Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Minner meg om den gangen jeg mista plekteret da jeg spilte på skoleavslutning :p

Minner meg om den gangen jeg spiller uten plekter! SOM ER HVER GANG.

Endret av ikkespisgress
Skrevet

Da capoen faller ned i gitarkassa. :hrm:

Eller plekteret.

Ja, faen heller.

Eller når trommestikkene flyr så resten av bandet må bruke vernebriller på øving og ryggskjold på konsert.

Skrevet

Er drittlei av å utvikle ting som ikke gir meg noe profitt.

Skal jeg lage et nettsted eller en app skal det være reklame eller noe å tjene på.

Om jeg så bare tjener hundre kroner er det bedre enn å ikke få noe igjen for arbeidet.

Hva skal man ellers få? Fine tilbakemeldinger og populæritet? Sånt gir meg ingen ting lenger.

Når jeg bodde hos foreldrene mine for mange år sida, ville jeg at alt skulle være gratis og fritt.

Selv de tingene jeg utvikla selv, fordi jeg hadde ikke bruk for penger på den tida.

NÅ TRENGER JEG DET FOR Å LEVE FFS.

Skrevet

Er drittlei av å utvikle ting som ikke gir meg noe profitt.

Skal jeg lage et nettsted eller en app skal det være reklame eller noe å tjene på.

Om jeg så bare tjener hundre kroner er det bedre enn å ikke få noe igjen for arbeidet.

Hva skal man ellers få? Fine tilbakemeldinger og populæritet? Sånt gir meg ingen ting lenger.

Når jeg bodde hos foreldrene mine for mange år sida, ville jeg at alt skulle være gratis og fritt.

Selv de tingene jeg utvikla selv, fordi jeg hadde ikke bruk for penger på den tida.

Altså, om alt skal være gratis og fritt så trenger du jo ikke lenger de pengene.

Skrevet (endret)

Good point, sir.

Men mat blir nok ikke gratis med det første.

Skaff deg en jobb.

Jeg har en jobb.

Får random jobber gjennom manpower.

Det er gørrkjedelige jobber, og jeg vil ikke bruke mer tid av livet mitt på det...

Vil leve å hive meg på diverse gullgruver som dukker opp.

F.eks når app-markedet tok av var det en slik gullgruve.

Det kommer alltid til å dukke opp gullgruver.

Endret av ikkespisgress
Skrevet

Jeg har en jobb.

Får random jobber gjennom manpower.

Det er gørrkjedelige jobber, og jeg vil ikke bruke mer tid av livet mitt på det...

Med mindre du er heldig og får en jobb du elsker, vil livet bestå av kjedelige jobber. Sorry.

Vil leve å hive meg på diverse gullgruver som dukker opp.

F.eks når app-markedet tok av var det en slik gullgruve.

Det kommer alltid til å dukke opp gullgruver.

Ja... Lykke til sier jeg bare. Det skal godt gjøres å leve av inntektene til mobilmarkedet. Veldig godt gjøres.

Skrevet

Good point, sir.

Men mat blir nok ikke gratis med det første.

Hey, det er både bær og dyr i skogen. :p

Joda, jeg har tenkt tanken!

Jeg kommer dog ikke til å overleve lenge med mindre jeg forbereder meg i omtrent et år.

Skrevet (endret)

Med mindre du er heldig og får en jobb du elsker, vil livet bestå av kjedelige jobber. Sorry.

Det tror jeg ikke på. Man kan alltid gjøre en innsats og leve et liv etter eget design.

Man MÅ ikke jobbe heller. Man kan f.eks bare ligge på gata og sulte ihjel.

Det finnes ingen måte man MÅ leve livet sitt på. Det er et eget valg.

Ja... Lykke til sier jeg bare. Det skal godt gjøres å leve av inntektene til mobilmarkedet. Veldig godt gjøres.

Det var et eksempel. De som hiver seg på først og blir store klarer det.

Handler om å være snar og dyktig. Det kan sammenlignes med et gammeldags gullrush.

Det neste store vet jeg ikke hva er, men jeg skal hive meg på tidlig.

Endret av ikkespisgress
Skrevet

Jeg kommer dog ikke til å overleve lenge med mindre jeg forbereder meg i omtrent et år.

Jeg har selv blitt inspirert av Into the wild. Hadde vært ubeskrivelig gøy å prøvd det ut. Bare cruise rundt i Europa, med eneste mål om å overleve...

Skrevet

Det å ligge på gata og sulte ihjel er ikke verdt å kalles "å leve". Skal man leve i samfunnet vårt, må man jobbe, være født rik eller være sinnsvakt heldig.

Du virker som nr. 1, en arbeider.

Problemet med "goldrush", er at hvis du ikke vet hva det neste goldrushet blir, er du allerede forsent. De fleste som begynte med mobilapper og tjente mye på det, hadde allerede tidligere programeringskunnskaper.

Skrevet

Det å ligge på gata og sulte ihjel er ikke verdt å kalles "å leve".

Hvorfor ikke? Hva gjør hans liv så mye verre enn en gjennomsnittlig mann med en jobb som han hater, en familie han er lei av, en økonomi som såvidt holder livet gående, og en helt vanlig hverdag som gjentar seg hver eneste dag i mange, mange år? Hvorfor skulle denne mannen trives noe mer?

Skrevet (endret)

Jeg har selv blitt inspirert av Into the wild. Hadde vært ubeskrivelig gøy å prøvd det ut. Bare cruise rundt i Europa, med eneste mål om å overleve...

Samme her.

Jeg har tenkt ufattelig mye på å gjøre noe av det samme.

Likevel føler jeg at han på en måte tok den reisen FOR meg.

Han gjorde det selvfølgelig for seg selv, men jeg var jo nesten med på reisen hans.

Likevel var det HANS egen reise.

Jeg har nok min egen reise jeg må ta, kanskje med andre mål.

Virker som en berikende opplevelse å gjøre det, men viktig å tenke på at han hadde helt andre grunner, og ble ikke inspirert av en film.

Sier ikke at det er en dårlig ting, men den inpirasjonen kan jo dø ut så snart noe alvorlig skjer.

Viktig å ha flere motivasjoner og sterkere drivkrefter.

Det å ligge på gata og sulte ihjel er ikke verdt å kalles "å leve". Skal man leve i samfunnet vårt, må man jobbe, være født rik eller være sinnsvakt heldig.

Du virker som nr. 1, en arbeider.

Er en arbeider som venter på å bli heldig.

Men det er ingen fasit for hvordan man skal leve.

Den fasiten er i såfall bare en standard satt av samfunnet rundt.

Problemet med "goldrush", er at hvis du ikke vet hva det neste goldrushet blir, er du allerede forsent. De fleste som begynte med mobilapper og tjente mye på det, hadde allerede tidligere programeringskunnskaper.

Det er sant. Da gjelder det jo egentlig bare å tilegne seg kunnskaper, og håpe at man får bruk for dem en dag.

Endret av ikkespisgress
Skrevet

Det å ligge på gata og sulte ihjel er ikke verdt å kalles "å leve".

Hvorfor ikke? Hva gjør hans liv så mye verre enn en gjennomsnittlig mann med en jobb som han hater, en familie han er lei av, en økonomi som såvidt holder livet gående, og en helt vanlig hverdag som gjentar seg hver eneste dag i mange, mange år? Hvorfor skulle denne mannen trives noe mer?

Det har jeg da heller ikke sagt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...