Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet
Woff skrev (23 minutter siden):

Gøy.. Får du kvalitet på Biltema? Ser de selger ting billigere enn Temu nå for tiden.. Og da mener jeg for identisk samme gjenstand.🙂
Men du slipper dobbel og trippel toll fra Temu i alle fall!  😎

Selv om det ser likt ut er det ikke nødvendigvis samme varen.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Woff skrev (40 minutter siden):

Gøy.. Får du kvalitet på Biltema?

Det hele avhenger av hva slags kvalitet man trenger, biltema verktøy funker helt fint for mitt bruk, som i bunn å grunn betyr sjeldent, hadde jeg vært trollmann eller en annen slags type håndverker så hadde jeg nok godt for en helt annen kvalitet.

Skrevet
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Det hele avhenger av hva slags kvalitet man trenger, biltema verktøy funker helt fint for mitt bruk, som i bunn å grunn betyr sjeldent, hadde jeg vært trollmann eller en annen slags type håndverker så hadde jeg nok godt for en helt annen kvalitet.

Helt enig, jeg har handlet mye også på Biltema, senest i dag. Denne gangen ble det et par koblingsbokser, et par firerkonatakter og 5 doble ujordede kontakter samt en bryter for utvendig bruk..  Tyder på at elektrikeren i meg får litt å gjøre i påsken! 😎
Sånt materiell handles IKKE fra Kina nei! 🙂

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Biltema bilpleie-produkter kan faktisk være rektig bra, og har vunnet tester av og til også. Vokshampoen feks deres er helt fenomenal. Aldri fått så blank bil som med den.  👍

Kjøpte forleden et frysetermometer på Biltema. Et sånn ett:
https://www.biltema.no/kontor-teknikk/termometere/innetermometer/kjole--og-frysetermometer-rundt-2000053660

Har på Clas Ohlson som er akkurat likt, men til nesten doble prisen:
https://www.clasohlson.com/no/Kjole--og-frysetermometer-rustfritt-stal/p/Pr443877000

Om det er samme fabrikant er et godt spørsmål, men de er helt identiske av utseende hvertfall..
Edit: Etter nærmere ettersyn, ser jeg der er litt ulike detaljer på displayet faktisk. Så da er det nok sikkert ulike produsenter ja.  

Endret av Delvis
Skrevet (endret)

Blir sikkert fin strømregning denne måneden..

Laget pizza i går, men glemte å skru av ovnen, så den har stått på i omtrent 20 timer. 

Døren stod åpen, så den har varmet opp hele leiligheten. 

Lurte på hvorfor det var så varmt. 

Jeg har flere røykvarslere så var ikke noen direkte fare for liv. 

Endret av Dubious
  • Hjerte 2
Skrevet

1,5 kr/kWh * 2 kW * 20 timer = 60 kr. Sånn røffly, ved en spotpris på 60 øre som det har vært i midtnorge de siste 20 timene. På den andre siden har sikkert all annen oppvarming slått seg av med termostatene så du har sikkert spart 30 av de kronene der.

Så det ble sikkert en litt dyrere pizza enn normalt. Ca 1,5 liter diesel dyrere.

Skrevet
Simen1 skrev (2 timer siden):

1,5 kr/kWh * 2 kW * 20 timer = 60 kr. Sånn røffly, ved en spotpris på 60 øre som det har vært i midtnorge de siste 20 timene. På den andre siden har sikkert all annen oppvarming slått seg av med termostatene så du har sikkert spart 30 av de kronene der.

Så det ble sikkert en litt dyrere pizza enn normalt. Ca 1,5 liter diesel dyrere.

Har ikke på noe varme. Kun TV og forsterker. (PC er i annet rom) 

Måtte skru på varmepumpen for å kjøle ned leiligheten.

Har solvarme på dagtid, og jo det blir kaldere uteover kvelden, men det fikses med teppe. 

Skrevet

Selvfølgelig må vi bekjempe kjønnslemlesting av kvinner og jenter, men bør vi ikke bekjempe kjønnslemlesting av gutter og menn også? Tydeligvis ikke for det er lovlig med såkalt "rituell omskjæring" av gutter, og denne pågående lovlige kjønnslemlestingen av gutter blir ikke nevnt med ett ord i denne artikkelen fra nrk, skuffende at de er så dobbeltmoralske at de tilsynelatende ikke engang nevner det.

https://www.nrk.no/stor-oslo/frykter-store-morketall-_-norske-barn-kjonnslemlestes-fortsatt-1.17792282

kanskje vi skal gjøre med jentene som vi gjør med guttene legalisere slaktinga og la leger ta seg av det, de som er for denne rituelle kjønnslemlestinga av gutter mener det er tryggere med rituell kjønnslemlesting på sykehus så da er vel saken klar eller? Barna skal ikke ha en dritt å si om egen kropp, og det er helt greit å ødelegge små barn sine kjønnsorgan og dens funksjon på grunn av en eller annen barbarisk religion fra Midtøsten.

