Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 2011, kjøpsråd?


Per69

Anbefalte innlegg

...

Sliter nå med at bakdørene fryser og at den ene bakdøra ikke låser når det blir litt kaldt. Fra 0-15 minus grader. Er det noen som har tips mot dette, har prøvd å smurt gummilistene med silikon og olje. Er det noen som har måttet bytte låseinnmat?

Ja, jeg har gjort dette på garanti:). Både wire og motor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Lurer på om noen vet om det er mulig å få kjøpt/ettermontert nettingsvegg skille på en 7 seter og evt hvor?

 

Har selv en 2010 modell med panorama tak og fikk lekkasje på den i sommer så det er mulig selv på nyere biler.

 

Kjøpte den bilen importert brukt fra Tyskland og vil påpeke at det er kun 2 års garanti på importbiler. Kjøpte da med en utvidet garanti i 5 år. Denne gjelder da kun på motor/drivverk og elekronikk. Så den skaden som med soltaket ble ikke dekket av denne garantien. Hvis jeg hadde kjøpt bilen i Norge så hadde dette blitt dekket opp av garantien.

 

Sliter nå med at bakdørene fryser og at den ene bakdøra ikke låser når det blir litt kaldt. Fra 0-15 minus grader. Er det noen som har tips mot dette, har prøvd å smurt gummilistene med silikon og olje. Er det noen som har måttet bytte låseinnmat?

 

Selve nettingen får du garantert kjøpt, men det er vel mer usikkert om du får ettermontert festeanordningen oppe i taket hvor nettet festes. Det er jo totalt fire slike "hull" i bilen min; to mellom 1. og 2. seterekke og to mellom 2. og 3. seterekke. Sikkert noe prakk med å ta hull i himlingen, osv....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Fant denne tråden like etter vi bestilte ny sharan. (Barnas valg) Synes kjempebra med innspill her.

 

Tenkt å høre med de andre her om erfaringer med ny gen Sharan. (kaller ekte VW sharan)

Valget sto mellom Galaxy og Sharan. Falt på sharan fordi vi synes genialt med skyvedører.

Galaxy mangler også led lys foran.

 

Pr i dag kjører vi en velutstyrt sharan 2002 Tip.

 

Da har sharan High DSG 2013 bestilt.

Std. med Highline utstyr og +++++++ tilleggs utstyr.Ofret panaroma i fordel med El. bakluke.

 

utstyr kan nevnes som

Alcantra

Teknikkpakke1(Teknikk pakke2 kan ikke velges med Tek pakke1)

Adaptive bixenon/led

PDC med kamera

Ryggkamera kan kombineres med med RNS 315 navi farge

Keyless access

Telefon borb std RNS315

Privacy glass (kunne vært mørkere)

Klimapanel 2 seterad

parkvarmer fjernstyrt

Solgardin

El.bak luke

Sports understell

Innfellbart hegngerfeste

17" ALU Jarama

Bagasje matte

lastekant beskyttelse

skvettelapper foran

17" conti Xion

 

antatt levering ut oktober.

Hvordan synes du Sportsunderstellet fungerer? Er veldig usikker på om jeg går for standard understell eller Sportsunderstellet. Nå har jeg ombestemt meg siden i går... Det eneste jeg er sikker på er at DCC vil jeg hoppe over, per69 la siste stein på plass der, det er ingen så langt jeg har spurt som noensinne har endret fra "vanlig" til verken komfort eller sport på DCC.

 

Men sportsunderstellet er jo kjekt med litt last i bilen, blir den stumpete på vanlig bykjøring med sportspakken synes du? Fartsdumper, asfaltskjøter og generelle hull i veien? Passaten vår er som nevnt litt hard når det er bykjøring og uten last... Avgjørelser, avgjørelser... Kjenner beslutningsvegringen kommer, igjen...

 

 

Har hatt denne bilen over ett år. Jeg ble anbefalt av selgeren om å velge sportsunderstell. Jeg vet at den er stiv men merker ikke noe særlig under kjøringen. Er du usikker velg DCC.

