Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Har vi fått en ny Komiske Ali  ??  ?

 

Halvannet døgn senere uttalte flere vestlige ledere at flyet trolig ble truffet av en iransk luftvernrakett, men dette blir blankt avvist av lederen for Irans sivile luftfartsmyndighet.

– En ting er helt sikkert, dette flyet ble ikke truffet av en rakett, sa Ali Abedzadeh på en pressekonferanse i Teheran fredag.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/01/10/195640512/vestlig-press-pa-iran-etter-flystyrt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, the 3 X said:

Har vi fått en ny Komiske Ali  ??

Nå er det vel en god stund siden Komiske Ali var oppsiktsvekkende.

For tiden har vi en president i USA som lyver mer enn han snakker sant, så at det å levere usannheter, som både den som sier det og alle som hører dem, vet er blank løgn skulle være noe spesielt, er vel rimelig forhistorisk.

Mulig Ali Abedzadeh kjører en Trump her, men det er vel i så fall såpass dagligdags at det knapt trenger nevnes?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
debattklovn skrev (1 time siden):

Stinker rikmannsforakt av posten. Mener du at Hagen har kjøpt Høyre, Krf og Venstre? 
Lykke til med å argumentere for det. 

Beklager, spørsmålet kan misforstås. Det handler ikke om et spesielt parti. 

Hvorfor har det ikke blitt forbudt med lov med pengegaver til politiske partier?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Feynman skrev (15 minutter siden):

Hvordan mener du partienes aktivitet bør finansieres da?

Medlemsavgift (der enkeltpersoner ikke kan velge frivillig å betale ekstra) 

Så får vel partiene statsstøtte også, såvidt meg bekjent. 

Trenger de egentlig noe mer penger enn dette? Jeg spør fordi jeg lurer genuint. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, failern said:

Medlemsavgift (der enkeltpersoner ikke kan velge frivillig å betale ekstra) 

Så får vel partiene statsstøtte også, såvidt meg bekjent. 

Trenger de egentlig noe mer penger enn dette? Jeg spør fordi jeg lurer genuint. 

Det ser ikke ut som at det trenger så mye mer siden slike bidrag utgjør 6,5% av inntektene: https://www.ssb.no/valg/statistikker/partifin

Det er allikevel betydelig, og så lenge alle de store partiene får slike bidrag, så er det nok ingen som vil foreslå å fjerne det. Den største mottakeren av bidrag er forøvrig Arbeiderpartiet som får fra fagforeninger. Det tror jeg er den enkle forklaringen på hvorfor det er slik.

Jeg ser ikke helt det store problemet med bidragene i seg selv, men det er viktig at det er åpenhet om hvor pengene kommer fra. 

Lenke til kommentar
17 hours ago, failern said:

Herre min hatt, 500 millioner i statlig støtte! 

Det var politiker man skulle blitt...:wee:

Det blir fordelt på partiene. Igjen er det Arbeiderpartiet som får mest, 154 mill. Med rundt 51000 medlemmer tilsvarer det ca. 3000 per medlem. Ikke akkurat noe jeg ville valgt karriere utfra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/15/2020 at 10:16 PM, failern said:

Det var politiker man skulle blitt...:wee:

Ja, de har noen fete lønninger der de sitter på Stortinget. Hvorfor få seg en ekte jobb og faktisk gjøre noe nyttig når man kan tjene 3 ganger så mye som politiker? 

Å heve sitt eget lønnsnivå er vel noe av det der er flinkest til. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
debattklovn skrev (42 minutter siden):

Ja, de har noen fete lønninger der de sitter på Stortinget. Hvorfor få seg en ekte jobb og faktisk gjøre noe nyttig når man kan tjene 3 ganger så mye som politiker? 

Å heve sitt eget lønnsnivå er vel noe av det der er flinkest til. 

Haha, du tok åpenbart ikke ironien altså. Det er bare å bli politiker om du vil.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...