Gå til innhold

[Løst] Kicket fra mitt eget guild. Har jeg noen rettigheter?


Anbefalte innlegg

For omtrent ett år siden bestemte jeg meg for å lage et guild, det var i grunnen ment bare for meg og noen andre venner, men det viste seg faktisk å bli veldig populært. Det kom nye medlemmer hver dag.

 

Etterhvert så kom det en norsk vennegjeng på 5 stykk inn og de virket veldig hyggelige. Disse var ganske ferske i spillet så jeg måtte lære dem en hel, men det synes jeg var gøy. Denne vennegjengen fikk jeg veldig god kontakt med og jeg gjorde alle til offiserer, og sammen fant vi på alle mulige slags ting, raiding, dungeons, pvp, RP og slike ting. Og guildet det fortsatte å vokse, på sitt største var det bortimot 400 medlemmer! Det var jeg veldig fornøyd med.

 

Månedene gikk og Cataclysm nærmet seg. Gjengen ble litt smålei, og de sluttet etterhvert å spille. Han ene vennen min som jeg laget guildet sammen med var begynt på en ny server og hadde det kjekt der mens jeg kjedet meg i min egen guild siden de andre ikke spilte.

 

Så da Cataclysm kom flyttet jeg en av mine to level 80 på den serveren over på min venn sin.

Vi hadde det gøy sammen og levlet, helt til den dagen en i gjengen kom på.

Han ble kjempesur på meg og skjelte meg ut og mente jeg hadde sviktet guildet. Han mente det var egoistisk at jeg var guildleader der når jeg ikke spilte der, så han sa at dersom ikke jeg ga han guildleader ville han og gjengen starte et nytt guild og få alle medlemmene over på deres guild.

Jeg ba han roe seg ned og fortalte han hvorfor han var offiser og at han kunne styre guildet som offiser, men det ville han ikke. Han fortsatte å mase og til slutt så gav jeg etter og gav han guildleaderen etter en diskusjon, hvor han lovte å gi den tilbake når jeg skulle begynne på serveren igjen og at han ikke skulle forandre på noe mens jeg var vekk.

 

Så kom eksamen og jeg spilte ikke WoW på en uke. Og når jeg logget inn fikk jeg meg et sjokk.

Han eller noen ander i gjengen hadde satt meg ned til den laveste ranken "Initiate", i guildbanken hadde han tatt alle de 5000 gullene som var der, som forøvrig jeg hadde lagt inn.

I tillegg hadde han nektet alle som var "Initiate" og ta noe av guildbanken.

 

Dette var helt absurd tenkte jeg. Det var trossalt jeg som betalte for guildbanken med 4 tabs og 5000 gull i, også bare tar han alt? Han som i tillegg hadde lovt meg og ikke røre noen ting.

 

Jeg ble forbanna og ba han om å sette alt inn og gjøre meg til offiser igjen. "I morgen", sa han. Jeg hadde logget av rett ved guildbanken, og det første jeg gjorde da jeg logget på var å sjekke den. Og det stod "You are not in a guild". Da hadde han altså kicket meg fra min egen guild. Makan til frekkhet!

 

Han har også nå gjort det umulig for meg å kommunisere han, han har ignorert meg på WoW, slettet meg på msn osv.

 

Jeg har aldri opplevd noe så sleipt og så utakknemlig noensinne. Han har tatt over hele guildet MITT, tatt ut alt i guildbanken som JEG har betalt for og stått for omtrent alt av items og gull som er inni. For hva? Fordi jeg spilte med min kompis på en annen server fordi de hadde vært borte i ukesvis? Jeg blir ekstra sur når han i tillegg lovte meg å ikke forandre på noe og at jeg kunne få tilbake guildleader når jeg skulle spille på serveren igjen.

 

Det koker oppi meg nå, det er akkurat som å bli ranet. Er det noe jeg kan gjøre? Vil en GM i det minste kunne få meg tilbake i mitt eget guild?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHAHAAHA takk for at du delte denne historien med meg, faktum er at wow er et spill og du burde behandle det som et spill, NEI du har ingen rettigheter siden du ga han lederskapet, hadde han gjort dette fra din konto kunne du kanskje hatt noe rettigheter, ta det med et smil og aksepter at internet er ikke det samme som irl, og ikke stol på folk du ikke kjenner fra virkeligheten :)

 

Det kan godt hende at en gamemaster vil hjelpe. Gir du passordet og brukernavnet til en kinesisk gullfarmer, kan du allikavel få alt tilbake som han har tatt. Så hvorfor skulle ikke dette kunne gå med guild også?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du kan anse guildet som tapt. Som nevnt her har du frivillig gitt kontrollen over guildet til en annen, og det faktum at det er en vennegjeng på 5 som nå i praksis har kontrollen over det levner ikke mye håp om at du kan klare å få noen videre støtte til din versjom OM en GM finner det verdt å prøve å hjelpe deg med å få det tilbake.

 

Det eneste positive i dette for din del er vel at du nok ikke kommer til å gjøre samme tabbe en gang til. Føler med deg - må være skikkelig surt å bli dolket slik i ryggen av noen du i prinsippet stoler på og har hjulpet fram i spillet.

Lenke til kommentar

Folk er egoistiske. Spesielt på internett og spel som WoW der kva ein gjer, ikkje har nokon betydning for real life.

Trur nok heller ikkje at du har noko bra grunnlag på å få hjelp. Om du ikkje drar igang ein historie der personen logga på kontoen din og gjorde handlingane. At det ikkje var du som gjorde det. Om du er heldig.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Minner meg om en film hvor en rik fyr som eier stor firma, han tar utfordring om å være uteligger i 1mnd og når han kommer tilbake så har han mistet alt :!:

 

Jaja, er bare å finne ny guild eller starte på nytt.

 

 

Hva heter filmen?

 

OT - Guildet er tapt, det er bare noe du må finne deg i.

Lenke til kommentar

om dere i en samtale kom overens om att du skulle få tilbake guildet er ikke alt tapt med sikkerhet.

 

Men din eneste mulighet er å skape en ticket ingame for å få hjelp.

Blir litt som med loot om det er tydelig avtalt så kan de gripe inn med chatlogger som bevis.

Lenke til kommentar

Minner meg om en film hvor en rik fyr som eier stor firma, han tar utfordring om å være uteligger i 1mnd og når han kommer tilbake så har han mistet alt :!:

 

Jaja, er bare å finne ny guild eller starte på nytt.

 

 

Hva heter filmen?

 

OT - Guildet er tapt, det er bare noe du må finne deg i.

 

Høres ut som Life Stinks (med Mel Brooks) utifra beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Vet det kanskje er litt seint å svare nå, men om du vet navnet og adressen til denne karen som lurte deg ville jeg tatt en telefon til en av foreldrene hans (jeg går ut ifra at han ikke er så gammel mtp. oppførsel). Tviler på at han er så høy i hatten da. Er foreldrene greie kan du prøve å få dem til å hjelpe deg med å få tilbake guildet som han stjal fra deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...