Gå til innhold

[Løst] Rimeligere alternativ til Teamviewer


Anbefalte innlegg

Noen som vet at et godt alternativ til Teamviewer?

 

Er ute etter en løsning med tilsvarende funksjonalitet, men til litt lavere pris. Er avhengig av 6 installasjoner, samt at 3 skal kunne kjøres samtidig. Hadde det vært mulig å kjøre 3 sesjoner samtidig med TeamViewer Premium, hadde valget vært enkelt - siden 8000,- er en overkommelig pris. 15000,- blir i det meste laget. Løsningen må være enkel å starte for brukeren som blir supportert.

 

Grunnen til at 15000,- blir vanskelig å forsvare er:

-Vi kommer neppe til å kjøre så mange sesjoner samtidig

-Det kommer ikke til å bli brukt så mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere bra forslag her, men jeg må nok innrømme at det ikke er mye som matcher Teamviewer - hva gjelder brukervennlighet. De supporterte brukerne befinner seg ikke på et LAN, men på WAN-siden. Logmein er mulighens et alternativ, men jeg tipper kostandene fort kommer opp i tilsvarende - som en Teamviewer corporate-lisens (15 000).

Lenke til kommentar

Flere bra forslag her, men jeg må nok innrømme at det ikke er mye som matcher Teamviewer - hva gjelder brukervennlighet. De supporterte brukerne befinner seg ikke på et LAN, men på WAN-siden. Logmein er mulighens et alternativ, men jeg tipper kostandene fort kommer opp i tilsvarende - som en Teamviewer corporate-lisens (15 000).

 

 

 

Hei,

 

Sjekkt ut http://www.isllight.com

 

Vi bruker det, og det funker vell så bra som TeamViewer. Du kan overføre filer til/fra, legge til administrativ tilgang hvis bruker ikke har administrative rettigheter +++++

 

Er dog usikker på prisen her, men tror det skal være endel billigere enn logmein, ettersom jeg vet om endel andre bedrifter som har byttet ut logmein med nettopp ISLlight.

 

-z00l-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

msra.exe :cool:

 

bare for the record her. jeg er helt enig med servicemann. man trenger ikke investere i noe support-programvare om man skal gi assistanse til maskiner i domenet ditt. microsoft remote assistance (msra) fungerer kjempebra og er mer enn nok for vanlig hjelp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg har valgt fjernsupport løsning, så har jeg valgt på bakgrunn av funksjonalitet framfor å spare noen kroner. Det er mye rart man kan spare penger på her i verden, men det er ikke mange ganger man må reise onsite i løpet av ett år før man har tjent inn igjen en prisdifferanse:

 

Alle kriterier kan diskuteres selvfølgelig, men når man tilogmed har måttet fjernstyre leverandørers maskiner fordi at de ikke får gjort jobben sin, så kompliserer det ting :)

 

- Ikke alle maskiner er med i domenet du har kontroll over.

- Ikke alle maskiner kjører samme OS

- Fjernstyring system må være tilgjengelig alltid (les browserbasert)

- Unattended funksjonalitet (at jeg kan logge inn uten at bruker er tilstede)

- Kjent varemerke (for å sikre kvalitet og trygghet utad)

- Driftstabilitet (siden det er snakk om å kjøpe en ekstern hosted tjeneste og ikke noe som går direkte mellom maskiner)

- Branding muligheter (markedsføring av egen it-advdeling :w00t:

- Enkelt oppsett via tlf på maskiner betjent av brukere

- Session snapshot og recording

- Compression (Typisk at sjefen trenger hjelp på hytta/båten der det er EDGE dekning)

- Chat funkjonalitet (For å slippe å sitte i telefonen hele tiden)

- "background features" (file transfer, eventvwr, comp spec osv osv)

- Reboot funksjonalitet (capture user/pass slik at pc automatisk logger inn og starter fjernstyring etter reboot)

- Tidsbegrenset tilgang som kan sammenlignes med nettbank engangskoder (synliggjøring av sikkerhet, og at vi ikke kan ta oss tilgang når vi vil)

 

På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring)

 

Spar gjerne penger, men ikke på ett av it-teknikerns viktigste redskap i verktøykassa :thumbup:

Lenke til kommentar
På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring)

Vi har også valgt LogMeIn Rescue basert på flere av de samme kriteriene. Om dere har mange lisenser vil eg råde deg til å kontakte salgskontakten deres i LogMeIn og få forhandlet litt om prisen.

 

Bare et tips :)

Lenke til kommentar

*snip*

På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring)

 

Spar gjerne penger, men ikke på ett av it-teknikerns viktigste redskap i verktøykassa :thumbup:

Enig i mye der ja, vi har akkurat kastet ut logmein til fordel for TeamViewer, mest pga pris. Logmein var rett og slett for dyre og det var en årlig kostnad kontra en engangskostnad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...