Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Turboleif: Vi forhørte oss akkurat med Multicom om dette. Så langt antydes det at enhetene vil være klare mot slutten av november. Vi har allerede testet den uferdig én gang og det vil ikke gi mening å prøvekjøre den en gang til før den er ferdig. Det er absolutt et spennende produkt så fort programvaren er ferdig. Spesifikasjonene er det jo ingenting i veien med, og prisen er svært fordelaktig.

 

AvidGamer: På sett og vis enig. 6500 er mye penger. Om du følger med senere i uka tar vi en gjennomgang av noen av tingene man kan gjøre med Galaxy Tab om man kjøper tilbehør til den. Det kan by på noen overraskelser :)

 

Jaja, får vell bare vente litt til da..

Håper de er klare i slutten av november også da!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

RMNZR: Både Amobil og VG fungerte problemfritt på vårt brett. Snodige greier.

 

 

Jeg har feilsøkt litt det siste kvarteret, og konkludert med at det er Netcoms mobile bredbånd som c***blocker de nevnte sidene. På Wifi fungerer begge smertefritt.

 

Så jeg skal altså ta det opp med dem på mail i morgen :)

Lenke til kommentar
Litt mindre skjerm

Under halve størrelsen av iPad sin rent arealmessig, etter mine beregninger. iPad sin skjerm er 2,1X større.

 

Den har en oppløsning 1024 x 600 piksler, noe som er såvidt lavere enn Ipad

Ca 22 % færre piksler.

Personlig mener jeg at skjermen på Galaxy Tab er for liten. Vil kunne gå så langt som å kalle det en forvokst mobiltelefon.

Størrelsen på iPad (10") mener jeg er ideelt for en tablet. Oppløsningen kunne kanskje være bedre på iPad...

Lenke til kommentar
Litt mindre skjerm

Under halve størrelsen av iPad sin rent arealmessig, etter mine beregninger. iPad sin skjerm er 2,1X større.

 

Den har en oppløsning 1024 x 600 piksler, noe som er såvidt lavere enn Ipad

Ca 22 % færre piksler.

 

Takk og lov for at du bruker tid på slikt...vet ikke hvordan jeg skulle ha taklet artikkelen uten den informasjonen.

 

LOL.

Lenke til kommentar

del_diablo: Den bruker såkalt SLCD. Det er i praksis en vanlig LCD-skjerm med noen forbedringer - blant annet på strømforbruk. Den ble ganske lyssterk, og vi hadde ingen problemer med å tyde den selv i det rimelig kraftige sollyset i dag. Man ser ikke fargene så godt, men kontrast nok til å lese skrift var det der.

 

Tja, men det er fortsatt LCD. LCD = trenger baklys, faktummet er at den lyssterk er problemet :p

Men dog, kunne dere ha anmeldt de litt mer intresange lesefjølene som kommer med avarter av E-Ink og andre lysfrie teknologier?

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. november 2010 - 20:09' timestamp='1289243341' post='16450888']

Personlig mener jeg at skjermen på Galaxy Tab er for liten. Vil kunne gå så langt som å kalle det en forvokst mobiltelefon.

Størrelsen på iPad (10") mener jeg er ideelt for en tablet. Oppløsningen kunne kanskje være bedre på iPad...

 

Hvorfor i all verden skulle 10" være ideelt for en tablet? Skulle tro at en ideell størrelse var sånn ca. slik at du kan betjene den mens du står eller går, og holde den i én hånd.

Lenke til kommentar

Galaxy Tab hos Play.com

 

Tab(3000,- NOK) + MVA(25%) = ca. 3750 NOK

Er visstnok gratis frakt, er ikke sikker. Og det kommer vel en liten avgift i tollen?

 

Er uansett en knall pris om man er villig til å kjøpe i utlandet!

Tablet (4970.51342 + MVA(25%) =  6 217.94826

 

 

+ 100-150,- kr i tollavgift.

 

Altså ikke billigere enn Pixmania. Du har nok rotet sammen GBP og USD, gutt.

 

 

Lenke til kommentar

i underkant av 4000 er jo en mye mer attraktiv pris ja. Selv om den er den beste pad'en på markedet så føler nok de fleste at mellom 6-7000 blir i meste laget for en slik gadget, vil jeg tro.

 

Edit: Auda, så visst at noen hadde rotet litt med valutakonverteringen.. :(

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Men hos Pixmania har man ikke norsk reklamasjonsrett. Det er verdt å tenke på med en så dyr enhet.

 

Edit: Slik jeg har forstått det gjelder norsk reklamasjonsrett hvis butikken fremstår som norsk. Da blir egentlig spørsmålet om Pixmania gjør dette i stor nok grad :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. november 2010 - 20:09' timestamp='1289243341' post='16450888']

Personlig mener jeg at skjermen på Galaxy Tab er for liten. Vil kunne gå så langt som å kalle det en forvokst mobiltelefon.

Størrelsen på iPad (10") mener jeg er ideelt for en tablet. Oppløsningen kunne kanskje være bedre på iPad...

 

Hvorfor i all verden skulle 10" være ideelt for en tablet? Skulle tro at en ideell størrelse var sånn ca. slik at du kan betjene den mens du står eller går, og holde den i én hånd.

Smaken er vel ganske delt der, og helt sikkert avhengig av hva man planlegger å bruke den til. Jeg synes ihvertfall også at 10" er en fin størelse, men jeg ville fortrukket om vekten var slik at den var behagelig å holde i en hånd.

 

Men vi får se, det er jo i startfasen for ett nytt marked, og denne saken er vel egentlig bare en stor mobiltelefon, mens f.eks iPad prøver å være noe nytt. For meg er disse alt for dyre foreløpig, så jeg får ha litt is i magen og vente.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...