Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 2/15/2020 at 8:06 PM, plankeby said:

At noen netthandelsteder krever at man må gi masse opplysninger til lånegiganten Klarna, selv når man skal betale for en vare der og da med vanlig Visakort.

Fordi Klarna leverer betalingsløsningen de benytter. 

Eksempel: Digital Impuls. 

Endret av Handlepose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (15 timer siden):

Nei, de gjør det slik at du skal ta hintet om at det er mye lettere for de om de står den veien. 

Jeg kommer ikke til å stå opp tidlig dagen de skal hente for å gjrøe deler av jobben de får lønn for å gjøre.

Når man betaler såpass mye for renovasjon, hvertfall her jeg bor, så burde de kunne snu kassene...

Jeg kan holde på med dette "spillet" helt til de tar hintet jeg ?

Endret av TMB
Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Ta hintet? Det er jo jobben deres å snu kassa. Eller skal vi stå opp og snu den for dem den morgenen de kommer for å hente?

 

TMB skrev (1 time siden):

Jeg kommer ikke til å stå opp tidlig dagen de skal hente for å gjrøe deler av jobben de får lønn for å gjøre.

Når man betaler såpass mye for renovasjon, hvertfall her jeg bor, så burde de kunne snu kassene...

Jeg kan holde på med dette "spillet" helt til de tar hintet jeg ?

 

Dette er folk som dag ut og dag inn tømmer opptil 1000 spann. Kan du tenke deg hvor mye ekstra belastning det er for dem å snu hundrevis av spann hver dag? 

Det er også folk som gjør en jævla drittjobber for deg i et yrke som den siste tiden har vært utsatt for sosial dumping, og nedgang i lønn og rettigheter. Det hele fordi samfunnet vil det, altså undergraver jobben de gjør, åpenbart inkludert dere. 

Skjerp dere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 timer siden):

Er det noen kommuner som krever at kassene skal stå med åpningen mot en vegg?

Ja, og det er ikke rart. Se for deg at du skal tømme 600 slike på en dag? Da går det litt ut over effektiviteten. Det er en i utgangspunktet en tung jobb, og ved å sette den feil vei, gjør man bare jobben tyngre.

 

 

Lenke til kommentar

Det hender at jeg ikke får måkt foran dunkene før de hentes, men de som henter drar dem allikevel ut gjennom snøjævelskapet og tømmer. De kunne fint ha vært vrange og latt være å tømme. Å snu søppeldunken slik at det er vanskeligere for dem å hente hadde ikke falt meg inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (1 time siden):

Å snu søppeldunken slik at det er vanskeligere for dem å hente hadde ikke falt meg inn. 

Snur de ikke før de kommer og henter, de står slik jeg velger å ha de da det er mye lettere å åpne lokket "riktig vei" når man kommer med 5 poser fulle av søppel... 

Lenke til kommentar
frohmage skrev (6 timer siden):

Ja, så egentlig burde vi kjøre dem til tømming sjøl. At det er en drittjobb får være dine ord. 

De henter dritten din. De i 60-årene som fortsatt er i yrket, og ikke er presset ut av rævhull fra høyresida som tror det er bedre for den lokale økonomien å sette ut arbeidet på anbud, henta bokstavelig talt dritten til besteforeldrene dine om de bodde i en by. Det er en drittjobb. 

Heldigvis har ting blitt bedre i det siste. Bedre biler, mindre løfting som for de som nettopp er begynt i yrket vil bety mindre problemer med skulder, arm og ryggslitasje senere i livet. Men søppelmengden har samtidig økt, så selv om man ikke løfter søppelet lenger så vil hundrevis av spann med plass til 100-250 liter søppel som skal snus være en stor belastning over tid. Dette samtidig som alle må effektivisere, altså jobbe raskere. Håper du skjønner det, og at selv om du ikke i fremtiden legger til rette for dem så kan du i alle fall la være å irritere deg over at du må snu spannet ditt annenhver uke. (Eller en gang i måneden om du ikke er en storfamilie og tar forbruket ditt på alvor). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sexylubb1 said:

De henter dritten din. De i 60-årene som fortsatt er i yrket, og ikke er presset ut av rævhull fra høyresida som tror det er bedre for den lokale økonomien å sette ut arbeidet på anbud, henta bokstavelig talt dritten til besteforeldrene dine om de bodde i en by. Det er en drittjobb. 

Heldigvis har ting blitt bedre i det siste. Bedre biler, mindre løfting som for de som nettopp er begynt i yrket vil bety mindre problemer med skulder, arm og ryggslitasje senere i livet. Men søppelmengden har samtidig økt, så selv om man ikke løfter søppelet lenger så vil hundrevis av spann med plass til 100-250 liter søppel som skal snus være en stor belastning over tid. Dette samtidig som alle må effektivisere, altså jobbe raskere. Håper du skjønner det, og at selv om du ikke i fremtiden legger til rette for dem så kan du i alle fall la være å irritere deg over at du må snu spannet ditt annenhver uke. (Eller en gang i måneden om du ikke er en storfamilie og tar forbruket ditt på alvor). 

Selvfølgelig løfter de dunker, fordi det går raskere. Du burde prøve deg en måned på en søppelbil før du kommer med tullet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...