Jump to content
Runar

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Recommended Posts

Sexylubb1 skrev (2 minutter siden):

Der er det tunellfritt. 

Jaha. Hardangervidda er vel et flatere område, og da vil det kreves en bråte med tunneler for at det skal hjelpe. Det vil være både inngrep i naturen, og forringe opplevelsen ved å kjøre der om sommeren og høsten. 

Share this post


Link to post
Budeia skrev (19 minutter siden):

Jaha. Hardangervidda er vel et flatere område, og da vil det kreves en bråte med tunneler for at det skal hjelpe. Det vil være både inngrep i naturen, og forringe opplevelsen ved å kjøre der om sommeren og høsten. 

Det beste er nok uansett utbedret E134 om folketall er av betydning. Treffer stort sett de samme som Hardangervidda + regionen rundt Haugesund og kanskje til og med Stavanger etter Rogfast (har ikke sett tidsestimater). 

Share this post


Link to post
Sexylubb1 skrev (10 minutter siden):

(har ikke sett tidsestimater). 

Ved å bruke Ryfylketunnelen (Ryfast) kan en i dag komme seg innover i landet, ved å ta kun en ferje (Hjelmeland-Nesvik) på vei 13. Men bare én ferje kan også bety forviklinger.

E39 fra Stavanger mot Bergen har lenge vært rik på ferjer. Er vel fortsatt nødvendig med et par ferjer der, for å komme seg til Fana og Bergen. (Kjøre tunnelen "Rennfast" til Rennesøy, og deretter ta ferje fra Rennesøy til Vestre Bokn. Senere Bømlafjordtunnelen, og ferje fra Stord til Halhjem nedenfor Fana). 

Jeg er også frustrert over snøstorm i april, men vil ikke dermed foreslå å rasere Hardangervidda (slik BT muligens gjør). 

Share this post


Link to post
Budeia skrev (10 minutter siden):

Ved å bruke Ryfylketunnelen (Ryfast) kan en i dag komme seg innover i landet, ved å ta kun en ferje (Hjelmeland-Nesvik) på vei 13. Men bare én ferje kan også bety forviklinger.

E39 fra Stavanger mot Bergen har lenge vært rik på ferjer. Er vel fortsatt nødvendig med et par ferjer der, for å komme seg til Fana og Bergen. (Kjøre tunnelen "Rennfast" til Rennesøy, og deretter ta ferje fra Rennesøy til Vestre Bokn. Senere Bømlafjordtunnelen, og ferje fra Stord til Halhjem nedenfor Fana). 

Jeg er også frustrert over snøstorm i april, men vil ikke dermed foreslå å rasere Hardangervidda (slik BT muligens gjør). 

Rogfast gjør turen fra Stavanger til Bokn/Aksdal/Haugesund ferjefri. 

Share this post


Link to post
Sexylubb1 skrev (7 minutter siden):

Rogfast gjør turen fra Stavanger til Bokn/Aksdal/Haugesund ferjefri. 

Den antas å bli ferdig i 2031. 

Share this post


Link to post
Budeia skrev (2 timer siden):

Den antas å bli ferdig i 2031. 

Joda, men når tror du en eventuell ny 134 står klar? :)

Share this post


Link to post

image.png.b6cbc80e386424f482e11471e50fd66e.png

Artikler som denne. Nå er det snart bare 1 1/2 måned til det er sommer, og en ekspert/ernæringsfysiolog/lege eller hva han er oppfordrer til å gå ned 10 kg på 1 1/2 måned. Ja jeg skjønner at slike + artikler er clickbait og horeri, men dette er dagbladet, en av våre største nettaviser, og sikkert har flere millioner visninger på en dag. Artiklene/journalistene/mediekonsernet er opinionsbærere, holdningsrettede, og forespeiler et konsensus. Dette er bare et eksempel av mengden, men likevel katastrofalt uetisk og usunt. Det finnes snart ikke et skille mellom nettaviser og facebook, journalister og facebookfilosofer, skribenter og kommentarfeltkrigere. Begynner å få mer og mer sansen for NRK.

