Gå til innhold

Anmeldelse: Medal of Honor (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Singleplayeren bringer kanskje ikke noe nytt til spillsjangeren, men den gjør det veldig bra med det sjangeren allerede har. Historien er bra, banene er bra, lengden er ca. like lang som MW 1 og det er etter min mening bedre enn det "altfor futuristiske" MW 2 selv syns jeg det var meget underholdende med gode maps ,utenom de 2 første, selv om de ikke nådde opp til MW 1 som har satt standarden for FPS.

 

Multiplayeren er råsolid, den er ikke like rask som MW 2, men det er bare en god ting da MW 2 er "Sprint & Gun" spill med masse fjortiser som springer med doble shotguns. MoH er litt mer taktisk og autentisk. ligner mer på en split mellom MW 1 og BF:BC2 der det heller mer mot MW 1.

Spiller HAR dedikerte servere, noe som er bra da det gjør og at du få velge maps, i tillegg til at du får spille med venner og beskjente i ditt "community".

Eneste er at det kunne vert flere maps på MPen

Har selv ikke oppleve bugs, men har hørt at det er noen.

 

Singleplayer 7/10

Multiplayer 8/10

Lenke til kommentar

Dessverre så var spillet en liten skuffelse.

Jeg likte veldig godt singleplayeren... Jeg traff på svært få bugs... faktisk kun en gang at jeg måtte gå litt tilbake for å trigge neste sekvens.

 

Multiplayer... ja, det er litt gøy, men når jeg er ferdig med det om ett par uker, så er det nok rett tilbake til Bad Company 2... evt. Black Ops når det kommer.

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at dette spillet skuffet stort på enspillerdelen, hadde kanskje litt høyere forventninger, så da ble kanskje skuffelsen enda større.

 

En ting jeg virkelig hatet var alle de usynlige veggene, til og med ved en liten hytte man absolutt ikke kunne gå inn og ut av ved stranden på en av banene som ikke så ut til å sperre for resten av kartet uansett. I en del av banene følte jeg også at jeg måtte rote en del rundt får i finne riktige vei, i ny og ne var det forskjellige avstikkere som kunne se ut til å være riktig vei man kunne surre litt rundt i også.

 

Til å være en kamp som pågår nå så fikk jeg litt avsmak av all fokuset rettet mot å ta livet av alle motstanderne. Hadde vært kulere om man kunne ha valget om å prøve å omringe fiendene, litt mer sniking, og ikke skyte før man selv blir skutt etter. Synes det også var litt lite variasjon i gameplay når man beveger seg langs bakken på føttene.

 

"The good guys" er igjen USA, som alene står som moralens vokter. Skulle ønske det var flere nasjoner som fikk delta i slike spill, er jo ikke bare USA som er i midtøsten eller løser slike konflikter.

 

 

Flerspillerdelen var derimot veldig morsom, selv om jeg synes noen av banene blir litt vel hektiske. Synes det er litt synd at de bruker en annen motor, det føles ikke helt sømløst, og likte slide-funksjonen i enspillerdelen som ikke er å finne her.

 

Det er som regel også flerspillerdelen som gjør at spillet blir værende i konsollen, og mange kjøper spill kun på grunn av flerspillerdelen. Dermed hadde det ikke vært dumt å gitt to individuelle karakterer på enspiller- og flerspiller-delen.

 

Kunne også vært nevnt at MoH: Frontline HD følger med på PS3-disken.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Man må vel få lov til å ha ulike meninger, ikke ta det personlig a :p

 

Ville kanskje gitt enspillerdelen 5 og flerspillerdelen 7. For all del; jeg synes enspillerdelen var underholdende, og spillmekanismen helt OK. Så spillet er for all del spillbart, men må si meg nokså enig med anmelder sin noe lave (i forhold til hva mange kanskje hadde forventet) karakter. Det var allikevel en del små irritasjonsmomenter som var litt ødeleggende, og kan ikke si det var stort nytt i det hele tatt sammenlignet med andre spill. Jeg hadde håpet dette skulle vippe CoD fra tronen, men da må de levere bedre enn dette.

 

Er flere irritasjonsmomenter som jeg kommer på nå. Synes det var kjedelig å vente på en del av snakket til lagkameratene til tider. Rart at man ikke kunne hoppe over enkelte kanter, noen kunne man ikke hoppe over før man hadde gjort enkelte handlinger uten at man fikk noen indikasjon på at det var den veien man skulle da man kanskje løp litt rundt for å finne andre veier til man fant ut at NÅ klarte han plutselig å hoppe over. En del av lagkameratene klarte fint å hoppe opp på høye vegger uten å få hjelp til å komme seg opp i enkelte sener, mens du ikke var like trent soldat og måtte få hjelp til å komme det opp.

 

Flerspillerdelen er heller ikke uten problemer, jeg har blant annet falt ut av serverne flere ganger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg riktignok bare spilt open beta og likte ikke oppskriften i det heletatt. Jeg var faktisk lei før betaen var ferdig. (Nei, jeg ble ikke voldtatt på slagmarken) Assault mode hadde altfor mange plasser hvor det var nesten umulig å komme forbi uten at hele laget kjørte smoke. Og for ikke å snakke om kinaputtene du kunne kaste og skyte. for å drepe en med 40mm eller rocketlauncher så måtte personen praktisk talt bli truffet direkte noe som er helt usannsynlig og leit. Kunne fint snipe med m4'en??? og maskingeværet man fikk til slutt var useless.

 

Det jeg derimot likte veldig godt var hvor mye en tålte, slapp å kjøre hardcore. BC2 og MW1 var et spill som etter min mening helt klart var uspillbart i softcore mode. UAV-systemet var veldig bra, men det ble nesten for enkelt å skaffe supportactions hvis en spillte tulling. Jeg klarte faktisk å nå 853 poeng på en runde engang, men det skal godt gjøres å få den siste supportaction'en flere ganger på en runde noe som er bra.

 

Lydene var episk bra...

 

Så med mindre mye har endret seg siden open beta så vil dette spillet havne langt nede på skalaen min.

Lenke til kommentar

forventninger som ble gruset for min del :s

 

det hær sier alt om storymode,selv om det er kult så likevel :

 

"At spillet også er gjennomsyret av såkalte skriptede hendelser hjelper ikke på: Når man må spille gjennom samme oppdraget tre ganger fordi man sto på feil plass når en hendelse begynte er rett og slett skammelig i 2010. "

 

og multiplayerdelen er en skam! nevner bare "Flerspilleren er fryktelig hektisk" og "At tempoet er såpass hektisk skyldes i all hovedsak at brettene er svært små i forhold til eksempelvis Bad Company," noe som er et stort minus for meg og mine kompiser som elsker f.eks battlefield2 og f.eks bad company. så har du sansen for store brett hvor du kan lage deg og teamet ditt egen strategi så spar penga..

 

storymode 5

multiplayer 2

 

sorry altså men dette hær altså...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...