Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Sandy Koufax said:

Er ikke enig. Det er bevist at politiet bruker for mye ressurser på innvandrere med den nye regjeringen. Se alle sakene som har hopet seg opp innen andre felt (som voldtekt for eksempel).

Vet ikke helt hva du mener her - voldtekter (spesielt overfallsvoldtekter) er ett av få områder hvor innvandrere faktisk er overrepresentert på kriminalstatistikken her i landet, så å både si at politiet bruker for mye ressurser mot innvandrere og samtidig si at et av områdene hvor de er overrepresentert blir oversett er selvmotsigende.

Jeg synes selv det er en skam at et parti som frp sitter i regjering her i landet - det blir spesielt ille siden vi en av tidenes svakeste statsminstre som ikke våger å si dem i mot. Men til tross for det, så blir det noe naivt å tro at en skal få mindre overvåking og/eller større trygghet i andre land.

Det finnes nok land som har mindre overvåking enn Norge - men det er land som har langt større problemer enn det Norge måtte ha på andre områder.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zork skrev (På 14.12.2019 den 0.45):

Vet ikke helt hva du mener her - voldtekter (spesielt overfallsvoldtekter) er ett av få områder hvor innvandrere faktisk er overrepresentert på kriminalstatistikken her i landet, så å både si at politiet bruker for mye ressurser mot innvandrere og samtidig si at et av områdene hvor de er overrepresentert blir oversett er selvmotsigende.

Jeg synes selv det er en skam at et parti som frp sitter i regjering her i landet - det blir spesielt ille siden vi en av tidenes svakeste statsminstre som ikke våger å si dem i mot. Men til tross for det, så blir det noe naivt å tro at en skal få mindre overvåking og/eller større trygghet i andre land.

Det finnes nok land som har mindre overvåking enn Norge - men det er land som har langt større problemer enn det Norge måtte ha på andre områder.

Zork, sier bare dette: ønsker et vanlig liv. Vurderte å sende et brev hvor jeg ba om unnskyldning for at jeg kom inn på Nanoteknologi, det er nok mange som blir provoserte av dette. Men frasier meg heller mitt norske statsborgerskap som implisert av britisk etterretning og tyrkisk politi. Da får de ikke jurisdiksjon over meg lenger og må ty til lovbrudd for å skade meg videre (altså at de ikke kan plage meg mer lovlig ved å plassere meg på terrorlister). 

Lenke til kommentar
On 12/14/2019 at 6:51 AM, Sandy Koufax said:

Tror jeg velger å bo i et land som har så lite som mulig å gjøre med NATO å gjøre. Og det gjelder spesielt amerikanerne som er svært enkle å kjøpe. Hvis jeg leter etter trygghet, så drar jeg et annet sted takk.

Du får komme hit til Kina. Det er ikke akkuratt frihetens paradis, men du vil kunne ha et normalt liv i et land hvor Norge og NATO har null påvirkning.

Men du sier at Norge er sur fordi du kom inn på nanoteknologi? Kan du forklare hvorfor, og hva er det egentlig den norske regjerigen gjør mot deg? For meg er det vanskelig å forstå, fordi min erfaring er at den norske stat bryr seg ikke om hvilke studier man tar eller hvilket land man velger å bo i.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (13 timer siden):

Du får komme hit til Kina. Det er ikke akkuratt frihetens paradis, men du vil kunne ha et normalt liv i et land hvor Norge og NATO har null påvirkning.

Men du sier at Norge er sur fordi du kom inn på nanoteknologi? Kan du forklare hvorfor, og hva er det egentlig den norske regjerigen gjør mot deg? For meg er det vanskelig å forstå, fordi min erfaring er at den norske stat bryr seg ikke om hvilke studier man tar eller hvilket land man velger å bo i.

Det er nok det mest aktuelle alternativet.

Vedrørende mitt punkt, så virker det slik. Jeg har blitt utsatt for omfattende spaning helt siden jeg kom inn på Nanoteknologi. Noen ganger gjør de det i sivil, mens andre ganger er det direkte i politibiler. Ved sistnevnte følger de meg f.eks. helt fra Gløshaugen til mitt hus. Med flere biler og langs veien kan jeg ofte skimte dem frem og tilbake. 

Når det gjelder Nanoteknologi, så var jeg den første innvandreren som kom inn. Det var også rent generelt få innvandrere på de forskjellige studier. Kan telle antall innvandrere fra muslimske/afrikanske land på en hånd. 

Det er bare slik det er, og ettersom ting ikke roer seg og med alt jeg har opplevd ellers, så er det bedre med et avbrekk fra Norge.

Bør også sies at det ser ut som innvandrere blir utsatt for mer overvåking og spaning helt siden Solberg tok over. Men det er en annen sak selvsagt. Noe innvandrere snakker om mellom seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Snikpellik skrev (59 minutter siden):

Jøss.

Beklager at forumet ikke tillater latex lenger...

Det var bare en morsom ting jeg tenkte på her en dag. Det er bare halv-seriøst for de som lurte.

Lenke til kommentar

Er enig i denne analysen fra Putin.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLrV1e/putin-russland-er-fremst-i-utvikling-av-nye-vaapen?utm_source=vgfront&utm_content=row-15

Problemet for russerne er at de ikke har penger til å få systemene i produksjon. Det russiske samfunnet har utrolige ingeniører (de er vel nesten bedre enn amerikanske), men de har ikke penger til å betale for masseproduksjon av våpensystemene. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Er uenig i din karakterisering av Galloway.

Men mener da ettersom amerikanerne er på vei mot å bli forbigått som stormakt av Russland (militært i geografisk konsentrerte kriger) og økonomisk av Kina (spesielt om man ser på PPP eller hvor mye økonomien stiger i rellee tall fremfor prosent), så er det naturlig at det blir en panisk stemning der borte. De vil nok ha nok av problemer å forholde seg til.

Håper folk skjønner at man ikke kan godta at verken Kina, Russland eller Iran kan bli angrepet som en følge av denne paniske reaksjonen.

Lenke til kommentar

Amerikanerne åpner det nye året med å havne i en trusselkamp mot både Iran og Nord-Korea. I tillegg har de tapt kampen om de første hypersoniske våpen mot Russland og krangler åpenlyst med Kina om handel.

Forventer også en større atombombe-prøve fra Nord-Korea. Eller muligens også en missil-test.

Lover bra for resten av året...

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 3.1.2020 den 10.24):

Trump flykter fra Midtøsten, men benytter muligheten til å drepe Qasim Solaimani på veien ut. Dette er da den nest mektigste mannen i det iranske regimet.

Vil garantert få konsekvenser....

Flykter og flykter. 14.000 soldater inn den siste tiden, ytterligere 3000 inn fra i går etter drapet på Solaimani.  

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 3.1.2020 den 10.24):

Trump flykter fra Midtøsten, men benytter muligheten til å drepe Qasim Solaimani på veien ut. Dette er da den nest mektigste mannen i det iranske regimet.

Vil garantert få konsekvenser....

Mest patetiske jeg har hørt på lenge

Det er kun humanisme som gjør at Iran i dag ikke er et selvlysende atombombe krater

USA har teknologien, og heldigvis for disse ørkenvandrerne har Trump god tålmodighet og human dannelse

Disse konemishandlerne av noen prester i Iran har lite og ingenting å stille mot USA

Det er jo en åpenbar årsak til at Israel har kunnet filleristet disse araber nasjonene som de vil opp igjennom all tid

De banket 4 araber land på 6 dager, ja det sier vel sitt om motet til kone plagerne i øst

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...