Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På utesteder?  :hmm:

Nei, det er snakk om i dagligvarebutikker, som Rimi og Rema 1000. Jeg vet ikke om det gjelder andre steder også.

 

Forøvrig har jeg dette fra en informasjonsplakat på Rema 1000 - butikken jeg jobber i. :)

 

 

JBlack: Sant nok.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Å plassere Debbie i et kvinnefengsel i Florida - en så attraktiv ung kvinne i et sånt helveteshull - det er som å kaste en rå kjøttbit inn til løvene, sa John Fitzgibbons under gårsdagens rettsforhandlinger.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/19/437861.html

Jeg syntes straffen er for lang. Ikke fordi damen er pen, men fordi jeg ikke ser offeret i saken. Joda, fjortenåringen har sikkert tatt alvorlig skade av disse hyggestundene (ironi), men ikke nok til at kvinnen bør få 15 års straff for "overgrepet".

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Jeg syntes straffen er for lang. Ikke fordi damen er pen, men fordi jeg ikke ser offeret i saken. Joda, fjortenåringen har sikkert tatt alvorlig skade av disse hyggestundene (ironi), men ikke nok til at kvinnen bør få 15 års straff for "overgrepet".

Jeg ser at det er konsensus blant gutta på OT-baren. Men som tenåringsfar og ca. en generasjon eldre enn gjennomsnittet av dem må jeg får lov til å si meg sterkt uenig.

 

Hva offeret synes og ikke synes om affæren vet vi ikke, vi ser det bare fra "skulle ønske det var meg"-synsvinkelen til en gjeng med misunnelige unggutter som har tilgode å ha sex med noen som helst ennå. Men det er ikke poenget. Poenget er at hun i tillegg til at han er mindreårig er læreren hans. Altså en omsorgsperson som har et helt spesielt tillitsforhold til eleven som gir henne en mulighet til å utnytte ham. Den samme 14-åringen ville sikkert ikke blitt med en fremmed dame på gaten hjem på soverommet, uansett hvor attraktiv hun var. Vi kan altså ikke vite med sikkerhet at dette var en villet sak fra guttens side, og om det så var hvorvidt den viljen var fri eller om hun brukte sin autoritet eller omsorgsposisjon til å påvirke ham.

 

I tillegg har hun brutt foreldrenes tillit, vi sender barna våre til skolen i trygghet om at de blir tatt vare på. En 14-åring er ikke moden, hverken juridisk, mentalt eller seksuelt. Derfor er de under foreldrenes formynderi i den alderen. Og når vi foreldre overlater en del av ansvaret til andre har vi også grunn til å reagere når den tilliten blir brutt.

 

Og jo, han kan godt ta skade av denne saken, det kommer an på flere faktorer enn selve hyggestunden. Det er en misforståelse at bare jenter føler slikt som et overgrep.

 

Det fjortissene på OT-baren glemmer å ta med i betraktningen er at han ikke erobret henne, men at hun forgrep seg på han. Det høres kanskje spennende ut når man ikke har prøvet selv ennå, men jeg tviler sterkt på at det er så gøy. Og i tillegg var det noe han ikke kunne skryte av, det måtte av opplagte grunner holdes hemmelig. Det var altså en tvangssituasjon for guttungen.

 

For å si det sånn: Det var et par yngre lærere jeg hadde sansen for når jeg var 14. Det var (desverre synes jeg dengang) ikke gjensidig. Men om en lærer hadde fått sansen for en av mine når de var i den alderen hadde jeg ringt politiet fortere enn svint, jeg også.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Å plassere Debbie i et kvinnefengsel i Florida - en så attraktiv ung kvinne i et sånt helveteshull - det er som å kaste en rå kjøttbit inn til løvene, sa John Fitzgibbons under gårsdagens rettsforhandlinger.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/19/437861.html

Han har jo rett.

 

Denne saken ser ikke ut til å ha noe offer. Hvorfor straffer man folk som ikke skader noen? Sosialismen lenge leve...

Lenke til kommentar
Skulle til å si det samme som Fredrik har sagt. Det er rett og slett skremmende hvordan ekstremistene blant muslimene holder på. Jeg håper virkelig dette ikke skjer. Islam er og blir en drittreligion! EOD fra min side.

Nå er det vel ingen grunn til å tro at det er religionen som driver disse folkene. Dette er nok en ganske alminnelig maktkamp mellom ulike "stammehøvdinger" i et for øyeblikket destabilisert område i Nord-Irak. Akkurat som det skjedde i tidligere Jugoslavia. Og det tilfellet var overgriperne i mange tilfeller kristne serbere og ofrene muslimer. Samme skjedde i Afghanistan for den saks skyld, etter Talibans fall. Igjen var det ikke ekstreme muslimer som sto for terroren, men deres motstandere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...