Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (19 minutter siden):

Jaha. Hardangervidda er vel et flatere område, og da vil det kreves en bråte med tunneler for at det skal hjelpe. Det vil være både inngrep i naturen, og forringe opplevelsen ved å kjøre der om sommeren og høsten. 

Det beste er nok uansett utbedret E134 om folketall er av betydning. Treffer stort sett de samme som Hardangervidda + regionen rundt Haugesund og kanskje til og med Stavanger etter Rogfast (har ikke sett tidsestimater). 

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (10 minutter siden):

(har ikke sett tidsestimater). 

Ved å bruke Ryfylketunnelen (Ryfast) kan en i dag komme seg innover i landet, ved å ta kun en ferje (Hjelmeland-Nesvik) på vei 13. Men bare én ferje kan også bety forviklinger.

E39 fra Stavanger mot Bergen har lenge vært rik på ferjer. Er vel fortsatt nødvendig med et par ferjer der, for å komme seg til Fana og Bergen. (Kjøre tunnelen "Rennfast" til Rennesøy, og deretter ta ferje fra Rennesøy til Vestre Bokn. Senere Bømlafjordtunnelen, og ferje fra Stord til Halhjem nedenfor Fana). 

Jeg er også frustrert over snøstorm i april, men vil ikke dermed foreslå å rasere Hardangervidda (slik BT muligens gjør). 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (10 minutter siden):

Ved å bruke Ryfylketunnelen (Ryfast) kan en i dag komme seg innover i landet, ved å ta kun en ferje (Hjelmeland-Nesvik) på vei 13. Men bare én ferje kan også bety forviklinger.

E39 fra Stavanger mot Bergen har lenge vært rik på ferjer. Er vel fortsatt nødvendig med et par ferjer der, for å komme seg til Fana og Bergen. (Kjøre tunnelen "Rennfast" til Rennesøy, og deretter ta ferje fra Rennesøy til Vestre Bokn. Senere Bømlafjordtunnelen, og ferje fra Stord til Halhjem nedenfor Fana). 

Jeg er også frustrert over snøstorm i april, men vil ikke dermed foreslå å rasere Hardangervidda (slik BT muligens gjør). 

Rogfast gjør turen fra Stavanger til Bokn/Aksdal/Haugesund ferjefri. 

Lenke til kommentar

image.png.b6cbc80e386424f482e11471e50fd66e.png

Artikler som denne. Nå er det snart bare 1 1/2 måned til det er sommer, og en ekspert/ernæringsfysiolog/lege eller hva han er oppfordrer til å gå ned 10 kg på 1 1/2 måned. Ja jeg skjønner at slike + artikler er clickbait og horeri, men dette er dagbladet, en av våre største nettaviser, og sikkert har flere millioner visninger på en dag. Artiklene/journalistene/mediekonsernet er opinionsbærere, holdningsrettede, og forespeiler et konsensus. Dette er bare et eksempel av mengden, men likevel katastrofalt uetisk og usunt. Det finnes snart ikke et skille mellom nettaviser og facebook, journalister og facebookfilosofer, skribenter og kommentarfeltkrigere. Begynner å få mer og mer sansen for NRK.

Endret av Pliscin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fylker har blitt så store at man må gå gjennom hele lista over kommuner og byer og huke av halvparten for å finne noe ca i området. F.eks etter sammenslåing av Oppland og Hedmark må jeg huke av omtrent alt av gamle hedmark for å finne noe som ikke ligger 4 timer kjøring unna familie. Ikke lett å finne et sted å bo...

Ja, jeg er klar over sortering etter område i kart.

Endret av NAVer
Lenke til kommentar

Stol aldri på en bilselger. Kjøpte en ladbar hybrid nå nylig. Bladde litt i manualen nå og oppdager at det finnes to typer ladekabler. I bilen ligger det bare en. Vi har jo ikke greie på sånt, så jeg ringer selger og spør hva denne andre kabelen er for noe? Jo, det er sånn kabel man må ha hvis man skal lade på offentlige ladepunkter. Koster to tusen ekstra. 

Altså ... som om det ikke er dust nok at ladekabler til en ladbar bil er tilleggsutstyr (!!!!) så tenkte ikke selger på å informere om dette da vi kjøpte bilen?! Er dette sånt man liksom skal gå rundt og vite? Jeg har sett at folk plugger inn bilene sine, jeg har da aldri tenkt på at det er forskjellige kabler til forskjellige ladepunkter!

Herregud. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dragen skrev (16 minutter siden):

Hvilken bil er dette? Høres merkelig ut at en del som er ekstremt viktig for bilens drift er ekstrautstyr.

Kia Niro Plug-in Hybrid 

Jeg vet ærlig talt ikke om dette er noe å lage styr om eller ikke. Annonsen nevner ikke noe om ladekabel i det hele tatt, og som sagt så har vi fått med én som vi kan bruke her hjemme. Men syns det er ganske dårlig service, da. 

Lenke til kommentar
Sitat

Største ladefart på Kia Niro PHEV oppgis til 3,3 kW, men det krever bruk av ladekabel (Type 2) som ikke følger med bilen.

Der utgår Niro, hvertfall. Kjøper ikke bil hvor nødvendig utstyr ikke følger med.

Skulle vært omvendt. Standard type 2 medfølger, og veggplugg valgfritt. Ikke alle har mulighet til å lade hjemme eller på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...