Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Dubious said:

Må slutte å handle varer fra USA..

Bestilte noe 25 februar, med håp om å få det til påsken
Har ligget i Oslo siden 7 mars

I midten av januar bestilte jeg noe greier fra aliexpress. Det har enda ikke gitt tegn til liv i Norge. Siste var midt i februar, hvor de ble sendt ut av Kina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stu1 skrev (15 minutter siden):

I midten av januar bestilte jeg noe greier fra aliexpress. Det har enda ikke gitt tegn til liv i Norge. Siste var midt i februar, hvor de ble sendt ut av Kina.

Forrige gang jeg bestilte fra USA så fikk jeg beskjed fra selger om at de ikke kunne gjøre noe før det hadde gått 45 dager
Kom fram før den tid
Får se hvor lang tid det tar denne gangen, men blir nok ikke noe mer fra USA om det finnes alternativer

Lenke til kommentar
5 hours ago, Nstin said:

At så mange fortsatt går uten munnbind. Burde vært bøtelagt og fengslet om man gikk uten. Det finnes ikle et eneste godt argument for å ikke bruke det.

Du puster kondens i en ting som du tar på og ikke håndterer riktig etterpå.
Søppelbøtter fylles opp med fuktige munnbind.
Noe forskning har avdekket tvil om effekten av munnbind.
Man blir svett og sliten av å bruke det.
Krav om munnbind gjør at mange bruker samme munnbind flere ganger fordi de ikke bryr seg, men må bruke det.
Munnbind har vært påbudt i lengre perioder men smittebølgene har vært større uavhengig av dette.

Endret av djgudleif
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg faktisk mer over de som bruker munnbind feil. Bor i Oslo, så her har det vært påbud lenge. Sjelden jeg ser noen uten. 

hvis de bruker samme munnbind flere ganger kan de like så godt nesten gå uten, fordi da blir jeg i alle fall ekstra bevisst om å holde avstand til de. Ellers merker jeg at jeg blir irritert over de som drar munnbindet ned på haken eller ikke dekker nesen. Eller tror det holder å dekke seg til skjerf og lignende, og så går de rett oppi meg i kø for eksempel. Hvorfor er det så vanskelig å holde avstand lurer jeg også på, i kø. Fikk noia av det der pre korona også. Skikkelig ubehagelig å ha fremmede folk stående tett bak en i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å frustrere at anime-nettsteder stenges en etter en og stadig må på jakt etter åpne, og de er som oftest utdaterte eller er veldig trege med å legge ut nye episoder. Litt kjedelig å måtte bli tvunget over på torrenting og må bruke ekstra tid der og håpe det er nok seedere.

Lenke til kommentar

Folk som klager på andres sine kjøring, når de selv kjører på samme måte. Ta f.eks farten.  Dem liker å kjøre i 200km, men når dem sitter på andre som kjører 200km   ja da er det plutselig " ro ned" eeeh,.. what?  Ja, da burde man kanskje ikke kjøre i 200km om man ikke liker at andre kjører i 200km/t

Endret av Laffe
Lenke til kommentar

Poenget med å gå med maska på haka, er nok at en raskt kan dra opp maska hvis det kommer en kontrollør. De som bor i en kommune med munnbindtvang er utsatt for en ganske sterk grad av tvang. Men det kan være litt vondt å se på mye klossete bruk av munnbind. På samme måte som det er med upassende antrekk, o.l. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 timer siden):

Poenget med å gå med maska på haka, er nok at en raskt kan dra opp maska hvis det kommer en kontrollør. De som bor i en kommune med munnbindtvang er utsatt for en ganske sterk grad av tvang. Men det kan være litt vondt å se på mye klossete bruk av munnbind. På samme måte som det er med upassende antrekk, o.l. 

Nei, det kan ikke sammenlignes. Folk må gjerne kle seg upassende, så lenge de tar smittevern på alvor.

Ingen kontrollører som sjekker om du bruker munnbind eller ikke.

Ser ikke ikke de med munnbind på haka i situasjoner hvor munnbind er påbudt (f.eks trikk eller butikk), men når de er ute å går, og de bruker samme munnbindet som de har kladdet på for å dra ned på haka. Da skal man skifte munnbind. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...