Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1T Privatist eksamen 24.11.10


Anbefalte innlegg

Her kan man diskutere privatist eksamen for1T. Om det er stemning for det kan jeg legge ved "fasit" og oppgavene litt senere.

 

Følte det gikk fint, litt mye å gjøre på del 2, veledig god tid på del 1. Litt kluss med formaliteter som utskrift, og navnsetning. Men alt i alt gikk ting fint.

 

Eksamen 1T H10.pdf

 

Løsninger

 

 

Del 1

 

Oppgave1

 

chart?cht=tx&chl= a){\rm{  }}x = 3{\rm{ }},{\rm{ }}y = 1

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{  }}x = 2{\rm{  }}skj\ae rer{\rm{ }}i{\rm{ }}punktet{\rm{ }}\left( {2,\frac{3}{2}} \right)

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{  }}6.0 \cdot {10^4}

 

chart?cht=tx&chl= d){\rm{  }}\frac{3}{{x - 4}}

 

chart?cht=tx&chl= e){\rm{  }}\{ x \le  - 4\} ,\{ 2 \le x\}

 

chart?cht=tx&chl= f){\rm{  }}AB = 5,BC = 13,AC = 12

 

chart?cht=tx&chl= g)\,1){\rm{ }}\frac{2}{5} = 0.4 = 40\percent

 

chart?cht=tx&chl= g)\,2){\rm{ }}\frac{{12}}{{25}} = 0.48 = 48\percent

 

 

Oppgave2

 

chart?cht=tx&chl= a){\rm{ }}v =  - 1

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}\Delta v = \frac{3}{2}{\rm{ }},{\rm{ }}Nei

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}\left( {0,7} \right){\rm{ }}og{\rm{ }}\left( {2,\frac{{17}}{3}} \right)

 

Del2

 

 

Oppgave3

 

a) Graf

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}5730{\aa}r

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}1199{\aa}r

 

 

Oppgave4

 

chart?cht=tx&chl= a){\rm{ }}h = 12,5m

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}AB = 150m

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}15\sqrt {87}  \approx 140{m^2}

 

 

Oppgave5

 

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}\frac{{13}}{{24}} \approx 0.54 = 54\percent

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}\frac{{63}}{{140}} \approx 0.48 = 48\percent

 

d) 200medlemmer

 

 

Oppgave6

 

chart?cht=tx&chl= a)M{\aa}nedpris = 87.5{\rm{ }},{\rm{ }}\min uttpris = 50{\o}re

 

b) Graf

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}A{\rm{ }}n{\aa}r{\rm{ }}0 < x < 68{\rm{ }},{\rm{ }}B{\rm{ }}n{\aa}r{\rm{ }}68 < x < 278,{\rm{ }}C{\rm{ }}n{\aa}r{\rm{ }}x > 278

 

 

Oppgave7

 

chart?cht=tx&chl= a){\rm{ }}0.27739 = 28\percent

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}0.99284 = 99\percent

 

 

Oppgave8 I

 

chart?cht=tx&chl= a){\rm{ }}\left( {\frac{1}{2}\,,\,\frac{9}{2}} \right)

 

chart?cht=tx&chl= b){\rm{ }}a = 4{\rm{  }}n{\aa}r{\rm{  }}{x_{Topp}} =  - 1

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}a = 0{\rm{ }},{\rm{ }}topp = \left( {0,4} \right)

 

 

Oppgave8 II

 

a) Nei

 

chart?cht=tx&chl=b){\rm{ }}hypotenus = \frac{1}{4}{\left( {\sqrt {17}  - 1} \right)^2}{\rm{ }}og{\rm{ }}katet = \frac{1}{2}\left( {\sqrt {17}  - 1} \right)

 

chart?cht=tx&chl= c){\rm{ }}vinkel{\rm{ }}CAB = 120,{\rm{ }}AC = \frac{6}{5},AB = 2,BC = \frac{{14}}{2}

 

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg rettet bare en simpel skrivefeil, det står overhodet ingenting om i retningslinjene at det er ulovlig å rette skrivefeil i sine innlegg. Ikke min feil at du tror at jeg skal jukse siden jeg har planer om å ta 1T og 2T som privatist fra første kvartal 2011.

Lenke til kommentar

Og som vanlig begynner du å kverulere.. Og å lyve også, da du redigerte mer enn en skrivefeil.

Innlegget ditt handlet om en plan og at det ikke var mange som skjønte seg på den eller noe greier. Så klart ikke noe jeg kan bevise. Og utifra at du har dratt mange tråder off topic med alle dine planer om juks lurte jeg på om det var det det dreide seg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Følte det gikk fint, litt mye å gjøre på del 2, veledig god tid på del 1. Litt kluss med formaliteter som utskrift, og navnsetning. Men alt i alt gikk ting fint.

Veldig enig i akkurat dette, regnet meg igjennom del 1 på halvtimen. På del 2 surret jeg litt med den siste delen av den aller siste oppgaven, men ellers tror jeg det gikk veldig bra. Litt spent da jeg ikke hadde regnet matte på tre år, og jobbet meg igjennom dette pensumet på en to-tre uker. Men går det ikke helt veien tar jeg det bare på nytt til våren sammen med R1.

Lenke til kommentar

Den faste månedsprisen er 87,5 - det er kun månedsprisen om X = 0 (altså om man ikke ringer noe som helst).

 

Stigningstallet / hvor mye det koster per minutt finner du for eksempel ved å se på grafen og finne ut hvor mye kostnadene stiger fra et intervall til et annet, for så å dele på antall minutter i det intervallet (i eksempelet under fra 0 til 100 minutter):

 

p><p>

 

På oppgave C kunne du ved hjelp av tabellen finne funksjonene til abonnement A, B, C. Når du har funksjonene til abonnementene er det bare å finne ut hvor grafene krysser hverandre og du ser hvor mye en må ringe for at det skal lønne seg med de ulike abonnementene.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...