Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Myst skrev (10 timer siden):

Eller at de svarer diffust, noe helt annet enn det man spør om eller bare henviser til nettsider som man allerede har lest. Har også opplevd de regelrett skrevet å finne ut av ting selv når de kunne bare brukt 5 min på å gi svaret enn at jeg må bruke mye lenger tid selv.

"Google det"

"Har du prøvd å google" 

"klarer du ikke å google"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Myst skrev (12 timer siden):

Eller at de svarer diffust, noe helt annet enn det man spør om eller bare henviser til nettsider som man allerede har lest. Har også opplevd de regelrett skrevet å finne ut av ting selv når de kunne bare brukt 5 min på å gi svaret enn at jeg må bruke mye lenger tid selv.

Enig!
MEN det kommer litt an på hvem man snakker med.
At f.eks. support/admin-personer opptrer sånn er håpløst. De er ansatt for å gjøre de operative ansatte sine liv enklere, og har ofte mye mer erfaring og innsikt enn en som skal gjøre en oppgave 2 ganger i året har. Det er faktisk jobben din å hjelpe hvis man er support-apparat.

Men det er ganske irriterende når personer som ikke engang har prøvd å finne ut av det selv prøver å pushe oppgaven over på meg, og jeg også må bruke ganske mye tid på å finne ut av det. Det er mange som altfor lett kaster oppgaver over på andre.

Det finnes flere som er "gratispassasjerer". De er flinke til å skryte av seg selv og fremheve seg selv, men ikke så lysten på å faktisk gjøre jobben som trengs og er veldig raske med å spørre andre/overføre oppgaven til andre så de slipper å måtte tenke selv.

Lenke til kommentar
E.C. skrev (1 time siden):

På en konto som du disponerer og ikke eier? Hvis man er to samboere så er det en som eier kontoen og da kan ikke den andre se saldo i Vipps eller bruke den til Vipps. Enda man har bankkort til samme konto.

Ah, skjønner. Jeg både eier og disponerer kontoen, så mulig det blir annerledes når du ikke eier den, men bare disponerer ja. Rart at man ikke kan se saldoen når man kan disponere den, det gir ikke så mye mening for meg. Tatt opp med vipps?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (19 minutter siden):

Legen som nå er siktet, har dratt fra landet og nekter å la seg avhøre. Politiet vil finne ut om han var lege.

Sitat

I elleve år jobbet han som overlege i ortopedi ved Flekkefjord sykehus uten å være utdannet ortoped. Det visste og godtok ledelsen.

Helt utrolig.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (45 minutter siden):

Sharenting, spesielt når det er snakk om barn med diagnoser. Synes "Løvemammaene" - kontoen kanskje er en av de verste. Det deles alt for mye av barn i sårbare situasjoner, og det legges ut for mye sensitiv informasjon om barna. 

Det samme på en IBD gruppe på facebook, folk deler absolutt alt om barnet de har for å hamstre emosjonell støtte. Ikke snakk om at barna selv har godtatt at de gjør det. Altså, hvem tror det er greit å legge ut informasjon om hvilke veldig spesifikke problemer barnet har med fordøyelsen på internett? Helt syke greier.

Lenke til kommentar
On 11/9/2021 at 11:22 AM, KalleKanin said:

Enig!
MEN det kommer litt an på hvem man snakker med.
At f.eks. support/admin-personer opptrer sånn er håpløst. De er ansatt for å gjøre de operative ansatte sine liv enklere, og har ofte mye mer erfaring og innsikt enn en som skal gjøre en oppgave 2 ganger i året har. Det er faktisk jobben din å hjelpe hvis man er support-apparat.

Men det er ganske irriterende når personer som ikke engang har prøvd å finne ut av det selv prøver å pushe oppgaven over på meg, og jeg også må bruke ganske mye tid på å finne ut av det. Det er mange som altfor lett kaster oppgaver over på andre.

Det finnes flere som er "gratispassasjerer". De er flinke til å skryte av seg selv og fremheve seg selv, men ikke så lysten på å faktisk gjøre jobben som trengs og er veldig raske med å spørre andre/overføre oppgaven til andre så de slipper å måtte tenke selv.

Nå er det ikke alle som har support som hovedoppgave men har fått det som tilleggsoppgave nr. 12 på tredje eller fjerde linje. Hvor de andre oggavene er viktigere og har altfor korte deadlines. Men 1. og 2. linje ikke gidder å gjøre noen ting og setter saken videre så 3. linje må gjøre alt 1. og 2. linje kunne gjort i saken i forkant.

Ting som er grenseløst irriterende er folk som tror du er ansatt for å gjøre livet deres enklere bare fordi du jobber på IT avdelingen. Hvor man i tillegg tror at du ikke har krav på samme oppgaveprioritering og strukturert arbeidsdag som alle andre i bedriften. Morons.

"Kan du pakke opp musen for meg?" "Det tror jeg du klarer selv, ha en fin dag."
"Kan du vise meg hvordan jeg gjør dette x-x i Excel?" "Jeg kan lite om Excel" "Jeg trodde du jobbet med data?"

Ellers helt enig.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11/9/2021 at 11:43 PM, GiaMahan said:

Ah, skjønner. Jeg både eier og disponerer kontoen, så mulig det blir annerledes når du ikke eier den, men bare disponerer ja. Rart at man ikke kan se saldoen når man kan disponere den, det gir ikke så mye mening for meg. Tatt opp med vipps?

Du kan vel egentlig bare legge til konto for å vippse fra den, så hvis kontoen ikke kan vippses fra så kan den ikke ligge der og vise saldo heller. 

On 11/10/2021 at 9:55 PM, Theo343 said:

Nå er det ikke alle som har support som hovedoppgave men har fått det som tilleggsoppgave nr. 12 på tredje eller fjerde linje. Hvor de andre oggavene er viktigere og har altfor korte deadlines. Men 1. og 2. linje ikke gidder å gjøre noen ting og setter saken videre så 3. linje må gjøre alt 1. og 2. linje kunne gjort i saken i forkant.

Ting som er grenseløst irriterende er folk som tror du er ansatt for å gjøre livet deres enklere bare fordi du jobber på IT avdelingen. Hvor man i tillegg tror at du ikke har krav på samme oppgaveprioritering og strukturert arbeidsdag som alle andre i bedriften. Morons.

"Kan du pakke opp musen for meg?" "Det tror jeg du klarer selv, ha en fin dag."
"Kan du vise meg hvordan jeg gjør dette x-x i Excel?" "Jeg kan lite om Excel" "Jeg trodde du jobbet med data?"

Ellers helt enig.

Jeg jobber ikke på IT-avdelingen og folk på min avdeling styrer unna IT-support og går direkte til meg for å få ting løst raskere. I tillegg har faktisk 1. linja sendt folk til meg for hjelp (jeg jobber fortsatt ikke i IT-avdelingen). Mange "spennende" og dysfunksjonelle IT-opplegg der ute.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...