Gå til innhold

Google holder ord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten, er det noe negativt med å ha en oppdatert nettleser og/eller høyt tall på versjonsnummer? Det er jo ikke akkurat som om det vises noen plass. Spiller vel ingen rolle om du har Google Chrome 328 eller 3.29.385632.10384.857329

Jeg skjønner ikke hvorfor de trenger alle de ekstra tallene etterpå, jeg?

 

Chrome 7.0.517.41

 

Har de publisert 41 versjoner av 7.0.517? Og igjen 517 versjoner av 7.0? Dette virker mer rotete. Heldigvis trenger ikke jeg bry meg, siden Chrome kommer ut ofte nok til at jeg kun trenger følge med på Chrome 7 og Chrome 8 ;-)

Lenke til kommentar

Eller Ctrl+Shift+J for å få opp Developer Tools (samme som Blåbær nevner)

 

Edit: Ang. versjonsnummer, så er jo ikke det noen big deal. Tror heller ikke det er brukt i markedsføringsøyemed, da Google jo faktisk ikke viser versjonsnummeret tydelig noen steder, verken på nedlastingssiden eller i selve browseren (må trykke "About Google Chrome" for å se det).

 

Hvis de da ikke tenker som så at det gir en markedsføringseffekt fordi alle mulige nettsteder og forumdebattanter henger seg opp i det da, selvfølgelig. :p

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Angående

Google holder fortsatt fast ved den merkelige tradisjonen å ikke oppgi versjonsnummer på nedlastingssiden – dette får du først vite etter installasjon av nettleseren.

 

Trykker bare på fastnøkkelen --> Om Google Chrome. Om det er en oppdatering der er jeg fornøyd. Regner med jeg får en bedre versjon enn jeg har. Tall spiller ikke no særlig rolle :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor de trenger alle de ekstra tallene etterpå, jeg?

 

Chrome 7.0.517.41

 

Har de publisert 41 versjoner av 7.0.517? Og igjen 517 versjoner av 7.0? Dette virker mer rotete. Heldigvis trenger ikke jeg bry meg, siden Chrome kommer ut ofte nok til at jeg kun trenger følge med på Chrome 7 og Chrome 8 ;-)

 

Nummerene betyr revisjonsnummer ved kildekodekontroll og byggenummer. Betydelig når bug skal rapporteres.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...