Gå til innhold

MP3-Spiller, ca 1000,- bruk til trening mm. :-)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter en mp3 spiller til ca 1000,- (0-1500) som skal bruke til og fra skolen, men hovedsbruksmål er i lommen under jogging.

 

 

 

 

Lydkvalitet

 

Bruker for øyeblikket Sony MDR-XB20EX og er veldig fornøyd med disse. For meg har disse god lydkvalitet, men de klarer kanskje ikke de helt klare lydene på høyt volum.

 

Før brukte jeg Creative Zen MX sine medfølgende øreplugger, å var helt fornøyd med de. Brukte de i nesten ett år, jeg var veldig fornøyd med de og er klar over at de ikke er noe særlig å skryte av.

 

Trenger ikke å være mer enn 4gb.

 

Batteritid på 10 timer musikkavspilling er ok, mer er selvfølgelig bedre :)

 

Skal brukes som motiverende middel under jogging, men også til og fra skolen på bussen. Trenger ikke video eller noe fancy greier.

 

Min gamle spiller (som jeg mistet) var Creative Zen MX 8gb med sin 2.5" skjerm var det mer enn nok tydelig å se hvilken sang jeg spilte av. Trenger ikke noe stor skjerm, men ikke noe mindre enn 2.5" hadde vært det beste. Kan og nevne at størrelsen på Zen MX ikke vær plagsom i det hele tatt, tok nesten ikke plass i lommen. Så gjør ingenting om mp3 spilleren er noe større :)

 

Når det kommer lydformater bruker jeg faktisk FLAC enda hvor døv jeg er, trenger vel egentlig ikke å støtte dette, men er ikke et minus. Må bare konvertere sangene mine hvis den ikke støtter FLAC :)

 

Video hadde kanskje vært noe på bussen, men det må da komme som en bonus. Er ikke et krav :)

 

Tilkobling som Mini-Jack til ørepluggene og Mini-USB til laderen fungerer helt fint. Så lenge det ikke er noe veldig rart som ikke ett velutstyrt hovedkort takler. Når det kommer til overføring så er drag and drop veldig enkelt og greit, men mindre det er veldig forvirrende skal jeg nok finne ut av det meste.

 

Andre ting som er viktig er at den tåler en god del, den skal som sagt brukes hoppende i skog og mark. Kanskje får den seg noen støt og den kommer nok til å møte på vind, regn, sol, snø og flere av de kombinert. For ikke å snakke om potensielt fukt :)

Vanlige knapper er kanskje å foretrekke, men har ingenting imot Touchskjerm. Vet bare ikke hvordan det fungerer vått? Og hvor enkelt det går å kontrollere tingen :)

Trenger ikke Wi-fi, radio eller noe slikt. Får uansett ikke dekning 

 

 

 

Takk til Captain Ødegård for listen over hva man burde inkludere i emnet :)

 

 

edit: Glemte jeg nesten og fortelle, ser for øyeblikket på Creative Zen X-fi2 som er etterkommeren til min kjære Creative Zen MX, men frykter for touchskjermen som skal være virkelig dårlig.

 

Ser også på Cowon S9 Curve og synes den virker rimelig grei.

Endret av Kjetil..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei takk for svar MrLG, men jeg er ingen tilhenger av Apple produkter og finner de svært overpriset i forhold til ytelse. De gir meg ofte en god latter på bussen :)

 

Hehe jeg er ikke veldig fan av Apple jeg heller, men akkurat den Ipod Nanoen er jo et unntak, det eneste negative med den er lagringsplassen. Ellers er den knøtt liten, og har en touchscreen med multitouch som fungerer helt sinnsykt bra(lagg eksisterer ikke), så akkurat når det kommer til ytelse vs størrelse tror jeg det ikke eksisterer noe bedre faktisk, det er helt utrolig hvilken teknologi som ligger inni den lille fisle boksen.

 

Skal for all del ikke tvinge deg til å kjøpe Apple, men en bedre og fetere MP3 spiller på den størrelsen tror jeg faktisk en ikke eksisterer :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Sansa Clip+ tilfredsstiller de fleste kravene dine med unntak av skjermstørrelsen. Jeg har forgjengeren, Sansa Clip. UI-en er veldig god til at spilleren og skjermen er så liten. Lydkvaliteten er veldig god, og Clip+ har også minnekort.

 

Ellers er nok både Cowon S9 og D2+ veldig gode spillere! new_woot.gif

 

Berøringsskjermen på S9 skal visstnok være litt dårlig/treig, men jeg tror kanskje det er bedre i J3, uten å være på den sikre siden. J3 er jo også, dessverre, dyrere enn S9 ermm.gif

Lenke til kommentar

... ser for øyeblikket på Creative Zen X-fi2 som er etterkommeren til min kjære Creative Zen MX, men frykter for touchskjermen som skal være virkelig dårlig.

Jeg ser også på X-Fi2, og i de testene jeg har lest, får den bra omtale for skjermen, og veldig bra for lyden.

 

Jeg er heller ikke iFan, men var innom og prøvde nye Nano, og den ga veldig bra inntrykk. Liten, kjapp og enkel i bruk, har det en musikkspiller skal ha, inkl radio. Innebygget skritteller (yeah!) og integrasjon til Nike-utstyr. Ser faktisk ikke bort fra at Nano 6. gen blir min neste spiller.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...