Gå til innhold

Google har fått en diger kakemann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

 

Ja, Sony Ericsson selger vel alle de nye telefonene sine med Android 1.6 fremdeles. X10 Mini-variantene krever i tillegg nedlasting av tredjeparts Home-skjerm for å slippe den minimalistiske og simple varianten som SE laget originalt. I tillegg vil de ikke love oppgradering til Android 2.2 :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

Du får bare venne deg til at mobilleverandørene dropper oppgraderinger av "gamle" telefoner, vett ikke hvor lenge vi med Hero måtte trygle om og få ein oppdatering!

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

Du får bare venne deg til at mobilleverandørene dropper oppgraderinger av "gamle" telefoner, vett ikke hvor lenge vi med Hero måtte trygle om og få ein oppdatering!

Ja iallefall SE. De har med denne oppdateringstakten gjort at de ikke vurderes ved kjøp av Android telefon. Det er i så fall den første telefonen som ikke er en (Sony) Ericsson siden jeg kjøpte min andre mobil, som var en Ericsson GA628 i 1996.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

Du får bare venne deg til at mobilleverandørene dropper oppgraderinger av "gamle" telefoner, vett ikke hvor lenge vi med Hero måtte trygle om og få ein oppdatering!

Ja iallefall SE. De har med denne oppdateringstakten gjort at de ikke vurderes ved kjøp av Android telefon. Det er i så fall den første telefonen som ikke er en (Sony) Ericsson siden min Ericsson GA628 i 1996.

For min del blir det nok ikke android neste gang, går nok for iPhone :-P

Lenke til kommentar

Kanskje lese artikkelen?

 

"I utgangspunktet har Gingerbread så langt vært omtalt som Android 3.0, men nå kan det se ut til at vi får en oppdatering før den tid [2.3], og at denne oppdateringen tar pepperkakenavnet."

 

Så lenge 3.0 bare er fremtidsvisjon er det litt bastant av deg å påstå at det er tidslinja

Lenke til kommentar

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

 

Ja, Sony Ericsson selger vel alle de nye telefonene sine med Android 1.6 fremdeles. X10 Mini-variantene krever i tillegg nedlasting av tredjeparts Home-skjerm for å slippe den minimalistiske og simple varianten som SE laget originalt. I tillegg vil de ikke love oppgradering til Android 2.2 :cry:

 

Har vel kanskje noe med at store deler de som jobber i Android-avdelingen til SE har sagt opp og hoppet over til HTC.

Lenke til kommentar

Og her sitter jeg og venter på 2,1 på X10! :realmad:

Ja, Sony Ericsson er jo helt håpløse!

Skal vi se.

Android 1.6 ble lansert 15. september 2009, 2.0 ble lansert 26. oktober 2009, 2.1 ble lansert 12. januar 2010 og 2.2 ble lansert 20. mai 2010.

Xperia X10 ble lansert 22. mars 2010 (i Storbritannia)

Xperia X10 mini ble lansert 14. februar 2010

Xperia X10 mini pro ble lansert 24. mai 2010

Xperia X8 ble lansert 8. oktober 2010

Alle disse modellene til SEMC ble lansert med Android 1.6, selv om de på den siste modellen (X8) har hatt nesten ett år på seg å få portet 2.1 til disse mobilene.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når så og si alle produsentene av Android-mobiler, inkludert HTC, Samsung, SE og LG, er ufattelig trege med offisielle oppdateringer, så er det kanskje på tide å vurdere muligheten om at svakheten ligger i operativsystemet, ikke hos hver enkelt produsent.

På hvilke måte da? OSet er jo der.

Dessuten har f.eks. ikke Villainroms problem med og gi ut nye roms løpende.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen anelse om hvorfor det er vanskelig for produsentene og kjapt og effektivt oppgradere et større antall modeller. Jeg bare noterer at det er helt vanlig blant alle de største Android-produsentene å bruke svært lang tid på oppdateringer.

 

Og det igjen får meg til å tenke at utfordringene ligger i Android, ikke innad i SE, HTC osv.. Om det stemmer eller ikke kan ikke jeg gi noe svar på, men kjøper man en Android-mobil er realiteten at man ikke kan forvente hyppige oppdateringer av OS, uansett produsent.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Oppdateringer er nødvendige, men jeg har en stor misstanke at til at både htc og se venter lengst mulig med og oppdatere eller sløyfer det. Og grunnen er ganske enkel trur jeg, jeg har idag htc magic som er 1.5 år omtrent, og den vil aldri få 2.2 e.l. eller x10 for den saks skyld. Og det er bare for at de skal tjene penger, (ikke ulovlig) de vil heller at jeg kjøper meg desire hd enn og opdatere... (noe jeg snart oxo gjør) :tease:

Lenke til kommentar

Jeg har ingen anelse om hvorfor det er vanskelig for produsentene og kjapt og effektivt oppgradere et større antall modeller. Jeg bare noterer at det er helt vanlig blant alle de største Android-produsentene å bruke svært lang tid på oppdateringer.

 

Dette er enkelt forklart.

De vil heller at du kjøper en ny telefon.

Lenke til kommentar

for 75% av brukerne gjør det vel heller ikke den store forskjell.

Og for oss som bryr oss, root og flash :)

 

Glad jeg har en nexus one som de oppdaterer kjapt nok, men google selger jo ikke lengre, så for fremtiden blir det nok htc. Da må man sette sin lit til xda og andre som har mer skills med sånne ting, som jeg jo forsåvidt gjør allerede.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...