Gå til innhold

Gen for å kunne smake alkohol ?


Zitrus

Anbefalte innlegg

Jeg håper at du enten er 14, eller bor langt oppi en dal, for det er de eneste to gangene slikt er i nærheten av akseptert.

 

1: Det var da måte på å gå hardt ut mot en mening om en smak da gitt, trodde det var lov å ha egne meninger og komme med forslag uten å bli kritisert slik, og hvertfall når det gjelder smak. For etter hva jeg har erfart finnes det ingen fasit på hva som er godt og ikke, jeg kunne da ELSKET "sukkerkliss og dårlig vodka" uten at du på noen måte kunne kritisert meg for det. Smak er individuelt.

 

2:Har da vel aldri sagt at det er jeg som drikker det. Jeg husker fra en og annen (omtrent alle) fest for noen år siden, da jeg var rundt 17, da var det jo vesentlig flere som drakk dette enn som drakk øl, vin og ordentlig gode drinker. Det er vel ikke på grunn av at det er billigere enn øl, og det er vel ikke at man blir fullere, for man blir da full nok på øl også, så derfor KAN det jo hende at det er fordi det er enklere å få ned enn øl og andre saker.

 

Men ta å slapp av litt på måten du svarer på, slike tilbakemeldinger kunne vært gjort på en hyggeligere måte. :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Råd til bedre? Hva drikker du om jeg tør spørre? Grey Goose? Vikingfjord er da helt midt på treet det. Er ikke noen veldig stor fan selv, men det har vel kanskje med at jeg har ett relativt snevert syn på vodka: det er til for å blandes.

Må le litt da når du sier at Baileys kan være litt sterkt. Det har jeg faktisk drukket siden jeg var liten :p

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis noe med pris å gjøre. Finlandia koster omtrent det samme som vikingfjord, men er mye renere og bedre.

Og et par nye drink tips for de som ikke liker alkohol-smak:

 

Caipirinha : denne er så mild du får det, og det er meget godt. Alt du trenger er Cachaça (en slags rom fra brazil),isbiter, en lime og litt sukker.

 

white russian : Jeg synes den er god med 4cl vodka, 2 cl kahluah og ca 4 cl lettmelk

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Nøkkelen bak en god og lettdrikkelig drink er sukker og sitrus. Det er en myte at å lage gode drinker er vanskelig, dyrt og/eller tidkrevende. Søtt, surt og base skal tradisjonellt blandes i 1:2:8-forhold, men her gjelder det å eksperimentere og finne fram til hva du liker selv.

 

Caipirinha er en utmerket drink om du ikke liker smaken av alkohol. Ta saften av en tredjedels lime, 1-3 teskjeer sukker, 4 cl blank rom eller cachaca og bland det med plenty knust is. Rør godt. Du får fin rom/cachaca på polet til rundt 400kr per liter, anbefaler Angostura Reserva eller Sagatiba Pura om du vil ha det smakløst, mens Ypioca Prata setter mer smak på.

 

Gin&Tonic er perfekt om du ikke liker søte drinker, men her gjelder det å ha en skikkelig gin. Anbefaler Bombay Sapphire eller Gordon's, men det meste i prisområdet 400-450kr per liter er sikkert greit. Igjen så gjelder det å finne den ratioen du liker selv, alt fra 1:3 til 1:1 er normalt. Selv lager jeg den med 4 cl gin, 6 cl Schweppes tonic, en skive lime og et par isbiter.

 

Det finnes uendelig mange drinker, om du eksperimenterer nok så kommer du til å finne noe du liker til slutt. Ikke vær redd for å kjøpe sære ting; du trenger ikke være pensjonist for å få lov å kjøpe sherry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...