Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

 

Greit at man bommer på tastene innimellom, men den posten er lavmål. :woot:

 

Jeg er mildt sagt arg over de som sitter på en internet café i utlandet og ikke bruker æ, ø, å.

 

Er det så vanskelig å søke opp ved hjelp av Google? :grumpy:

 

Hold alt inne, skriv desimal kode under, slipp alt.

 

æ - 145 - Æ - 146

ø - 0248 - Ø - 0216

å - 134 - Å - 143

 

Tar ikke mange sekundene :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nominere amotor.no. De har noen ganske irriterende orddelingsfeil i mange av sine artikler. Hva sies om setningen "Og Coulthard mister en liten vinge bak fram hjulene som blir knekt av da mekanikeren falt. "? Jeg stusser litt på verbtider og orddelinger.

 

"et spesielt vektsparende bakvindu i akryl materialer og tilslutt karbon forsterkete panser og bak vinge." Hva? Er bilen forsterket bak vingen?

 

Men det er bare meg.

 

AMOtor.no

Lenke til kommentar

Jeg er mildt sagt arg over de som sitter på en internet café i utlandet og ikke bruker æ, ø, å.

Er det så vanskelig å søke opp ved hjelp av Google? :grumpy:  

Hold alt inne, skriv desimal kode under, slipp alt.  

æ - 145 - Æ - 146  

ø - 0248 - Ø - 0216  

å - 134 - Å - 143  

Tar ikke mange sekundene :shrug:

 

Akkurat det synes jeg egentlig er helt greit. Synes du at

www.sprakrad.no URL'en også er et problem? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det som irriterer meg mest er folk som skriver "kuer" når det heter KYR , ble vel sidestilt for ei stund sia siden så mange fjotter skrev feil :evil:

 

Hehe, det irriterer meg også!!! :lol: (Nesten like irriterende som folk som sier det)

 

Ellers så mener jeg at det ikke fins noen unnskyldning for å ha MANGE grammatiske og språklige feil. Det hjelper ikke om du er døv/blind/idiot. ALLE har tilgang på gramatikk-/stave- kontroll, og om du er klar over at du skriver dårlig norsk, så bør du benytte deg av de nevnte hjelpemidler. :grumpy:

Lenke til kommentar
Til slutt; skal du pirke på jaffal så synes jeg du bare er kverrulant, SOM OM du ikke skjønte hva jeg mente...:p

Ja, jeg går ut ifra at du ikke skjønner hva folk mener når de skriver "Ossen", så da så. Da var vel din post enda mer meningsløs enn min.

 

Jeg skrev ikke at jeg ikke skjønte det. Det er bare det at jeg ikke liker å blande muntlig tale med skriftlig. Det vil si at jeg IKKE skriver "åssen" eller "jaffal", men holder meg til det skriftlige språk.

 

Det var tross alt det du skrev posten din for, var det ikke?

Lenke til kommentar
Eg har windows 2000 og vis eg kjøper windows XP og leger det inn så får eg en multiboot (en meny så sier va opprativsytem vil du skal starte)

Men vis eg blir lei av windows XP vordan får eg windows XP vekk og vordan får eg vekk oppstart menyen sån at datamaskinen kan boote fra windows 2000 uten at den menyrn må komme opp.

 

Håper der er noen som har greia på dete.

 

Hilsen Eddie

 

NOIA!!!

 

mulig?

Lenke til kommentar

Må innrømme at feilskriving og feil oppsett av setninger kan være irriterende, men det burde være forbudt å klage på folks feil i seriøse tråder. Altfor mange tråder har 50% av poster som klager på skrivefeil eller andre irrelevante ting.

 

1337-språk er jo ganske patetisk da.

SMS-språk er for SMS! Det er ein grunn til at det heiter SMS-språk. Så vidt eg veit er ikkje dette forumet SMS.

 

Om det ikkje allerede står i retningslinjene burde unødvendige poster som klager på folks skrivefeil slettes og brukeren bannes. Dersom alle poster med skrivefeil skal bli Spammet med slik negative kritikk så viser det hvor useriøst dette forumet er.

 

Til moderatorer: IKKJE tolerer slik drittkasting på folk som ikkje skriver 100% feilfri norsk (det gjelder vel de fleste). Det er verre å klage på skrivefeil så hensynsløst enn å skrive eit ord eller to feil. :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...