Gå til innhold

Fortsetter med Sandforce


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, Burde jeg kjøpe en slik 90gb, eventuelt andre på markedet nå, eller vente på disse nye intell skulle komme med i løpet av 2011? Tips tas godt i mot :)

Vent til Intel sine G3 kommer du. Med mindre du har hastverk. Intel sine skal visstnok komme i månedskiftet januar/februar. Det var det siste jeg hørte hvertfall.
Lenke til kommentar

Hm, Burde jeg kjøpe en slik 90gb, eventuelt andre på markedet nå, eller vente på disse nye intell skulle komme med i løpet av 2011? Tips tas godt i mot :)

Man kan alltid vente på noe nytt og spennende. Når Intel slipper G3 finnes det garantert noe nytt å vente på. Ytelsen på G3 går kanskje litt opp i forhold til dagens ytelse, og prisene går kanskje litt ned i forhold til dagens priser, men forskjellene er neppe så store at du vil merke forskjell i daglig bruk.

Så hvis du trenger SSD i dag er det bare til å slå til på de beste tilbudene, men hvis du ikke trenger SSD i dag kan du vente så lenge du bare gidder.

Komplett og MPX har hatt noen greie tilbud på Crucial C300 i det siste. 64 eller 128 GB er greie størrelser.

 

(Jeg kommer sannsynligvis til å vente til prisen blir <10 kr/GB)

Lenke til kommentar

Tydeligvis 50000 IOPS ved en temperatur på 4 Kelvin. Tviler på noen andre SSDer kan skilte med noe slikt.

 

K i dette tilfelet står nok ikke for Kelvin men kilo som i kB. IOPS står for Input/Output Operations Per Second. så man kan jo tenke seg at det er 4kB store filer eller what not som blir skrevet og lest. hadde det vert kelvin så hadde det vert snakk om temperatur og jeg tviler på at de tester lese skrive hastighet i 270 minus grader. så det er nokk skrivning og lesning av 4 kB store filer.

 

 

rett meg om jeg tar feil men bevis det også ikke bare si at jeg tar feil.

her er mitt "bevis": http://en.wikipedia.org/wiki/IOPS

Endret av Bjotte
Lenke til kommentar

Tydeligvis 50000 IOPS ved en temperatur på 4 Kelvin. Tviler på noen andre SSDer kan skilte med noe slikt.

 

K i dette tilfelet står nok ikke for Kelvin men kilo som i kB. IOPS står for Input/Output Operations Per Second. så man kan jo tenke seg at det er 4kB store filer eller what not som blir skrevet og lest. hadde det vert kelvin så hadde det vert snakk om temperatur og jeg tviler på at de tester lese skrive hastighet i 270 minus grader. så det er nokk skrivning og lesning av 4 kB store filer.

 

 

rett meg om jeg tar feil men bevis det også ikke bare si at jeg tar feil.

her er mitt "bevis": http://en.wikipedia.org/wiki/IOPS

K står for Kelvin og k står for kilo er nøkkelen her ;)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Altså, de aller fleste fatter jo at det er snakk om 4kB. Det er jo ingen som kommer til å bruke en SSD i så lave temperatrer, og det er derfor ingen vits i å teste ved 4 K heller. På samme måte som folk flest skjønner at du mener ananasringer når du skriver ananas ringer, skjønner folk også at det er snakk om en skrivefeil her.

 

Når det er sagt har KjellIV helt rett i at stor K betyr Kelvin og liten k betyr kilo.

Lenke til kommentar

Tydeligvis 50000 IOPS ved en temperatur på 4 Kelvin. Tviler på noen andre SSDer kan skilte med noe slikt.

 

K i dette tilfelet står nok ikke for Kelvin men kilo som i kB. IOPS står for Input/Output Operations Per Second. så man kan jo tenke seg at det er 4kB store filer eller what not som blir skrevet og lest. hadde det vert kelvin så hadde det vert snakk om temperatur og jeg tviler på at de tester lese skrive hastighet i 270 minus grader. så det er nokk skrivning og lesning av 4 kB store filer.

 

 

rett meg om jeg tar feil men bevis det også ikke bare si at jeg tar feil.

her er mitt "bevis": http://en.wikipedia.org/wiki/IOPS

K står for Kelvin og k står for kilo er nøkkelen her ;)

 

nå har det seg vel slik at det er let å skrive feil og mange tenker heller ikke over at det er en forskjeld mellom K og k. dessuten så kan jeg ikke se poenget i å teste en SSD i -270 grader (4 Kelvin) så jeg står fortsatt på mitt å sier at K står her for kB da dette har med hastighet å gjøre og ikke temperaturer slik jeg forstår det. så intill du kan bevise at dem tester SSDer i 270 minus grader og samtidig forteller meg hvorfor man vil gjøre dette da ingen kommer til å jobbe så nerme absolutt null. for jeg håper at du vet det at ved 0 kelvin stopper molikyler å bevege seg noe som jeg tror er svert lite gunstig for noe du skal sende signaler gjennom siden det da blir bindre bevegelse jo nermere 0 du kummer jo dårligere er det. ergo K her må stå for kB og ikke kelvin

 

som sakt nå bevis at jeg tar feil ellers har det du sier veldig lite forseg. så egentlig håper jeg at du bare troller, men om du ikke gjør det må du forstå at det går ann å skrive feil og det at deter lov å bruke fornuft. og sunn fornuft tilsier at det ikk er snakk om -270 grader Celsius

Lenke til kommentar

@Bjotte:

 

4 Kelvin er -269.15C og langt i fra -270C, nå må du slutte med feilinformasjon!

 

Fytti katta jeg er imponert over wolfram alpha! skrev dette inn: http://www.wolframalpha.com/input/?i=-269.15+degrees+Celsius+in+kelvin+vs+-270+degrees+Celsius+in+Kelvin

 

Nå er faktisk -270C 26% kaldere enn -269.15C!

 

Liker å være pirkete jeg også ;)

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Beklager at jeg bidrar til off topic, men jeg greier ikke å dy meg.

 

Å teste elektronikk under 4 K er kanskje ikke så dumt. Det du sier om at ting ikke beveger deg ved 0 K stemmer, men her er det heller ikke snakk om 0 K. Området rundt 4 K er veldig spennende, hva ledningsevne angår. Tidlig på 1900 -tallet ble den første superlederen (kvikksølv) oppdaget. Kvikksølv har en kritisk temperatur på rett rundt 4 K. Under det er metallet superledende, over er det kun vanlig ledende. Superledende materialer har, som navnet hinter til, ingen motstand. En strøm som går i en superleder vil vare lenger enn universets levetid. I tillegg er det mange andre spesielle egenskaper ved superledere. For eksempel evnen til å overføre elektriske signaler ved mye høyere frekvens.

 

Så: 4 K og elektronikk er ikke så dumt som du påstår. (Riktignok har komersielle superledere en kritisk temperatur på rundt 70 K)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...