Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nettopp, det irriterte meg ganske hardt at det virker som en total ripoff.

Og det står "from the director of The Expendables 2" som om det er en bra ting.

De hadde faktisk tjent på å ikke skrive det.

"A former thief frantically searches for his missing daughter, who has been kidnapped and locked in the trunk of a taxi."

Helt ærlig høres dette like mye ut som en "kopi" av Taken som Taken høres ut som en kopi av f.eks. Man on Fire eller Ransom. Med andre ord må du ikke forhåndsdømme en film pga pitch eller filmplakat.

Endret av Coffey
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå var Taken bare en spennende actionfilm for min del, absolutt ikke en film som er så god at det er en skam å kopiere den. Men ripoffs er og blir ripoffs. Man on Fire har jeg ikke sett...

Er i såfall enda verre dersom det er en ripoff av en ripoff.

Jeg har en sånn sjette sans som forteller meg om en film er verdt å se eller ikke.

Den failer meg aldri. Det har selvsagt mest med regissøren, skuespillerne, og plottets originalitet å gjøre.

I dette tilfellet failer alt det der.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå var Taken bare en spennende actionfilm for min del. Man on Fire har jeg ikke sett...

Er i såfall enda verre dersom det er en ripoff av en ripoff.

Jeg har en sånn sjette sans som forteller meg om en film er verdt å se eller ikke.

Den failer meg aldri. Det har selvsagt mest med regissøren, skuespillerne, og plottets originalitet å gjøre.

I dette tilfellet failer alt det der.

Jeg vil anta du går glipp av mange gode filmer ved å følge den "sjette sansen" der, hvis de punktene du nevner er det eneste du bruker for å bedømme en film.

Det finnes mange gode filmer fra "dårlige" regissører og skuespillere.

Endret av Coffey
Skrevet

Jeg har også den. Slår sjelden feil den heller.

"Blir du med å se x film?"

"Nei, <god grunn>"

/neste dag

"Hvordan var filmen?"

"<forklaring av dårlig film>".

Skjer hver gang.

Skrevet

Folk som kjøper laptop irriterer meg. Stasjonær + nettbrett er en fin kombo.

Noen av oss gjør faktisk arbeid på våre portable enheter. inb4 bluetooth keyboard bullshit.

• Liker 3
Skrevet

Hørtes ut som en total kopi av Taken.

Nettopp, det irriterte meg ganske hardt at det virker som en total ripoff.

Og det står "from the director of The Expendables 2" som om det er en bra ting.

De hadde faktisk tjent på å ikke skrive det.

Hva er galt med The Expendables 2? Jeg har bare sett den første, men det var en av de morsommere filmene jeg så det året og første gang noensinne jeg har opplevd at hele kinosalen lo med samtidig.

Skrevet

Kasta bort to måneder på ei som plutselig ikke svarer engang. Gira og interessert helt fram til for to dager siden, og plutselig ble det stille. Hun kunne ikke møtes før nå fordi hun var på en annen kant av landet, men nå som vi endelig hadde det planlagt holder hun kjeft.

Fy faen så lei jeg begynner å bli jenter. Snart så jeg gir faen og entrer sølibat til 40-års alderen. Først da kvinner faktisk blir stabile og tolererbare virker det som.

Gira og interessert i ca to mnd, men har ikke hatt tiden til å møtes før nå? Altfor suspekt. Ikke la tvilen komme dem til gode. Om man er oppriktig interessert tar man seg tiden. Hvor er det egentlig du leter?

Skrevet

Hva er galt med The Expendables 2? Jeg har bare sett den første, men det var en av de morsommere filmene jeg så det året og første gang noensinne jeg har opplevd at hele kinosalen lo med samtidig.

Det er noe galt når man glemmer og må virkelig tenke etter hvilken film man så på kino i forrige uke.

Skrevet

Kasta bort to måneder på ei som plutselig ikke svarer engang. Gira og interessert helt fram til for to dager siden, og plutselig ble det stille. Hun kunne ikke møtes før nå fordi hun var på en annen kant av landet, men nå som vi endelig hadde det planlagt holder hun kjeft.

Fy faen så lei jeg begynner å bli jenter. Snart så jeg gir faen og entrer sølibat til 40-års alderen. Først da kvinner faktisk blir stabile og tolererbare virker det som.

Gira og interessert i ca to mnd, men har ikke hatt tiden til å møtes før nå? Altfor suspekt. Ikke la tvilen komme dem til gode. Om man er oppriktig interessert tar man seg tiden. Hvor er det egentlig du leter?

inb4 sukker.no

Skrevet

inb4 sukker.no

Stemmer det. Anbefales ikke. Overfladiske jenter til tusen, og lite annet.

Skrevet

Det er noe galt når man glemmer og må virkelig tenke etter hvilken film man så på kino i forrige uke.

Oi uff, det var virkelig synd, jeg så egentlig litt frem til den.

Skrevet

Neida, kos deg med den. Den har sine øyeblikk.

Det er bare ikke en god film i mine øyne.

Jeg er en sånn sær type som liker eldgamle svarthvittfilmer.

:roll:

Det er ikke sært å verdsette gode filmer. Men det er ganske smålig å ikke like filmer fordi de er "for" mainstream eller blockbuster-aktig. En god film er en god film, uansett om den er generisk eller idiotisk. Hvis den underholder deg, så kan du ikke kalle den dårlig.

Ikke at jeg påstår at det er hva du gjør, men det minner litt om det.

Skrevet (endret)

Neida, kos deg med den. Den har sine øyeblikk.

Det er bare ikke en god film i mine øyne.

Jeg er en sånn sær type som liker eldgamle svarthvittfilmer.

:roll:

Det er ikke sært å verdsette gode filmer. Men det er ganske smålig å ikke like filmer fordi de er "for" mainstream eller blockbuster-aktig. En god film er en god film, uansett om den er generisk eller idiotisk. Hvis den underholder deg, så kan du ikke kalle den dårlig.

Ikke at jeg påstår at det er hva du gjør, men det minner litt om det.

Neida, jeg gjør ikke det. Ser gjerne Expendables 2 fordi en kompis spør om jeg vil bli med.

Kan velge å nyte den og la meg underholde av den. Men den gir meg ikke noe mer enn det, det er kun overfladisk.

Ler gjerne av en highschool-komedie fra 2012 sammen med venner som ikke er filminteresserte, eller jeg kan finne på å leve meg godt inn i en film fra 1930, mutters alene på rommet mitt.

Sistnevnte gir meg en langt bedre filmopplevelse. Har hatt positiv erfaring med nesten alle gamle filmer jeg har sett, ettersom de ikke ville overlevd og vært tilgjengelige i dag dersom de var elendige.

Nye filmer har ikke rukket å gått gjennom et sånt "filter", derfor kan det virke som om det er veldig mye elendig som lages nå til dags.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Skrevet (endret)

PH2nFs33x6sE52_1_m.jpg

Hvis ikke dette er totalt gay, så vet ikke jeg.

Skjønner ikke at de prøver å gjøre Cage til en actionhelt hele tiden, han er jo så langt unna det som du kan komme.

Endret av Carlgutt
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid trodd at Cage var en "A-skuespiller", faktisk. Vet ikke helt hvorfor. Men etter jeg så Ghost Rider 2 med noen kompiser spurte jeg hvorfor i alle dager han ville ta en så cheesy rolle. De konstanterte med at han egentlig ikke er så veldig "stor" skuespiller som jeg trodde han var. :(

• Liker 1
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

At jeg utsetter og utsetter helt til fristen går forbi. Er så idiotisk gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...