta funker bra? Det står jo egentlig på pakka at det skal være 5 dl væske, men jeg kutta ut 0,5 dl for å få litt sterkere gelésmak. Men så har jeg jo masse spørsmal da:

- Hvilken gelésmak liker dere best til geléshots?

- Funker det bra med Razz, eller anbefaler dere noe annet?

- Omtrent hvor mange shots blir det med den oppskrifta over? (skal kjøpe sånne små shotteglass fra Nille)

- Hvor mange shots må til før vi merker noe? Vi er jenter på 16 år, normal størrelse, har ikke så veldig mye erfaring med alkohol :p

 

Håper noen kan være så snille og hjelpe meg her ;)

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha hatt minst like mye vann som sprit. Og så ville jeg gått for rød gele, den er best til shots. Anbefaler også å kjøpe en sprit som er litt mer nøytral i smaken en razz for å få mest mulig gelesmak. :)

 

Skal lite til før dere kjenner noe, men pass på! Virkningen kommer ikke før lenge etterpå og er plutselig! Dette er lett å la seg lure på :p

 

Vet ikke hvor mange shotglass det passer til, men det er jo bare å regne ut ved å lese på pakningen til glassene hvor mye de kan inneholde. :)

Lenke til kommentar

Jeg lagde geleshots for et par måneder siden. Tok egentlig å gjetta meg litt fram til oppskriften.

 

Tok en ferdiglaget gele ( ute i siste liten), og smeltet denne i en panne.

Etter å ha kjølt ned gelen en kort stund tok jeg en halv halvliter (?) med 20 % sprit oppi, tiktok( er det det den heter? ) ( Kan ikke huske at jeg tilsatte noe vann?)

 

Etter å ha tatt spriten oppi, fylte jeg geleshotsene cirka 80 % full, og tok de deretter i kjøleskapet hvor de fikk en liten time å kjøle seg ned på.

 

Jeg brukte også de små shotsglassene fra Nille, men dette var ganske så vanskelig(Merk, også humoristisk) ettersom glassene knakk/sprakk hvis du var for hardhendt og de datt ikke ned hvis de holdt de opp ned. Vi endte derfor opp med å slurpe de i oss.. :new_woot:

 

Smaken jeg brukte var eple, og den var veldig god ettersom jeg var litt sulten også :)

 

Jeg fikk cirka 40 shotsglass, og de var ikke så ufattelig sterke at de gjorde noe. Jeg kjente det etter cirka 6-7 stykker. ( Jeg likte det bedre enn et shotglass som jeg ikke klarer å fullføre pga alkoholsmaken er så sterk)

Hvis du ønsker en sterkere blanding er det bare til å tilsette mer alkohol. Har ikke testet ut den vann/alkohol måten, men er sikkert veldig god den også :D

 

Forresten, oppskriften deres så også god ut; kos dere :D

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Forholdet mellom alkohol og vann er egentlig avhengig av hvor sterke du vil ha dem. Uansett, tips: varm opp vannet og bland ut gelé først. Så kjøler du av vannet litt og så blander du inn alkoholen, dette er for at alkoholen ikke skal fordampe.

 

Anbefaler sitrussmaker på geléen fordi jeg syntes jordbær ol. blir alt for søtt. Jeg bruker å bare kjøpe billigste spriten overhodet, fordi det smaker gelé uansett. Husker ikke helt (rart det der) hvor mange det ble, men mener det var rundt 20 per pakke.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Når vi lagde det sist så tok vi vel 1,5Dl med vann, og resten med sprit (50%). Tho vi brukte ikke shotglass, var jo mest min gele :lol: Men hver forsiktig, det tar litt tid før man merker det :). Hvis dere ikke skal bli stup fulle, vil jeg ikke anbefale å kjøre vår mix og med tanke på at dere ikke er de eldste eller har veldig god erfaring med alkohol, såh take care :>

Endret av Frederick_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...