Gå til innhold

Guitar Hero-utvikler legges ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjerp dere, spillverket, dette blir for dumt. Dere prøver (med fullt overlegg) å få folk il å tro at sellskapet som utvikler Guitar Hero har blitt lagt ned, mens det i virkeligheten er et mindre selskap som porterer spillene til PS2 som har blitt lagt ned.

 

Dette er søppel"journalistikk" på sitt verste, og du, Marius Kjørmo, og hvem som nå enn leste over artikkelen før publisering, er bare et patetisk forsøk på en leke-skribent.

 

Om mman må synke så lavt for å holde en side gående, da er det bedre å si takk for seg. Dette blir bare alt for dumt.

Lenke til kommentar

Wow, det var en villedende overskrift...

 

Teknisk sett korrekt, men ÆRLIG talt!

 

Er det korrekt? De har vel teknisk sett ikke utviklet noe som helst av Guitar Hero, men bare portet allerede ferdige spill? ;) Men er enig at det blir for teit. Hva blir det neste? Se & Hør-overskrifter? :p

 

Ehm, hallo, leste du hele artikkelen?

 

De var også ansvarlige for utviklingen av wii-versjonen av Guitar Hero: Metallica
Lenke til kommentar

Jeg innser i ettertid at overskriften kan virke villedende, men det var på ingen måte intensjonen. Jeg inkluderte også navnet på utvikleren i underoverskriften, men kanskje jeg overvurderte lesernes kunnskap. Jeg trodde det var allmenn viten at det er Neversoft som har vært hovedutvikler av Guitar hero de siste årene.

 

Forøvrig vil jeg jo si at overskriften er i relativt godt selskap da den er nokså identisk også hos andre sider som Eurogamer, Industrygamers og gamer.no...

 

http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-16-activision-closes-guitar-hero-dev

 

http://www.industrygamers.com/news/activision-confirms-closure-of-guitar-hero-developer-budcat/

 

http://www.gamer.no/artikler/74093/activision-legger-ned-guitar-hero-studio/

 

Om mye spilljournalistikk generelt lener seg mot såkalt se&hør-journalistikk er jo en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

"Men Pål slo også Per!"

Hvis du innså først i ettertid at overskriften var villedende, bør du bruke mindre tid på å oversette artikler med hjernen avslått, og mer tid på å skrive dem selv. Eller bare finne deg noe annet å gjøre. Overskriften din vil av alle normale folk oppdattes som at selskapet som faktisk utvikler (skaper) Guitar Hero-spillene legges ned, jobber man med ord bør man ikke måtte tenke seg om for å se det i det man skriver den.

 

"Hei, det var en fin artikkel jeg kan oversette" har dessverre blitt normen på hele HW-nettverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Særdeles dårlig og forkastelig journalistikk. Overskriften er så misvisende og dårlig at man ønsker tilbake sine 2 minutter i tillegg til at det trekker ned Spillverket. Utsagn som "Dette var også før stortitler som Call of Duty: Black Ops, og World of Warcraft: Cataclysm kom ut." beviser for min del at dette med overskrift og innhold ikke bare er en glipp men at artikkelforfatter er ordentlig ute å kjøre.

 

Å henvise til at andre publikasjoner bruker lignende overskrifter gjør ikke saken noe bedre.

 

"Kroken på døra for Budcat Creations." burde være overskrift og så burde det stått i første avsnitt at Budcat Creations var et studio som portet Guitar Hero til diverse plattformer.

 

Kanskje ville ikke like mange lese artikkelen, men folk ville i det minste ikke bli forbannet over å miste verdifull tid på grunn av en missvisende overskrift.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...