Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt suzuki swift. Hvordan ser jeg om det er 4wd?


brultus

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjøpt en suzuki swift 1.3 glx 2006 modell. Selger har sagt at det er 4wd, men i papirene eller på bilen ser jeg ingen bekreftelse på dette. Hvor kan jeg finne dette ut?

 

I EU kontroll papirene står det suzuki swift 1.3 glx MZ, men ikke noe om 4wd.

 

Kan noen hjelpe?

 

Mvh Brultis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare stikk hodet under bilen og se om den har drivaksling bak. :) Tviler på at selger har lurt deg, for folk flest vil jo merke manglende firehjulstrekk ganske raskt nå som vinteren er på vei.

Nå er jeg ganske korka når det gjelder bil. Når jeg ser under bilen går det en "stang" mellom bakhjulene med en slags beskyttelse på.

Kan dette være drivaksling?? :-)

Lenke til kommentar

Bare stikk hodet under bilen og se om den har drivaksling bak. :) Tviler på at selger har lurt deg, for folk flest vil jo merke manglende firehjulstrekk ganske raskt nå som vinteren er på vei.

Nå er jeg ganske korka når det gjelder bil. Når jeg ser under bilen går det en "stang" mellom bakhjulene med en slags beskyttelse på.

Kan dette være drivaksling?? :-)

 

Ser den noe a la dette ut? Da har du firehjulstrekk ;)

 

http://image.jpmagazine.com/f/9234915/154_0610_06_z+1949_jeep_willys_cj_3+rear_drive_shaft.jpg

Lenke til kommentar

130105%20006.jpg

 

Ser du "rørepinnene" som går fra den midterste, sølvfargede boksen ut til hvert av hjulene? Det er drivaksler. Har du slike på bakhjulene er det en 4WD.

 

Virker veldig lite trolig at du kun har FWD...

Har ikke det som på bilde. Og vognkortet sier at jeg bare har en drivaksel. :-(

Lenke til kommentar

Det ville ikke stått at det var èn drivaksling i vognkortet om den har 4wd. Du ville også veldig tydelig sett drivakslingene som går til bakhjulene. Dersom det verken står at det er 2 aksler med drift og du ikke ser drivakslinger ut til bakhjulene har du ikke 4wd.

 

Reklamasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk vognkortet igår. Bare 1 drivaksel. Faen asså.

Da har du nok blitt lurt :)

Alternativt så TRODDE faktisk selger at han hadde 4WD, men dette merker man veldig fort når det er glatt...

 

Dette er en direkte feilopplysning så her lukter det reklamasjon. Lever tilbake bilen og få penger igjen, og eller så kan du beholde bilen mot at selger betaler en del av beløpet tilbake.

 

Personlig ville jeg nok levert tilbake bilen og krevd pengene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...