Gå til innhold

Trenger du et nettbrett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt en Kendo M7 selv, men finner veldig lite ut om den på nettet.

 

Men virker jo utrolig bra til den prisen!

Er redd den er en rebrand av noe skrot fra kina. Mistenker innmaten for å være en rockchip eller telechip, uansett hvor mye dem påstår den er "dual core". Problemet er at siden den er en rebrand så er det tilnærmet umulig å grave opp noen artikkel om saken fra kilder nærmere opphavstedet.

Lenke til kommentar

Siba har fått inn Viewsonic Viewpad 7. Den ser ut til å ha det samme som Galaxy pad'en med noen få forskjeller; Android 2.2, 3.2 mp Kamera + vga frontkamera, 600Mhz prosessor og halve prisen, 3500Kr.

Samme cpu/soc som står i x10 mini og mini pro, om jeg leser viewsonic sia rett. Med tanke på det så høres den nesten overprisa ut.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Kendo M7 selv, men finner veldig lite ut om den på nettet.

 

Men virker jo utrolig bra til den prisen!

Er redd den er en rebrand av noe skrot fra kina. Mistenker innmaten for å være en rockchip eller telechip, uansett hvor mye dem påstår den er "dual core". Problemet er at siden den er en rebrand så er det tilnærmet umulig å grave opp noen artikkel om saken fra kilder nærmere opphavstedet.

 

Den er profilert i en eller annen Expertreklame som dumpa ned i posten i dag, det finnes også en 5". Det som stoppen min nysgjerrighet totalt var batteritiden, 5 timer er ubrukelig for en slik sak.

 

/Espen

Lenke til kommentar

sitter her med en kendo m7 mellom fingrene. det er denne jeg bruker for å skrive denne posten. 7 tommeren kostet rett under tretten hundre kroner på expert og jeg sitter med følelsen av at jeg fikk mye for pengene.

 

ja den skorter nok i forhold til de fleste andre nettbrettene. men denne koster jo bare lommerusk i forhold. du kan glemme youtube og lignende. ikke noe støtte for flash og tilsvarene her. men hey: videospilleren slår fletta av hvilken som helst bærbare dvd-spillere i samme prisklasse. jeg driter i hd oppløsning på denne skjermstørrelsen. det virker. (ingen konvertering så langt) vg og dagbladet leses lett. mangelen på Android market kompanserer jeg lett med et googlesøk etter .apk filer. opera mini er nedlastet og gjorde nettsurfingen bedre. vil jeg ha flash så laster jeg ned en flashspiller. skjermen er resistiv. supert for meg for jeg liker å tegne, -med stylus - ikke fingertuppen. ikke er enheten grusomt stygg heller. for meg virker den akkurat til det jeg trenger et "nettbrett" til.

 

om jeg ønsker mer ut av enheten kan den rootes og jeg kan legge inn den androiden jeg ønsker. men det kommer jeg nok ikke til å gjøre. for jeg er knallfornøyd med min m7 og fikk akkurat (om ikke mere) enn det jeg betalte for.

 

den er sikkert low end. men den virker som bare juling.

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndskjøpt den beste versjonen av Adam (ingen vits i å kjøpe den uten Pixel Qi for å spare noen få kroner, og 3G kostet bare 50 dollar ekstra, så da ble det den), og jeg gleder meg virkelig til å få den i hus! Har kjøpt en Nook Color til sønnen min til bursdagen og rooted den, så han får lagt inn spill og andre programmer. Flott, lite nettbrett, og med 2700 godt under halve prisen av Samsung Galaxy (som vel bare har GPS, kamera og telefondel i tillegg), og den spiller Angry Birds som bare f... ;) Men far sjøl gleder seg til å få Adam i huset! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er selv en fornøyd iPad bruker, selv om jeg også får Steve Jobs i vrangstrupen. Men, jeg vil påstå at en 7" tablet til 1300 kroner er et røverkjøp med tanke på at jeg har flere 7" bærbare DVD spillere til barna som koster omtrent det samme. Ser ikke lenger bruken for disse når man kan få en tablet som viser filmene like bra eller bedre + at man kan surfe på nettet mm.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på en iPad, men har ikke kjøpt en fordi jeg vet jeg ikke kommer til å bruke den. Har allerede bærbar PC og touchmobil med wlan, så jeg trenger ikke en iPad. Jeg kan gjøre alt på PCen (som forøvrig alltid er i ventemodus, og derfor bruker 2 sec på å starte), og når jeg er på farten og bare skal sjekke nettet, funker mobilen utmerket. Eneste potensialet jeg ser i nettbrett er som lesebrett for bøker eller aviser.

 

Tror nettbrett blir som netbooks. Alle trodde at netbookene var fremtiden og kom til å ta over for vanlige laptops, og alle produsentene kastet seg på netbookbølgen. I et par år var nyhetsbildet, butikkene, anmeldelsene og ryktebørsen overfylt av netbooks. Nå hører vi ingenting til dem lenger.

Har selv hatt en netbook, som jeg brukte kanskje maks 11-15 ganger i løpet av de 1,5 årene jeg hadde den. Det er den mest meningsløse tingen jeg har kjøpt, og jeg tror det samme ville hendt med et nettbrett. Den gjør jobben til en mobiltelefon, men er mange ganger større.

Lenke til kommentar

Hvis du er student, er dette god nok grunn til å skaffe iPad; http://ipadappsnorge...r-og-studenter/

Så for å få kalkulator, leksikon og diverse annet som en alt har på pcen skal en kjøpe en ipad til 7000? kroner?

Vil ikke si at de programmene der gjør at jeg får et spesielt større behov for ipad.

Alle trenger unnskyldninger for å ønske seg gadgets, også studenter. ;)

Men kan de ikke bare si det som det er?

 

Du kommer ikke langt uten PC, så en iPad blir uansett ett tillegg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fins det noen Android-baserte nettbrett som ikke har så bredformat på skjermen? Virker som alle kjører på med 800x480 pixler, noe som etter min mening blir litt for smalt, særlig på små skjermer :(

 

Akkurat der har Apple skjønt noe - folk kjøper ikke laptoper og nettbrett utelukkende for å se widescreen-fillmer. Til surfing og mange andre oppgaver er det bedre med f.eks. 4:3 format som er på iPad.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...