Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase / Worklog: Ford Ranger 2009.


Hansien

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Stilig bil detta;)
har som du sikkert ser fulgt deg på et annet forum ;)

Men til MG polleringa så bruker jeg den og er fornøyd med den;)
Må få kasta opp bilen min snart å :( blir for lavt når en begynner utenfor allfarvei ;)

Det sorte gjør seg oxo bra synes jeg ;)
men nesten så jeg fikk lyst å ps resten svart oxo for å se om det blir mye, men har trua ;)

 

Lenke til kommentar

Takker! :)

Er ikke så ille bilen din heller. Får du gjort det skikkelig så tror jeg bilen kler å være helsvart.

Ja, det første jeg gjorde når jeg prøvde bilen utenfor normalt farbar vei var å sette meg fast. Der og da innså jeg at jeg måtte gjøre noe med akkurat dette problemet. :)

Lenke til kommentar

20140206_111935.jpg

 

Som jeg skrev i Bilkafeen.

det dukket opp et problem med at ene lampa ikke blender ned igjen og det er ingenting som tyder på at det er det elektriske. Så da må jeg skru ting i Filler for å sjekke om problemet ligger i det mekaniske i lykta.


Også i samme slengen skal jeg prøve å finne ut hvorfor det svømmer en gullfisk i den ene spredere min.

 

Til det første problemet med at den ene lampa ikke blendet ned igjen så tror jeg at jeg fant, og fikk fikset, feilen.

20140206_123521.jpg

 

Etter å ha fått fremstilt feilen for hånd antok jeg at fjæra, som skal løfte platen for å justerer mengden lys som slipper ut, var for svak. Jeg prøvde noe så enkelt som å demontere hele mekanismen og dra fjæra ut så den skulle bli litt sterkere. Dette antar jeg at fungerer siden jeg ikke greide å fremstille feilen igjen hverken for hånd eller når jeg monterte det elektriske og testet.

 

Problemet med sprederen var heldigvis noe så enkelt at det var en skade på pakningen som skal tette i mellom pæra og sprederen. Hadde heldigvis et sett bluevision pærer liggende og slenge så jeg byttet til dette.

 

Og den er hel igjen!

20140206_123522.jpg

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Hei,

Jeg fant denne gamle tråden om hva du har gjort med en Ford Ranger. Synes du gjorde mye kult, og veldig bra at du delte! Jeg har maken bil, og lurer på et par ting. (Har lest igjennom postene, men ikke funnet svarene der). Vet du hvor store hjol det går an å sette på uten å heve så mye som du gjorde? Tror du jeg får på 31x10,5 15tom? Neste er hvor du kjøpte dekselet til dobbel din spiller, hos Ford eller andre? Håper du ser mine spørsmål,

Lenke til kommentar

Hei du.

 

Jeg husker ikke i farten hvilken dimensjon jeg kjørte med, men mener å huske dette tilsvarte noe rundt 30-31" hjul. Skal du ha så stort må du belage deg på å frisere litt på framskjerm og flytte innerskjermen litt lengre frem da hjulene tar inn i dette når du legger over. Sistnevnte gjøres så enkelt at man borer nye hull i fangeren til klipsene som skal holde dette på plass.

 

Dekselet til midtkonsollen var en vanlig til 1-din spiller med plass til trau/skuff under hvor jeg friserte av midten på. Kjøpt hos Ford.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...