Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Per Magnus Nysveen, analysesjef i Rystad Energy, mener regjeringa gjør oss en bjørnetjeneste om vi kutter i avgiftene nå.
– Jo høyere oljepriser, jo fortere går det grønne skiftet.

Nei, det blir faktisk omvendt, fordi folk bruker opp sparepengene på drivstoff.

Går uansett ikke an å få det til å gå fortere da det er leveringsproblemer. 

Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 minutter siden):

Tolk det som man vil.

Fra den noe stakkarslige artikkelen, som selvsagt er fra Resett:

"Jeg sitter med følelsen av å leve i et fredelig land under okkupasjon av en fremmed makt. Et land som jeg ikke lengre kjenner igjen, hvor samfunnets kommandohøyder hurtig og uten motstand er blitt besatt av en overmektig fiende. Jeg må gå med senket hode mens deres flagg heises i stang etter stang. Først i byene, så på rådhus rundt om i landet og i fjor av Forsvaret. Så er det paradene, med høystemt musikk og pump og prakt. Som seg hør og bør når erobreren skal ha dens maktdemonstrasjon."

(...) "Hvorfor gjør jeg ikke motstand spør du? Hvorfor hever jeg ikke stemmen og sier «Nei takk, jeg har ikke tenkt bli med på det frivillige seminaret om diversitet og kjønnsmangfold»? Hva er det verste som kan skje? Blir jeg dratt ut fra kontoret, stilt opp mot en vegg og skutt for mine avvikende synspunkter? Nei, ikke enda."

Dæven døtte, noen må virkelig slappe av litt 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Delvis skrev (20 minutter siden):

Den ene burde ikke gå på bekostning av det andre. De fleste har et fornuftig syn på det der. Men det er nok lett å kjenne presset, som jeg tipper feks politikere gjør. Så det går an å forstå det for den som vil. 

Ser ikke helt hvordan folk klarer å presse seg inn i en offer-rolle fordi en annen gruppe feirer pride nei..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dubious skrev (22 timer siden):

Mange sider hvor de gjør det ekstra vanskelig.
Går ikke an å markere tekst, og print knappen fungerer ikke. 

Avis-nyhetsteder gjør bla dette bevisst.. Jeg stjeler ofte "lovlig" nyheter fra betalsider og finner samme nyheter gratis et annet sted.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har kjøpt noe på nett, og tenkte å kjøpe mer, men nå finner jeg ikke ut hvor jeg har kjøpt det...

Har sjekket e-post og kredittkort uten resultat.
Var sikker på at det var fra Ebay..

edit: og minutter etter at jeg poster så kom jeg på Etsy.. 
Startet ihvertfall på E.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Litt irriterende eller morsomt ettersom.

Svenskene har en innlært sparekultur, der de bruker brukskaffe, kalles også morgonkaffe. Dette skal liksom være billigere produkter, som man kunne spare penger på...

Er en hel bransje i Sverige dette, men..

Bruks merkene er nå ofte samme pris som de av bedre kvalitet... Litt kynisk men komisk  business av matbutikker som spiller på den svenske sparekultur. Morgon kaffe, Bruks tobakk, bruks snus, bruks-whisky.

Morgon kaffen som er like dyr som de gode er helt forferdelig... Kona har kjøpte den, når de ikke hadde den jeg drikker vanligvis.

Ikke alltid de heter bruks eller morgon, men feks LD snus, plastboks med tobakk, mat værre en død mat på boks osv ikke akkurat First Price I Norge som kan sammenlignes med Kiwi/Meny.

Capio legevesen i Sverige skal nå selges til Saudi Arabia, og snart kjøper vel Russland eller verre sykehusene. Hint sensitive opplysninger og tillit på avveie... Hurra for privatisering av helsetjenester.. IRONI.

Jeg irriterer meg over elektriske håndblåsere på offentlige toaletter... Post COVID tilstander ikke så hyggelig med slike drittblåsere og like dritt er det vel for miljøet med strøm nå og ikke minst for eier/kommune.

Men i Sverige hender det veldig ofte at de dropper både tørkepapir til hånd, og drittblåser.. det er ikke engang papir dispenser på veggen, så nada interesse. Spaaare penger.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...