Edited by Pliscin
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Pliscin skrev (26 minutter siden):

Artikler som denne

KYeYvjW.jpg

Kom over disse to oppslagene fra VG og DB i forrige måned på en bensinstasjon. Det er helt klart at folk går fem på så fort det har med helse å gjøre. Som om vi ikke har nok med covid å gjøre, så skal vi bombarderes med andre bekymringer om kroppen vår også.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Fylker har blitt så store at man må gå gjennom hele lista over kommuner og byer og huke av halvparten for å finne noe ca i området. F.eks etter sammenslåing av Oppland og Hedmark må jeg huke av omtrent alt av gamle hedmark for å finne noe som ikke ligger 4 timer kjøring unna familie. Ikke lett å finne et sted å bo...

Ja, jeg er klar over sortering etter område i kart.

Edited by NAVer

Share this post


Link to post

Stol aldri på en bilselger. Kjøpte en ladbar hybrid nå nylig. Bladde litt i manualen nå og oppdager at det finnes to typer ladekabler. I bilen ligger det bare en. Vi har jo ikke greie på sånt, så jeg ringer selger og spør hva denne andre kabelen er for noe? Jo, det er sånn kabel man må ha hvis man skal lade på offentlige ladepunkter. Koster to tusen ekstra. 

Altså ... som om det ikke er dust nok at ladekabler til en ladbar bil er tilleggsutstyr (!!!!) så tenkte ikke selger på å informere om dette da vi kjøpte bilen?! Er dette sånt man liksom skal gå rundt og vite? Jeg har sett at folk plugger inn bilene sine, jeg har da aldri tenkt på at det er forskjellige kabler til forskjellige ladepunkter!

Herregud. 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Er dette nybil så har selger feilet, da de vil alltid prakke på en ekstrautstyr, men dette er da nødvendig utstyr.

Share this post


Link to post

"Nesten ny", for å si det som One Call. Men kjøpt hos forhandler. 

Kabelen som fulgte med passer til ladepunktet her hjemme, så vi får ladet bilen, men fader så irriterende da.

Edited by :utakt

Share this post


Link to post

Hvilken bil er dette? Høres merkelig ut at en del som er ekstremt viktig for bilens drift er ekstrautstyr.

Share this post


Link to post
Dragen skrev (16 minutter siden):

Hvilken bil er dette? Høres merkelig ut at en del som er ekstremt viktig for bilens drift er ekstrautstyr.

Kia Niro Plug-in Hybrid 

Jeg vet ærlig talt ikke om dette er noe å lage styr om eller ikke. Annonsen nevner ikke noe om ladekabel i det hele tatt, og som sagt så har vi fått med én som vi kan bruke her hjemme. Men syns det er ganske dårlig service, da. 

Share this post


Link to post
Gavekort skrev (5 minutter siden):

Kjøpt importert bil med Type 1 plugg?

  Skjul innhold

EMW_plugs_.jpg

 

Nei, norsksolgt bil. Kabelen vi har fått har type 2 i ene enden og vanlig støpsel i andre enden. Burde visst hatt en med type 2 i begge ender også. 

Share this post


Link to post
Sitat

Største ladefart på Kia Niro PHEV oppgis til 3,3 kW, men det krever bruk av ladekabel (Type 2) som ikke følger med bilen.

Der utgår Niro, hvertfall. Kjøper ikke bil hvor nødvendig utstyr ikke følger med.

Skulle vært omvendt. Standard type 2 medfølger, og veggplugg valgfritt. Ikke alle har mulighet til å lade hjemme eller på jobb.

  • Like 1

Share this post


Link to post

I brosjyren for bilen så står kabelen under ekstrautstyr, men vil tro at seriøse selgere vil slenge med kabelen.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...