Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk påbygg som privatist


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har fra før av VG1 + VG2 elektrofag. Har i ettertid tatt alle resterende fagene som kreves for å få studiespesialisering, untatt norskfaget. Har nå tenkt å ta opp norsk som privatist.

 

Det jeg lurer på er hvilke bøker evt. hvilke fagkoder jeg må melde meg opp i for å få fullført norskfaget?

 

Regner med det er et slags påbyggpensum for folk som har yrkesfaglig bakgrunn?

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er boken vi bruker, finnes sikkert flere der ute. http://mml.gyldendal.no/flytweb/default.ashx?folder=6714

 

 

# NOR1218 Norsk skriftlig, Vg3 studieforberedende utdanningsprogram og Vg3 påbygging til generell studiekompetanse

 

# NOR1211 Norsk hovedmål, Vg3 studieforberedende utdanningsprogram og påbygging til generell studiekompetanse, skriftlig

 

# NOR1212 Norsk sidemål, Vg3 studieforberedende utdanningsprogram og påbygging til generell studiekompetanse, skriftlig

 

# NOR1213 Norsk, Vg3 studieforberedende utdanningsprogram og påbyging til generell studiekompetanse, muntlig

 

Noe jeg fant, håper det hjelper :)

Lenke til kommentar

Jau, greit nok med informasjon.

 

Men nå i første omgang er jeg hovedsakelig ute etter hvilke fagkoder jeg må melde meg opp i, og hvilke pensum disse fagkodene omfatter, slik at jeg kan kjøpe riktige bøker.

 

Er nok bare å spørre i resepsjonen hos en eller annen videregående skole.. Der kan du sikkert komme i kontakt med en norsk lærer som kanskje vet om noen bøker som passer privatister.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Har fra før av VG1 + VG2 elektrofag. Har i ettertid tatt alle resterende fagene som kreves for å få studiespesialisering, untatt norskfaget. Har nå tenkt å ta opp norsk som privatist.

 

Det jeg lurer på er hvilke bøker evt. hvilke fagkoder jeg må melde meg opp i for å få fullført norskfaget?

 

Regner med det er et slags påbyggpensum for folk som har yrkesfaglig bakgrunn?

 

 

Tatt og tar som privatist, du må sannsynligvis ha påbygg og skriftlig, muntlig og nynorsk, tema-bøkene burde fungere bra. Men som noen her har sagt, det aller beste er å gå inn på hjemmesida til vgs-skola som ligger nærmest deg/som du skal ta fagene på og sende en mail eller ringe til en av rådgiverne, de kan nok svare på det ganske fort.

P.S.: Husk å lese alt på leselistene og levere i god god tid!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...