Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Larzen_91 skrev (1 time siden):

Om du likestiller dødsfallene for korona med dødsfallene på Utøya så er du langt nede i konspirasjonssekken. Ja, mange flere døde av korona, men dødsfallene på Utøya var planlagte drap, utført på bakgrunn av en ideologi vi ikke står inne for.

Ett minnesmerke er for de døde, eller ...?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Dubious said:

69 døde på Utøya

Så langt er 8401 død av covid

Nei, jeg sier ikke at vi ikke skal ha et minnesmerke, men hvor mye penger skal de bruke på covid-minnesmerke om de har brukt 300 millioner på Utøya?   3 miiliarder?

Det er ca 8400 smittede, men 236 døde i Norge av covid. 
Men er enig i poenget ditt. 

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (1 minutt siden):

Ja, og årsaken til at folk dør spiller en rolle i så måte. Du hadde reagert annerledes om dine kjære døde av naturlige årsaker, som f.eks. sykdom, enn om de ble drept.

De døde er døde uansett årsak, så minnesmerket er for de som lever.

Selvfølgelig ville jeg hatt andre tanker som har spunnet, men om samfunnet skal markere noens død/hendelse, så bør det likestilles. Corona er en meget spesiell hendelse det også og man sitter igjen med mange tanker og savn. Man var ikke der for hverken de som ble drept eller de som ble drept av viruset - begge var ev tlf-kontakt.

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg være enig i, og ikke misforstå meg dithen at jeg forsvarer pengebruken. Det er jo helt klart en følelsesstyrt prosess, noe som ikke er heldig fra et rasjonelt ståsted, uansett hvor forståelige følelsene er. Og det er jo et byråkratihull som bare det, og ligger masse prestisje i å fremme nettopp sin tanke om hvordan dette skal være og foretas.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dubious said:

Hvorfor straffer ikke vi barn og ungdommer?
Mange saker og artikler om barn som utøver vold, uten å bli straffet

Fordi det ikke er politisk korrekt å straffe ungdommer. 
Barn under 15 år i hovedstaden begår grov vold, voldtekter, brannpåsettelser og narkotikakriminalitet.
Politiet får ikke gjort noe med dem. 

Vi kan takke våre flinke politikere på Stortinget for de fine lovene vi har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fengsel er ikke løsningen, i første omgang
De må gå på skole, men etter det skal de rett hjem, altså portforbud/husarrest, med sånn gps ting 
Samfunnstjeneste burde vært brukt mye mer

Finnes mange måter å straffe uten å fengsle, f.eks å få utsatt førerkort, og ikke få lov til å kjøre opp for moped etc.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge ikke straffen hemmer de i å utvikle seg til lovlydige borgere med jobb, slik som feks. utsatt rett til å ta førerkort. Det å kjøre bil er ikke en rettighet, men mer en de facto nødvendighet i mange yrker, inkludert ditt eget yrke om jeg ikke husker feil? Jeg vet i hvert fall personlig, som serviceelektriker, så hadde jeg slitt om jeg mistet førerkortet.

Så joda, straff har sin plass men den bør være proporsjonal og ikke sette unødige hindre for at den kriminelle kan komme seg av skråplanet. Samfunnstjeneste og husarrest er jo ypperlige tiltak for de yngre eller mindre alvorlige kriminelle.

Lenke til kommentar
9 hours ago, Danielzu said:

Mye ungdomskriminalitet i Trondheim med fokus på blind vold og ran. Burde settes inn. The punishment should fit the crime

The punishment should be exactly like the crime 

Hvis du utsetter noen for blind vold, blir du dømt til å bli utsatt for blind vold på uvisst tidspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...