Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Irriterer meg over folk som skylder på andre for at de trigger SF deres. Snakker om både folk jeg kjenner, men også randoms på nettet som tyr til KG for å klage på mennesker de mener er skyld i deres SF.  Altså, hør nå her, jeg har slitt, og sliter til en viss grad enda med SF, men jeg blir ikke trigget av å se andre anoretiske eller slanke, å høre at andre kaster opp mat, at andre har en tvangspreget forhold til mat og trening. Jeg blir derimot bekymret på deres vegne heller, og det setter min egen tankemåte vedrørende kropp, mat og trening litt i perspektiv.  Jeg ser meg selv utenifra på en måte, av å se andre som sliter så for min del er det heller en positiv greie som gjør at jeg ber om hjelp når jeg har tilbakefall. 

Ingen er skyld i min SF, i hvertfall.  Det som trigger min SF i hovedsak tankefeil og at jeg er min egen verste fiende. Jeg lager masse ulogiske og rigide regler som det ikke er fornuft i, og så fungerer hjernen min dårligere når den ikke får nok næring. 

Det er en spesifikk person jeg har i tankene som synes får ufortjent mye kritikk nå. Nå har hun innsett at hun trenger hjelp. Og folk sender henne stygge meldinger eller spekulerer og sprer dritt på KG om henne.  Heier på hverandre for å sende nedlatende meldinger til henne osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (8 minutter siden):

Uendelig prat om homser. Jeg kan ikke tenke meg noe mer uinteressant enn hvem folk elsker eller hva de gjør på soverommet. Jeg er vant til profesjonelle arenaer der privatliv ikke et tema.

Enig, i de fleste sammenhenger. Eneste unntaket er en pastor jeg kjenner innenfor pinsebevegelsen og hans familie, som går veldig hardt ut mot homofile, og hans forsvare homoterapien han bedriver med, eller det han kaller det for "sjelesorg". Akkurat der synes jeg det er bra at han blir motsagt. 

Men i normale sammenhenger trenger vi ikke prate så ekstremt mye om homofili osv, det virker litt mot sin hensikt. 

Lenke til kommentar

Folk som direkte eller indirekte er "Tante Sofie": (Bevisst eller sannsynligvis oftest ubevisst)
"Hvis bare alle var som jeg – så ville alt bli bra." 
(Og dermed tilsynelatende helt uten tanke på at folk kan ha forskjellige behov eller ønsker, eller rett og slett har et litt annet verdigrunnlag enn dem selv.)

Typisk:
X er ikke et problem fordi "det bare er å gjøre sånn". 
eller
JEG pleier å gjøre det SÅNN, og det går jo helt fint.

Det hjelper ikke å påstå at "alt hadde vært bra hvis alle gjorde det sånn" eller å komme med én bestemt perfekt måte å løse ting på.
Verden er ikke perfekt, og folk generelt har i tillegg en stygg evne til å være late, kun tenke på seg selv eller rett og slett bare "glemme seg" innimellom.
Sånn er det bare.

PS:
Og det er helt sikker mange tilfeller hvor også jeg tenker slik/oppfører meg slik. Det er nok dessverre ganske menneskelig.
Og så får jeg håpe jeg i hvert fall de fleste gangene klarer å ta det til meg hvis folk _på en konstruktiv måte_ påpeker det, hvis det skulle single i en glassrute innimellom...

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (15 timer siden):

Folk som direkte eller indirekte er "Tante Sofie": (Bevisst eller sannsynligvis oftest ubevisst)
"Hvis bare alle var som jeg – så ville alt bli bra." 
(Og dermed tilsynelatende helt uten tanke på at folk kan ha forskjellige behov eller ønsker, eller rett og slett har et litt annet verdigrunnlag enn dem selv.)

Typisk:
X er ikke et problem fordi "det bare er å gjøre sånn". 
eller
JEG pleier å gjøre det SÅNN, og det går jo helt fint.

Det hjelper ikke å påstå at "alt hadde vært bra hvis alle gjorde det sånn" eller å komme med én bestemt perfekt måte å løse ting på.
Verden er ikke perfekt, og folk generelt har i tillegg en stygg evne til å være late, kun tenke på seg selv eller rett og slett bare "glemme seg" innimellom.
Sånn er det bare.

PS:
Og det er helt sikker mange tilfeller hvor også jeg tenker slik/oppfører meg slik. Det er nok dessverre ganske menneskelig.
Og så får jeg håpe jeg i hvert fall de fleste gangene klarer å ta det til meg hvis folk _på en konstruktiv måte_ påpeker det, hvis det skulle single i en glassrute innimellom...

Haha, jeg kan irritere meg over det samme, og samtidig erkjenne at jeg er litt slik selv.

"In these days of nameless faces/ There is no one truth but only pieces " (Fra "Vivere/Dare to Live" ) 

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (1 time siden):

Folk som bruker ørten utropstegn!!!! Hovedsakelig i arbeidslivet.Enkelte bruker det jevnlig uten at det nødvendigvis betyr noe spesielt, men blir alltid provosert av det. Leser det som "XYZ din idiot!!!". Bør kun brukes i sjeldne tilfeller om man har grunn til å være rasende forbanna. 

"One should never use exclamation points in writing. It is like laughing at your own joke" 

Og ja, helt enig. Folk som setter ord i kursiv eller fet tekst irriterer meg også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 2.8.2022 den 20.01):

Uendelig prat om homser. Jeg kan ikke tenke meg noe mer uinteressant enn hvem folk elsker eller hva de gjør på soverommet. Jeg er vant til profesjonelle arenaer der privatliv ikke et tema.

Håper vi snart kan gå tilbake til at homofili oppfattes som noe vanlig igjen og ikke noe som skaper hysteri på begge sider. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...