Gå til innhold

Iphone forårsaker forsovelse


Anbefalte innlegg

Jeg må si det er talentløst å basere seg ene og alene på en mobiltelefon hvorvidt man vekkes når man skal. Men klart, kjekk unnskyldning å møte opp med. Dog er det få arbeidsgivere osv. som aksepterer at du kommer forsent pga. en mobiltelefon og du får raskt beskjed om å skaffe deg en dedikert vekkeklokke i tillegg. (denne unnskyldningen har vært brukt i mange år og aksepteres ikke)

 

Så dersom du har en klokkealarm på batteri, og batteriet blir tomt før du står opp, da er det fortsatt din skyld? Dersom strømmen går og nattbordsklokka di starter opp igjen på feil tidspunkt når strømmen kommer tilbake, så er det din feil?

 

Nei, nå får du gi deg. Du har jo tydeligvis ikke fått hår nok på smaragdene til å ha kontakt med en NORMAL arbeidsgiver. De er mennesker de også, bare vent å se ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange iphone 4 er solgt? 15 millioner? La oss si 20% av brukerne bruker gjentakende alarm til å komme seg på jobb om mårran og at de i gjennomsnitt ble en halvtime forsinket. Da har Apples bug medført 1,5 millioner tapte arbeidstimer bare i dag. Det tilsvarer 167 ganger mer enn et helt 45-årig yrkesaktivt liv med 2000 timer arbeidstid i året.

 

En halv time, for 20% av brukerne høres sikkert bagatellmessig ut, men når man summerer opp tapene for alle som er rammet av bugen så blir det ikke småtterier.

Herregud Simen, er kunnskapsnivået ditt bunnløst?? Blir helt paff hver gang jeg leser ett av innleggene dine.

 

HAha, hva er det du snakker i? Hva var så feil med utregningen?

 

Off topic: Synes det er morsomt at folk automatisk tenker at iphone 4 skal være perfekt, og at den ikke kan ha noe feil. Selv iphone brukerne selv. Med en gang noe negativt kommer ut i media om den skal de alltid hive seg på og forsvare den (refererer ikke til noen spesielle i denne tråden).

 

Bare fordi den koster 7k betyr det ikke at det er den beste !!

Lenke til kommentar

Hvor mange iphone 4 er solgt? 15 millioner? La oss si 20% av brukerne bruker gjentakende alarm til å komme seg på jobb om mårran og at de i gjennomsnitt ble en halvtime forsinket. Da har Apples bug medført 1,5 millioner tapte arbeidstimer bare i dag. Det tilsvarer 167 ganger mer enn et helt 45-årig yrkesaktivt liv med 2000 timer arbeidstid i året.

 

En halv time, for 20% av brukerne høres sikkert bagatellmessig ut, men når man summerer opp tapene for alle som er rammet av bugen så blir det ikke småtterier.

Herregud Simen, er kunnskapsnivået ditt bunnløst?? Blir helt paff hver gang jeg leser ett av innleggene dine.

 

HAha, hva er det du snakker i? Hva var så feil med utregningen?

 

Ingenting var feil nei :) Fyren er jo sjukt smart! Derfor jeg grøsser litt hver gang han skriver noe, alltid proppfull av info :)

Lenke til kommentar

Jeg må si det er talentløst å basere seg ene og alene på en mobiltelefon hvorvidt man vekkes når man skal. Men klart, kjekk unnskyldning å møte opp med. Dog er det få arbeidsgivere osv. som aksepterer at du kommer forsent pga. en mobiltelefon og du får raskt beskjed om å skaffe deg en dedikert vekkeklokke i tillegg. (denne unnskyldningen har vært brukt i mange år og aksepteres ikke)

 

Så dersom du har en klokkealarm på batteri, og batteriet blir tomt før du står opp, da er det fortsatt din skyld? Dersom strømmen går og nattbordsklokka di starter opp igjen på feil tidspunkt når strømmen kommer tilbake, så er det din feil?

 

Nei, nå får du gi deg. Du har jo tydeligvis ikke fått hår nok på smaragdene til å ha kontakt med en NORMAL arbeidsgiver. De er mennesker de også, bare vent å se ;)

Når du blir gammel nok til å forstå hva ansvar handler om så vil du nok lære realitetene. Evner du ikke å se hvordan du kan sikre deg å vekkes når du skal er det ei heller særlig mange stillinger man kvalifiserer til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor kommer folk for sent til jobb om alarmen på telefonen ikke har gått over til vintertid. De får jo en ekstra time til å stå opp på.

Høres merkelig ut dette. Takket være apple så har vi jo tjent inn 167 livsverk bare på en morgenkvist om Simen1 klarte mattestykket sitt.

Lenke til kommentar

Min Galaxy S hadde noe av det samme problemet, men siden den er litt hyggeligere enn de andre ringte den en time før den egentlig skulle. Jeg hadde alarmen på 05:50, men den ringte 04:50...

 

Hehe. Speilvendt av meg med andre ord. Min ringer 0450, og jeg våknet av alarmen klokken 0550. Var noe omtåket da jeg kikket på klokka og så at jeg hadde fem minutter på meg til å komme meg ut døra og til andre siden av byen. ;) Skal jeg oppleve sånt så foretrekker jeg din versjon.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan mobilprodusentene ikke klarer å få noe så enkelt som ei vekkeklokke til å fungere ordentlig. Slet selv i en perioden med min HTC Hero, som ga alarm alt etter hvordan den selv følte for det.

En annen ting er at de har vært klar over problemet en måned. Det samme skjedde da Australia endret tiden.

Lenke til kommentar

Jeg må si det er talentløst å basere seg ene og alene på en mobiltelefon hvorvidt man vekkes når man skal. Men klart, kjekk unnskyldning å møte opp med. Dog er det få arbeidsgivere osv. som aksepterer at du kommer forsent pga. en mobiltelefon og du får raskt beskjed om å skaffe deg en dedikert vekkeklokke i tillegg. (denne unnskyldningen har vært brukt i mange år og aksepteres ikke)

 

Så dersom du har en klokkealarm på batteri, og batteriet blir tomt før du står opp, da er det fortsatt din skyld? Dersom strømmen går og nattbordsklokka di starter opp igjen på feil tidspunkt når strømmen kommer tilbake, så er det din feil?

 

Nei, nå får du gi deg. Du har jo tydeligvis ikke fått hår nok på smaragdene til å ha kontakt med en NORMAL arbeidsgiver. De er mennesker de også, bare vent å se ;)

Når du blir gammel nok til å forstå hva ansvar handler om så vil du nok lære realitetene. Evner du ikke å se hvordan du kan sikre deg å vekkes når du skal er det ei heller særlig mange stillinger man kvalifiserer til.

 

Helt riktig. Selv om en arbeidsgiver er "NORMAL" og godtar en forsovelse i ny og ne, kan det godt være at arbeidstaker innimellom har såpass stort ansvar at en forsovelse vil være utilgivelig.

 

Et tenkt tilfelle kan være en ansatt som jobber alene i taxfree på en liten flyplass, hvor en times forsovelse i forbindelse med en charterreise påfører arbeidsgiver et tap på flere hundre tusen kroner. I et slikt tilfelle er det helt klart ikke godt nok å skylde på alarmen.

 

Tipper en Apple-ingeniør nylig ble arbeidsledig i forbindelse med denne fadesen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...