Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lego er billig. Dette settet burde ha kostet 1350-1450 kr i følge inflasjonsberegning, men lar seg kjøpe for under 900 kr. Ikke bare er prisen mye lavere, det er nesten dobbelt så mange brikker i settet som et tilsvarende for 35 år siden. Ikke at det lar seg sammenligne 1:1, men LEGO fremstår ikke som dyrt i dag. Det svei nok en del mer i lommeboka på 80- og 90-tallet.

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5254740

ffb3319305865bbcf3ed9f57efc98d75.jpg

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Biltemaverktøy. Skal bruke et hullbor fra biltema, får borret halve av det ene hullet, så må man justere, så ødelegger man gjengene på strammebolten når man strammer bittelitt for hardt, så må jeg bruke tid på å reparere verktøyet ved å bruke bolt og mutter. Som er redningen i mange tilfeller. Så er det multikutter som man også ødelegger ved å stramme litt for hardt, så må man reparere enda et verktøy. Mye dritt der altså, men dog, mye bra også så lenge det ikke er for mye justeringer og tekniske ting, da skjærer det seg som oftest.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (50 minutter siden):

Biltemaverktøy. Skal bruke et hullbor fra biltema, får borret halve av det ene hullet, så må man justere, så ødelegger man gjengene på strammebolten når man strammer bittelitt for hardt, så må jeg bruke tid på å reparere verktøyet ved å bruke bolt og mutter. Som er redningen i mange tilfeller. Så er det multikutter som man også ødelegger ved å stramme litt for hardt, så må man reparere enda et verktøy. Mye dritt der altså, men dog, mye bra også så lenge det ikke er for mye justeringer og tekniske ting, da skjærer det seg som oftest.

Har du kjøpt hullborrsett så er det mest sansynlig beregnet for gips.
Har gått i samme fellen. 


Trenger ikke stramme mer enn fingerstramt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner at staten ønsker å gjøre det uattraktivt å røyke eller snuse, men jeg har aldri forstått grunnen til å lage forpakning helt lik. Er det kun for å irritere kunder og betjening? Folk som snuser eller røyker kjøper jo uansett.

Det er for å gjøre det mindre attraktivt å snuse/røyke. Men dette er jo nå bevist å overhode ikke fungere.

Lenke til kommentar

Men en telefon er egentlig utrolig kompleks. Den er kraftigere enn datamaskinen de brukte til den første måneferden. Det er kanske CPUen som har flest små detaljer. Legobrikker må passe på noen få mikrometer ja, men i en CPU er det nanometer det går på… så det er litt merkelig at de beste Technicsettene koster det samme som en iphone. Og det er litt irriterende fordi som voksen så leker man kanskje ikke så mye med legoen, med mindre man har veldig mye og prøver å lage egne ting da… telefonen bruker man som regel hver dag, i flere år.

Lenke til kommentar

Dårlige titler irriterer, altså vage, ikke-beskrivende titler, gjerne kun ett ord.  Har ikke noen eksempler herfra i diskusjon.no i hodet, selv om jeg vet de finnes inniblant men leste på et annet forum titler som "psykisk helse" og så handlet jo innlegget om et spesifikt spørsmål knyttet til en eller annen psykisk sykdom. Folk ser lettere en tråd som er relevant for de å svare på når man tittel samsvarer med innholdet og er beskrivende, så det hjelper jo også for TS sin skyld. Tråder med "Hjelp, haster " titler er det verste jeg ser 🙈 Og ikke en gang hva slags tema man trenger hjelp innen i trådtittel..

