Gå til innhold

infectedtech: The AAPEN Project - kommentartraad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for kommentarer :)

 

Følger spendt med på dette jeg   :new_woot: ditt forrige prosjek (SpaceMonkey) ble egentli ganske så veldig tøft! Veldig orginalt utsende (har aldri sett en PC som lignet på den før!) Stå på, jeg følger med! 

 

Takker for responsen, SpaceMonkey ble vel paa grensen av det absurde til slutt, dette prosjektet blir nok en anelse mer konservativt i den retningen ivertfall, men goy haaper jeg det blir likevel :)

 

Folger med paa Evolution ogsaa, blir spennende aa se hvor det tar veien :cool:

 

MvH

[infected]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Takker for alle kommentarer :)

 

Hva skal du bruke de 8 pcene til? De nodene eller hva du kaller det.

 

En 'node' er ett knutepunkt i ett 'nettverk', (fra latinsk nodus, som grovt oversatt blir til "knot", eller ganske enkelt knute paa norsk), node brukes generelt om alle enheter som er koblet (eller knyttet) sammen i eller til en storre enhet, sammenheng, nettverk, etc.

 

AAPEN er per definisjon en akademisk research cluster og skal brukes til en rekke forskjellige ting, hovedsakelig forskning paa parallelization, hardware abstraction, grid computing ("cloud"/fluffy computing, sett fra endpoints), green computing er ogsaa en stor del av det hele (men mer om det senere, kanskje..), etc. Andre oppgaver inkluderer virtualization, 3d rendering, fluid dynamics, monte carlo simuleringer, og saa videre.

 

AAPEN er teknisk sett ikke en "maskin" (maskinen heter Polly), men ett rammeverk for aa kjore andre ting paa toppen, saa hva maksinen skal brukes til avhenger av varierende behov, for saakalt fleksiblel eller smidig databehanding (eller adaptive clustering; selv om Adaptive i "AAPEN" har flere betydninger enn bare akkurat programvarelaget) ;)

 

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stilig prosjekt.

 

Men må bare si en ting og det er at du bør bruke spoilere for bildene slik at man ikke må vente og irritere seg over at det stadig popper opp nye bilder når man går inn i tråden til arbeidsloggen. Da du heller kan legge en eller flere bilder i clustere i spoilerne slik at det blir lettere for leserne.

Forresten God jul

 

Mvh

William. A. R

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Stilig prosjekt.

 

Men må bare si en ting og det er at du bør bruke spoilere for bildene slik at man ikke må vente og irritere seg over at det stadig popper opp nye bilder når man går inn i tråden til arbeidsloggen. Da du heller kan legge en eller flere bilder i clustere i spoilerne slik at det blir lettere for leserne.

 

Forresten God jul

 

Mvh

William. A. R

 

Takker for kommentarer, spoilere er lag til..

 

God Jul!

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

er det releer på hovedstrømmen du bruker eller?

 

Hei, er ikke helt sikker paa hva du mener, relene vil styre stromfordeligen til hver node,

dvs. vil nodene vare helt avkuttet naar de ikke er i bruk, for optimal stromsparing.

Om det er interesse kan jeg evt. publisere tegninger av stromsystemet i AAPEN, etc.

 

MvH

[infected]

Lenke til kommentar

Du kan gjerne poste tegninger av det :) vill se hva du har tenkt :)

 

De releene fungerer vell slik, at når du slår av en av maskinene, så får ikke den strøm, for å spare strøm?

 

Det er fysisk separasjon av stromkilden ja, skal se om jeg har mulighet aa legge ut en litt mer teknisk post for de som er interresert i dette. Men pga. alvorlig sykdom i naer familie har det ikke blitt stort tid til overs de siste ukene..

 

Haaper aa faa lagt ut en update en av de naermeste dagene.

 

MvH

[infected]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

noen oppdateringer på denne fronten?

 

Har blitt en stund siden siste oppdatering ja, har blitt endel oppdateringer, blant annet har AAPEN blitt flyttet til norge, og deler av maskinen er faktisk operativ og hoster en rekke systemer allerede :p

Jeg skal se om jeg faar lagt ut noen oppdateringer i den naermeste tiden :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har prosjektet stoppet opp, eller er det noe liv her? Vil gjerne vite hvordan det går med prosjektet! :)

 

Prosjektet har ikke stoppet opp :) Mye har blitt gjort, er selv noen spennende nye komponenter paa vei.. utover dette begynner ikke prosjektet opp igjen offisielt for semesterstart i Australia, som er naa om en uke eller to..

 

MvH

[infected]

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...