Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig Black Friday. Har nesten alt fra før.


Jeg fikk rabatt på briller, så nå mangler det bare at politikerne tar til fornuft og gir rabatt på brennevin hos Vinmonopolet.

tumblr_lv2c6zzgV61r70u84o4_1280.png

100 kr literen i stedet for 500 kr hadde vært er en passende justering for brennevin. Kanskje folk hadde kommet litt ut av skallet og vi hadde sluppet at 1,4 millioner mennesker er single.

https://www.nrk.no/livsstil/xl/nrk-har-kartlagt-single-i-norge-gjennom-40-ar-1.15685760

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
I dag hadde jeg tenkt å synge en sang
om verdiløse menn
Som dere sikkert har skjønt allerede så
er jeg en av dem
Kan alle de som føler seg vellykka
vær så snill og gå hjem
Dette er et privat lite treff
for oss verdiløse menn
Kommer aldri til himmelen
Kommer aldri til helvete
vi forblir i skjærsilden
vi er altfor kjedelige
vi er
Verdiløse menn
Verdiløse menn
Vi er altfor normale
lite globale
uorginale
Når vi åpner kjeften
begynner folk å gjespe
blikk begynner å flakke
Og vi finner oss i're
vi legger inn håndkle
tilbyr å betale
Alle aksepterer
skulle bare mangle
alle glemmer å takke
Men dette er en sang for alle oss
verdiløse menn
en sang for de som alltid blir dumpa
og sitter ribba igjen
Vi blir aldri innvidd i de innviddes gjeng
de lukter oss på avstand
vi er verdiløse menn
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, BadCat said:

Kjedelig Black Friday. Har nesten alt fra før.


Jeg fikk rabatt på briller, så nå mangler det bare at politikerne tar til fornuft og gir rabatt på brennevin hos Vinmonopolet.

100 kr literen i stedet for 500 kr hadde vært er en passende justering for brennevin. Kanskje folk hadde kommet litt ut av skallet og vi hadde sluppet at 1,4 millioner mennesker er single.

https://www.nrk.no/livsstil/xl/nrk-har-kartlagt-single-i-norge-gjennom-40-ar-1.15685760

Greit med en avgift, mener jeg, men den er kanskje litt for høy.

Men det jeg synes er enda viktigere å få endret er å få fjernet ordningen med skjenkebevilling. Staten burde ikke kunne bestemme hvem som skal få lov til å selge alkohol. Ei heller når på døgnet eller hvilke dager.

Utesteder burde få lov til å holde åpent døgner rundt.

Ruspolitikken er kanskje de lovene og reglene som irriterer meg aller mest med Norge.

Lenke til kommentar

Avgiftene på alkohol er bare tull. Det fører bare til at de svakeste får mindre penger til mat, klær og annet nyttig. Hvis jeg kjøper en bedre Cognac er avgiften en liten del av prisen. For folk som kjøper vanlig kvalitet på brennevin er avgiften ca 3-4 ganger verdien av innholdet i flaska. Moralske avgifter funker ikke.

Lenke til kommentar
Dragen skrev (1 time siden):

Fem ansatte på jobb. To kasser. Alle ansatte står i kassene.

Her var 9 selvbetjente kasser opptatt og 1 betjent kasse med flere kunder, hvor EN ansatt satt med nesa ned på båndet for å scanne varer og så ikke rundt seg.
3 av selvbetjent kassene blinket rødt, som regel betyr ID sjekk for øl.
Jeg måtte hanke tak i noen inne i butikken for at de skulle godkjenne alder.

 

Lenke til kommentar

Jeg ble en gang stoppet i en selvutsjekkskasse for alderskontroll på meny - jeg skjønte ikke hvorfor, men det viste seg at det var fordi jeg hadde tatt med meg en sweet'n'sour-mix. 

Riktignok brukes det til å blande i drinker, men inneholder ikke alkohol i seg selv. Og drinkene man mixer kan jo like godt være alkoholfrie. Noen år siden nå, og siden da har jeg stort sett laget sweet'n'sour-mixen selv så håper det har endret seg.

Har heldigvis sluppet å vise leg for lime,sitron og sukker som jeg bruker for å mixe det selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (44 minutter siden):

I de butikkene jeg bruker med selvbetjente kasser har de heldigvis forstått at de må ha noen til å overvåke disse kontinuerlig. Èn ansatt kan fint passe på ti kasser alene.

Vanligvis så er det personen i kassa som følger med på dette, og tilkaller ansatte ved behov, men denne personen satt som sagt med nesen ned hele tiden.   Tror hun nærmer seg pensjonsalder, antakelig med dårlig syn.

Lenke til kommentar
Zork skrev (44 minutter siden):

Jeg ble en gang stoppet i en selvutsjekkskasse for alderskontroll på meny - jeg skjønte ikke hvorfor, men det viste seg at det var fordi jeg hadde tatt med meg en sweet'n'sour-mix. 

Riktignok brukes det til å blande i drinker, men inneholder ikke alkohol i seg selv. Og drinkene man mixer kan jo like godt være alkoholfrie. Noen år siden nå, og siden da har jeg stort sett laget sweet'n'sour-mixen selv så håper det har endret seg.

Har heldigvis sluppet å vise leg for lime,sitron og sukker som jeg bruker for å mixe det selv.

 

 

All alkoholmiks er inkludert i alderskontroll, dessverre. Sikkert et offer for litt for overgeneralisert regelverk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragen skrev (16 timer siden):

Fem ansatte på jobb. To kasser. Alle ansatte står i kassene.

Det motsatte er ikke noe bedre. Gud vet hvor mange ansatte på jobb, men bare én person er i kassa, det er lang kø og hun må plutselig forlate kassa for å hjelpe noen som dreit seg ut i selvbetjeninga. Og dette var halv ni på en lørdagsmorgen. Det skulle liksom være en kjapp butikktur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Zork skrev (15 timer siden):

men det viste seg at det var fordi jeg hadde tatt med meg en sweet'n'sour-mix. 

Tankepoliti. Du planlegger å lage deg en drink.

Selv bruker jeg drinkemix (uten alkohol) fordi unga syns det er moro til fest med paraply, krøllet sugerør, fruktbiter og tofarget innhold.  11-åringen skulle løpe ned på supern fordi vi hadde glemt miksen, men kom forskrekket hjem etter at hun ble nektet å kjøpe og fikk kjeft av butikkmannen fordi hun ikke forsto hvorfor. Hun visste det ikke er alkohol i den, så den burde hun kunne kjøpe selv. Jeg gikk ned selv og snakket med butikkmannen. Fikk oppgitt grunnen og minte han på at barn bør vises normal høflighet og respekt - selv om de er små. Han turde ikke si det samme til meg som er stor og sterk. 

Noen vil vel si at han ikke kan noe for reglene, men det går an å oppføre seg litt bedre enn en ilsken bavian?

Jepp - jeg hadde et par vitner som sa seg enig. Og håpet han ikke skulle bli far....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

REGN!   Og mere regn - og så sludd!  ❄️
Værmeldingen spår iskald vind og sludd for meg i det sørlige England i morgen. Men uansett, jeg har planer om å slå meg til ro og lese Silverview, den aller siste John le Carré-romanen – som ble utgitt posthumt forrige måned. Interessant nok er det rapportert at siste finpuss til boken ble gjort av Le Carrés sønn, Nick, som publiserer thrillere under navnet Nick Harkaway.

Så får jeg håpe at våren kommer snart.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...