Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvinner blir jo fortalt at alt vi gjør er feil og at vi alle kommer til å bli uønsket så fort vi ser ut som om vi er over 30, of course kvinner snakker seg selv ned, det er det vi blir fortalt at vi må gjøre. Det er en overlevelsesmekanisme som er helt unødvendig i ett trygt og godt samfunn for begge kjønn.

 

Jeg skjønner hva du mener når du sier at kvinner ''graver'' etter komplimenter, men oftere så høres det ut til meg at de faktisk mener det de sier, ikke at de prøver å fiske etter komplimenter. Har kuttet ut sånne folk før.. du må både gi og ta, folk som snakker stygt om seg selv fordi de forventer at du skal snakke dem opp orker jeg rett og slett ikke og det er ikke min jobb å gjøre så hele verden føler seg OK. Vi blir selvsagt også fortalt at vi må ta vare på hverandre ellers er vi ikke ekte kvinner fordi kvinner er så ''biologisk omsorgsfulle'' (LOL!)

Ser hva du mener. Ja, er litt sånn damn if you do, and damned if you don't. Og ja, har kuttet ut sånne mennesker selv, godt du setter grenser for deg selv. Som Kynxx sier, er noe med å ikke mate dyra i dyrehagen, synes det er selvdestruktiv atferd. Likte forøvrig godt svaret til Kynxx til de som klager over de grå hår, haha

Lenke til kommentar

EU-kontroll faenskapet!

Bilen fikk dødsdommen i dag. Grunnen? Rust i kanalene (som ikke har noe funksjon)!

Feilfri bil og trafikksikker som fy.

 

Idiotisk reglement.

 

Fikk akkurat den samme dommen sist gang. :shrug:

 

Dvs: verkstedet lot meg få vite det et år i forveien at det ville bli slik. Mulige jeg kunne solgt den uten å si noe, men det gjorde jeg ikke. Sa det som det  var. Fikk litt for den likevel. Den ble tatt med til utlandet.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk akkurat den samme dommen sist gang. :shrug:

 

Dvs: verkstedet lot meg få vite det et år i forveien at det ville bli slik. Mulige jeg kunne solgt den uten å si noe, men det gjorde jeg ikke. Sa det som det var. Fikk litt for den likevel. Den ble tatt med til utlandet.

Slike biler får et nytt liv på det Afrikanske kontinent i enda 20 år til. Og de blir godt tatt vare på. Ristingen slutter jo så fort de kommer seg vekk fra Norske vinterveier.

Lenke til kommentar

Politiet har ikke kompetansen til å avgjøre om noen burde vært rus/psykiatri. De forholder seg til straffeloven og håndhever dette som det er lagt av landets "storting", og effektuert av regjering. Det er opp til leger og spesialister å stille diagnoser. Trist men sant. De kan derimot sende noen til lege/legevakt om de mistenker noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edderkopper..Har skikkelig fobi mot dem. 

Jada, jada, er sikkert sunt at jeg blir eksponert for dem i den grad jeg gjør...men det hadde vært litt mer OK om jeg fikk gjøre det i mitt tempo, når jeg føler meg opplagt og på mine premisser. Ikke med at en svær edderkopp løper over gulvet her inne rett før jeg sove..

 

 

Liker ikke hjortelusene heller, og dem er det så utrolig mange av her på østlandet. Hjortelus finnes ikke der jeg kommer fra.. Merker jeg skyr dem som flått, er så ekkelt når de kravler på en mens en går tur i marka

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skjønner ikke hvordan du kan glemme to unger i bilen slik at dem dør , skjedde i NY....begynner å lure om noen gjør det bevisst slik at detskal se ut som "uhell"

Lenke til kommentar

Godt voksne folk som spiller techno-musikk DRITHØYT på offentlig badeplass. Altså, hva feiler det slike folk?

Store sjanser for at de ikke spilte tecnomusikk. Techno er en ekstremt smal subsjanger og ansett som undergrunmsmusikk. "Undergrunnsmusikk består av musikalske sjangre som eksisterer hinsides kommersiell musikk. Enhver sang som ikke er kommersiell er betraktet som undergrunn. Undergrunnsmusikken er all vesentlighet en praksis, en kulturell musikkfilosofi som eksisterer utenfor mainstream."

