Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Just now, Fantomtegningen said:

Elbilprisene.

Mazdaen på snart 20 år som ikke har kjøling på air-condition passer ikke så bra i sommermånedene med et lite barn i baksetet.

Er det en sånn Mazda Think?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
31 minutes ago, Fantomtegningen said:

Vet ikke hva du mener med Mazda "Think", men er av den gode rustbøtta av en Mazda 6 GG-modell.

Trodde det var elektrisk jeg. Think er jo en gammel el-bil, som kom før Tesla, tror jeg.

Lenke til kommentar

Uønsket berøring av fremmede. Ble tatt på låret og fotflørtet med av en mann som jeg antar var rundt i 60-årene på bussen. 

Startet med at han pratet til meg, jeg ønsket ikke å prate fordi jeg trengte å konsentrere meg så jeg tar på headset.  Han fortsetter å prate til meg, og etterhvert begynner han å berøre meg så jeg føler meg så ukomfortabel at jeg heller ender opp med å stå i midtgangen selv om det er tettpakket med folk. 

Hadde også en ekkel, men urelatert opplevelse igår så endte opp med å måtte ringe politiet igår.  En ustabil person som klikket helt i vinkel da jeg gikk rolig forbi vedkommende, begynte å rope og løpe etter meg.  Var alene i parken på det tidspunktet fordi det var så tidlig på morgenen. Jeg har jo hatt de opplevelsene jeg har hatt så jeg kjenner nok ekstra på ting. Irriterer meg når slike personer legge beslag på enkelte områder i parken (personen bor ute) og gjør de utrivelig å ferdes i parken. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Fantomtegningen said:

Elbilprisene.

 

Elbilprisene er vel nokså greie? Bruktmarkedet er vel kanskje litt høyt på enkelte modeller, men med en ny bil får man jo mye for pengene om man ser på alt man "sparer" i avgifter og moms i forhold til fossilt. Og legger man til alt man sparer i etterkant på service/reperasjon, drivstoff og avgifter så blir jo regnestykket enda bedre.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Grenseløst irriterende med sånne diktatorer som skal lage kvalm, syns jeg.

Putin, og Kinamann. F.eks.

Kan ikke alle bare følge vestens eksempel?

I stedet for å lage raketter og sånt...

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Zork said:

Elbilprisene er vel nokså greie? Bruktmarkedet er vel kanskje litt høyt på enkelte modeller, men med en ny bil får man jo mye for pengene om man ser på alt man "sparer" i avgifter og moms i forhold til fossilt. Og legger man til alt man sparer i etterkant på service/reperasjon, drivstoff og avgifter så blir jo regnestykket enda bedre.

 

Nuvell. Skulle man hatt samme verdifall som vanlig bil, si 20% etter første året på ID4 eller Enyaq, så ville dem kostet ca 425.000 for den rimeligste med størst batteripakke.

Men pga lavere priser for bom/lading osv i tillegg til drivstoffpriser, forblir dem over nybilpris.

Lenke til kommentar
Siesta-mann skrev (På 6.7.2022 den 12.46):

Grenseløst irriterende med sånne diktatorer som skal lage kvalm, syns jeg.

Putin, og Kinamann. F.eks.

Kan ikke alle bare følge vestens eksempel?

I stedet for å lage raketter og sånt...

Er enig, men Vesten lager jo raketter for fullt nå også. Våpenkappløpet er igang igjen.

Det som provoserer er at NATO USA og Russland Kinas våpen og atombudgett sannsynligvis kunne hjulpet fattige i hungersnød til å få nok mat om det var brukt mer fornuftig. Jeg skjønner jo prinsippet om forsvar, men så meningsløst å investere i å ødelegge jordkloden mange ganger istedenfor å brødfø den..

Uansett har vi jo Sharethemeal anbefaler den appen, står hva pengene går til også, bare sender mellom 20-100kr når jeg har mulighet og penger en sjelden gang.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Siesta-mann skrev (På 6.7.2022 den 12.46):

Kan ikke alle bare følge vestens eksempel?

 

Er jo det de gjør. Både Kina og Russland.

Kina bedriver ny-imperialisme i Afrika, og de ruster opp og gjør som USA gjør i Sør-Amerika i Asia. Russland er jo en skapelse av vesten, fra da Tyskland manipulerte landet for å få de ut av første verdenskrig, til da USA blandet seg inn i valget og sørget for at Boris Jeltsin ble president. 

Er nokså mye flere paralleller. 

Jeg liker ikke noe av det. Verken det de gjør eller det vesten gjør. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
43 minutes ago, .,. said:

 

Er jo det de gjør. Både Kina og Russland.

Kina bedriver ny-imperialisme i Afrika, og de ruster opp og gjør som USA gjør i Sør-Amerika i Asia. Russland er jo en skapelse av vesten, fra da Tyskland manipulerte landet for å få de ut av første verdenskrig, til da USA blandet seg inn i valget og sørget for at Boris Jeltsin ble president. 

Er nokså mye flere paralleller. 

Jeg liker ikke noe av det. Verken det de gjør eller det vesten gjør. 

Ja er jo sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
BadCat skrev (1 time siden):

Trist at Johnsen går av. Et friskt pust og en soltråle i enn ellers grå og nitrist politisk sfære. Nå kan de sende en ny mann eller kvinne inn for å bli pisket.

image.thumb.png.5a0ba89005dae8dab31459dc59815eb9.png

Good riddance sier jeg. 

Lenke til kommentar

Flystreiken får frem det aller verste i folk. "BUUHUU vi får ikke dratt til syden!" "Svalbard er det verste stedet å være strandet!" "Se på oss, vi er stinne av gryn, så vi kjøpte en bil og kjørte hjem". Også jeg som trodde bunnen var nådd med "karantenekappløpet" for to år siden.

Og bare for å ha det sagt. Selve streiken er temmelig tåpelig den også. Dere tjener mer enn nok til livets opphold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kjøleskap said:

 

Og bare for å ha det sagt. Selve streiken er temmelig tåpelig den også. Dere tjener mer enn nok til livets opphold.

Her har du fulgt dårlig med - streiken handler ikke om lønn. Pilotene har til og med tilbudt seg å gå ned i lønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Trist at Johnsen går av. Et friskt pust og en soltråle i enn ellers grå og nitrist politisk sfære. Nå kan de sende en ny mann eller kvinne inn for å bli pisket.

image.thumb.png.5a0ba89005dae8dab31459dc59815eb9.png

Jeg er venstre sympatisør, men Johnsen minus sine blemmer var en stabil politiker som verden kunne trengt, håper neste er like kapabel.

Verden trenger ikke mer uro.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Zork said:

Her har du fulgt dårlig med - streiken handler ikke om lønn. Pilotene har til og med tilbudt seg å gå ned i lønn.

Var det ikke en pandemiordning som ga dem rett på jobb i 5 år etter oppsigelse når det var normale tilstander igjen, men SAS opprettet et datterselskap der denne ordningen ikke gjelder?

Uansett.

 

Motvind, spesielt når jeg har motvind på sykkelen til jobb om morningen og ser frem til å ha medvind på vei hjem, bare for å møte motvind igjen da vinden har snudd.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...