Hvorfor er ikke dette svineriet kort og godt forbudt? Forbudt begått mot alle, noen ganger blir jeg så jævla forbanna på styringa av dette landet og de tullingene som stikker rumpa opp i været for religion.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Postnord. Bruker en evighet på å frakte en pakke noen få mil, og passet samtidig på å endre avtalt hentested fra automaten i nærheten til en butikk et godt stykke unna. For en gjeng.

Skrevet

Tomt for kjøttdeig, så jeg måtte kjøpe karbonadedeig. Fy for noe dritt. Hadde helt glemt hvor stor forskjell det er. Ikke rart det var helt fullt av det ved siden av tomme kjøttdeig-hyller.

Skrevet

Dieselaksjonister og andre aksjonister som rammer tredjepart - dvs vanlige folk

Har tittet litt på kommentarer osv på Fb, men ingen ser ut til å tenke på fremkommelighet for ambulanser osv.

Blokkeres veier vil ambulanser også få lengre kjøretid og det er velkjent at behandling  for akutte skader, drukning og hjerteinfarkt f.eks. så er det den "gylne timen" som gjelder.  Dvs pasienten må være på operasjonsbordet innen en time og sykehusene er i økende grad sentralisert, så da kan selv små forsinkelser få skjebnesvangre utfall.

• Liker 2
Skrevet
Rune_says skrev (3 timer siden):

Dieselaksjonister og andre aksjonister som rammer tredjepart - dvs vanlige folk

Har tittet litt på kommentarer osv på Fb, men ingen ser ut til å tenke på fremkommelighet for ambulanser osv.

Blokkeres veier vil ambulanser også få lengre kjøretid og det er velkjent at behandling  for akutte skader, drukning og hjerteinfarkt f.eks. så er det den "gylne timen" som gjelder.  Dvs pasienten må være på operasjonsbordet innen en time og sykehusene er i økende grad sentralisert, så da kan selv små forsinkelser få skjebnesvangre utfall.

Da har du ikke sett videoen hvor de slapp fram helsebussen med blålys. 

Men de burde ha parkert i sentrum, hvor politikere er..

Skrevet (endret)
Dubious skrev (20 timer siden):

Da har du ikke sett videoen hvor de slapp fram helsebussen med blålys. 

Men de burde ha parkert i sentrum, hvor politikere er..

At de slipper fram og viker til siden tar jeg for gitt, men køer forplanter seg bakover til forskjellige veier og det er forskjell om en ambulanse kan holde 80 i snitt eller 40 i snitt ved tråkling mellom bilfelt etc.

På nye lokalveier har også kommunene i sin visdom fokusert veldig mye på høye kantstein på begge sider av veien slik at personbiler ikke har mulighet til å vike til siden for å slippe fram utrykningskjøretøy.... også en type tankeløshet som irriterer grenseløst...

Endret av Rune_says
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hvorfor gidder folk å stå timesvis i kø og bruke hele dagen bare for å kjøpe noen boller? Er det ekstrem fomo? For å legge ut på sosiale medier? 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Svak pulserende pipelyd som jeg ikke finner kilden til. 

Ganske typisk at jeg finner kilden like etter at jeg skrev dette.

Det var USB-hub for å lade dingser som laget lyden. 
Den var varm, noe jeg ikke he vært borti før.
Ingenting som lader fra den. 

Heldigvis så har jeg allerede kjøpt ny som muligens kommer på tirsdag. 

Endret av Dubious
Skrevet (endret)
^fmj skrev (14 timer siden):

Hvorfor gidder folk å stå timesvis i kø og bruke hele dagen bare for å kjøpe noen boller? Er det ekstrem fomo? For å legge ut på sosiale medier? 

Jeg har ikke hørt om det fenomenet før. Kan du forklare? Er det et lokalt fenomen der du bor? Noen veldig spesielle boller? Eller kodeord for noe annet?

Min daglige irritasjon:

Screenshot2026-04-11at08-36-04(6733)InboxSimen1@protonmail.comProtonMail.png.5a0599cea814162d55ceeea625dbc9a6.png

Spørsmål om min kundeopplevelse i hytt og pine. Jeg har da bedre ting å gjøre. Og jeg forstår jo at min tilbakemelding ikke vil bli brukt til forbedringer eller kommentarer genuint lest av noen med beslutningsmyndighet. Det er noen lavtlønte helt nederst i organisasjonen som blir satt til å skumme gjennom disse og lage statistikk. Så blir statistikken brukt til selvskryt i markedsføringen. Type "89% hadde en 5-stjerners opplevelse hos oss". Og til idiotforklaring av de 11% som faktisk hadde en suboptimal kundeopplevelse og dermed faller utenfor normalen. "Vanskelige kunder".

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke hørt om det fenomenet før. Kan du forklare? Er det et lokalt fenomen der du bor? Noen veldig spesielle boller? Eller kodeord for noe annet?

Noen halvkriminelle influenser virus lagde og solgte boller, siden de er populære av en for meg uforståelig grunn så vil folk kjøpe bollene deres og ja det er boller lagd med mel og faenskap, det var også muligheten for å vinne en bil tror jeg, så det er nok også en del av grunnen, det er også en del av denne greia med begrenset opplag, pop up butikker osv der en bare får kjøpt en dag så da er man kanskje kul om man har fått bolle?😉

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...