Jeg må gi litt ros til de fleste brukerne hos oss, for dere er flinke med å komme med beskrivende titler og det er bare unntaksvis jeg ser behovet for å hjelpe en TS med å bedre tittel. Men ser det i større grad andre steder og der kan jeg ikke engang gjøre noe annet enn å irritere meg over det. Hos oss kan jeg jo gjøre noe konstruktivt med det.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er aller fleste av Finn-folka så useriøse og raringer? (retorisk spørsmål, kun for /rant). Sier interessert og ber om info, men blir så helt taust. Avtaler tid, de dukker ikke opp. Skal lage avtale og måtte ringe opp igjen, og får ikke svar plutselig.. Altså, hva bruker de den hjernen til hvis ikke ellers tenke og handle og skrive et par setninger. Umulig å forstå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det kan man lure på. Spesielt når man gir bort ting gratis, og du har skrevet i annonsen hva det er du gir bort, og du får tilbake: "Har du ikke mer å gi bort?" Og nylig hadde jeg ei som lurte på om jeg ga bort defekte klær..okei, 1: jeg har skrevet i annonsen at den er som ny, og 2: du kan starte å kreve ting når jeg selger ting, spesielt dyre ting og 3: jeg har da ikke samvittighet til å gi bort ting som er ødelagt, i hvertfall ikke uten å påpeke at det er mangler i annonsen! Men jeg bruker som regel å kaste det som ikke er god nok stand til å gis bort.

Skriver av og til i annonsene mine at jeg ønsker at folk skal foreslå et konkret hentetidspunkt, så skriver de bare: interessert. Og så "ghoster" de meg etterpå. Jeg er ikke interessert i at det blir mye frem og tilbake kommunikasjon eller vente i evigheter på svar, jeg vil bare avtale en tid og bli ferdig med det. Og de klassiskerne som avtaler tid men ikke dukker opp...det er kjipt for meg som må lage nye avtaler og kjipt for de som venter. Noen ganger bare gir jeg opp og legger det i UFF-containeren 

Lenke til kommentar

Jeg prøver å koble opp en ny Telia box. Det virker ikke. Dvs. boksen virker, men jeg får ikke kontakt med internett. Syns jeg har fulgt bruksanvisningen slavisk (det er virkelig ikke så mye man kan gjøre feil?), men det vil ikke. Og kundeservice stengte et minutt før jeg ringte. 

Arg. 

Hvis noen her tilfeldigvis jobber i Telia så send meg gjerne en PM! 

Lenke til kommentar

Rittenhouse ble frikjent.

Ikke overraskende (tatt i betraktning landet det skjer i), men likefult ekstremt irriterende.

USA er så langt ute og kjøre at det knapt er til å fatte - dette skal liksom være vår allierte i kampen mot verdens absurde regimer og så overgår de dem alle.

En tenåring kan altså ta med seg et gevær for å tøffe seg, skyte villt rundt seg i panikk og drepe 3 mennesker og USA gir ham stående applaus. Her i landet synes vi det er skandale at stortingsrepresentanter snyter oss alle (det er det også, for all del), men det blekner i forhold til hvor svakt og patetisk USA er blitt. Trump var desverre ikke årsaken, men kun et symptom.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mechablast skrev (23 timer siden):

Er lei av klaging pågrunn av corona, dette hadde ikke vært noe problem om folk brukte fornuft

Du er ikke alene.. Synes i grunnen at åpningen av Norge gikk for kjapt og. 

Zork skrev (2 timer siden):

Rittenhouse ble frikjent.

Ikke overraskende (tatt i betraktning landet det skjer i), men likefult ekstremt irriterende.

USA er så langt ute og kjøre at det knapt er til å fatte - dette skal liksom være vår allierte i kampen mot verdens absurde regimer og så overgår de dem alle.

En tenåring kan altså ta med seg et gevær for å tøffe seg, skyte villt rundt seg i panikk og drepe 3 mennesker og USA gir ham stående applaus. Her i landet synes vi det er skandale at stortingsrepresentanter snyter oss alle (det er det også, for all del), men det blekner i forhold til hvor svakt og patetisk USA er blitt. Trump var desverre ikke årsaken, men kun et symptom.

Er utrolig hvor langt det landet der går.. Helt sjukt at han ble frikjent. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...