 

Lenke til kommentar

Politiet har ikke kompetansen til å avgjøre om noen burde vært rus/psykiatri. De forholder seg til straffeloven og håndhever dette som det er lagt av landets "storting", og effektuert av regjering. Det er opp til leger og spesialister å stille diagnoser. Trist men sant. De kan derimot sende noen til lege/legevakt om de mistenker noe.

Eeeeh han trakasserte henne masse og hun meldte fra til purken sånn 19 ganger før han drepte henne. Hennes sak er dessverre ikke unik.

 

Burde absolutt være lavere terskel til at folk blir trodd. Purken trodde ikke på henne fordi drittsekken brukte tekstmeldinger som bevis på at de fortsatt drev på. Liksom hva faen??? Hva om hun ville prøve å komme vekk fra jævlen, som hun faktisk gjorde og måtte betale dyrt for at folk er forhåndsdømme de drittsekker mot folk som blir mishandlet. Hvordan hadde trakasseringen og mishandlingen hans vært OK fordi de var sammen ??? WTFFFF

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Eeeeh han trakasserte henne masse og hun meldte fra til purken sånn 19 ganger før han drepte henne. Hennes sak er dessverre ikke unik.

 

Burde absolutt være lavere terskel til at folk blir trodd. Purken trodde ikke på henne fordi drittsekken brukte tekstmeldinger som bevis på at de fortsatt drev på. Liksom hva faen??? Hva om hun ville prøve å komme vekk fra jævlen, som hun faktisk gjorde og måtte betale dyrt for at folk er forhåndsdømme de drittsekker mot folk som blir mishandlet. Hvordan hadde trakasseringen og mishandlingen hans vært OK fordi de var sammen ??? WTFFFF

Det her er slike øyeblikk der jeg kanskje burde ta en liten tenkepause og revurdere hva jeg egentlig svarte på, for noen artikkel leste jeg aldri 100%. :p

 

Jeg uttalte meg som helsepersonell og kompetanse angående rus/psykiatri og erfaringer med politiet i Norge. :) *ro seg vekk*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er mer om FRUSTRASJON enn IRRITASJON, vel å merke.

Jeg ELSKER kattene våre, men en av de urinerer og markerer (hunnkatt, til og med) hovedsaklig i mine rom. Hun har markert på gig-bagen til gitaren (er glad den dyrere kofferten står i et skap), godstolen jeg bruker i soverommet mens jeg spiller på konsollen, samt at ergometersykkelen regelmessig er oversprayet med katteurin/markering ("Cat Urine Away" virker ikke å ha nevneverdig effekt).

Det siste påfunnet var å spankulere inn på soverommet mens jeg satt foran skjermen, inspisere og hilse blidt før hun stoppet opp ved hjørnet til klesskapet som er fastmontert mot veggen.. før jeg rakk å reagere, hadde hun lagt igjen en urindam som umiddelbart fylte rommet med søtlig lukt der det rant under skapet, som nå må demonteres. Jeg brukte mer av kattepiss-rensemiddelet, men de andre pusene snuser der hver gang de er innom rommet, så jeg tviler på at det gjorde særlig nytte i en slik situasjon. Forsøkte å suge opp mest mulig av væsken under skapet med tørkepapir først. Noe av urinen traff det tykke gulvteppet, som jeg dynket i rensemiddelet.

Pusen er frisk og fin generelt; jeg så henne senest i går, der hun uten problem urinerte på gresset utendørs etter middagen. Å ta henne til veterinæren igjen er uaktuelt. Hun må ha blitt utsatt for en alt annet enn pen behandling ved forrige besøk, for hun klorte meg til jeg blødde som et slakt sist vi forsøkte å ta henne dit for en sjekk. Hatet meg selv i månedsvis for å ha utsatt henne for slikt stress, for hun er veldig var og lettskremt, og det tok tid for meg å oppnå hennes tillit igjen. Gjør det ikke igjen før det er snakk om liv eller død (for katten, fortrinnsvis).

Det er alt annet enn ukomplisert å være katteeier–det virker enkelt nok når man er barn eller ungdom, men er noe helt annet i voksen alder. Kun to av de gir oss IKKE grå hår fra tid til annen. Mødrene deres er omtrent stereotypen på normale katter.

Elsker de alle uansett, selv om det ville vært en løgn å si at vi aldri angrer på at vi anskaffet katt (ferier er utelukket). Det begynte med én, og en dag hadde vi plutselig syv katter før vi fikk gitt bort noen. Huseieren vil aldri finne ut hva de brune flekkene på ledninger og gulvlister er.

Endret av Sugarbeats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...