Lenke til kommentar

 

...

Sliter nå med at bakdørene fryser og at den ene bakdøra ikke låser når det blir litt kaldt. Fra 0-15 minus grader. Er det noen som har tips mot dette, har prøvd å smurt gummilistene med silikon og olje. Er det noen som har måttet bytte låseinnmat?

Ja, jeg har gjort dette på garanti:). Både wire og motor.

 

Jeg opplever at begge el.skyve dørene ikke lukker seg helt. Dette skjer om sommeren også. Fant ut at jeg måtte vaske vekk skitt fra nederst bak i dørene. Virker som det er helt tett nederst under dørene.

Lenke til kommentar

Hei

 

Lurer på om noen vet om det er mulig å få kjøpt/ettermontert nettingsvegg skille på en 7 seter og evt hvor?

 

Har selv en 2010 modell med panorama tak og fikk lekkasje på den i sommer så det er mulig selv på nyere biler.

 

Kjøpte den bilen importert brukt fra Tyskland og vil påpeke at det er kun 2 års garanti på importbiler. Kjøpte da med en utvidet garanti i 5 år. Denne gjelder da kun på motor/drivverk og elekronikk. Så den skaden som med soltaket ble ikke dekket av denne garantien. Hvis jeg hadde kjøpt bilen i Norge så hadde dette blitt dekket opp av garantien.

 

Sliter nå med at bakdørene fryser og at den ene bakdøra ikke låser når det blir litt kaldt. Fra 0-15 minus grader. Er det noen som har tips mot dette, har prøvd å smurt gummilistene med silikon og olje. Er det noen som har måttet bytte låseinnmat?

Nettvegg lar seg ikke ettermontere pga ikke tilgjengelige fester. Må bestilles fra fabrikken.

 

Er det el. skyvedører?

Lenke til kommentar

Hei -og tusen takk for en flott tråd.

Jeg er nå den glade eier av en Sharan 2013 modell. Har hatt bilen i ca en uke nå og vi er stor fornøyd så langt.

Det er bare to ting jeg lurer på. Hva type matte bruker dere i bagasjerommet? Vi har en type av plast som vi må ta ut dersom vi velger å ta opp et eller begge setene bak. Matten er stor og tar mye plass. Så langt har vi bare lagt den igjen i garagen, men mye av vitsen med de to setene bak er at man skal kunne ta med noen på sparken. Er det noen av dere som har erfaringer her.

 

Vi har også integrerte barneseter som vi ikke benytter til dagen. Tanken var om noen av ungene skulle ha meg seg en kompis så kunne vi ta et av barnesetene ders bak, og opp med det integrerte. Men den nakkestøtten? Er det noe lurt sted å lagre den i bilen? Av en eller annen grunn trodde jeg at det var plass til den under gulvet når setene bakers var nedslått. Det var det ikke :(

 

Håper noen har tips :)

Lenke til kommentar

Hei -og tusen takk for en flott tråd.

Jeg er nå den glade eier av en Sharan 2013 modell. Har hatt bilen i ca en uke nå og vi er stor fornøyd så langt.

Det er bare to ting jeg lurer på. Hva type matte bruker dere i bagasjerommet? Vi har en type av plast som vi må ta ut dersom vi velger å ta opp et eller begge setene bak. Matten er stor og tar mye plass. Så langt har vi bare lagt den igjen i garagen, men mye av vitsen med de to setene bak er at man skal kunne ta med noen på sparken. Er det noen av dere som har erfaringer her.

 

Vi har også integrerte barneseter som vi ikke benytter til dagen. Tanken var om noen av ungene skulle ha meg seg en kompis så kunne vi ta et av barnesetene ders bak, og opp med det integrerte. Men den nakkestøtten? Er det noe lurt sted å lagre den i bilen? Av en eller annen grunn trodde jeg at det var plass til den under gulvet når setene bakers var nedslått. Det var det ikke :(

 

Håper noen har tips :)

 

Jeg har kjøpt skumplast matte til bagasje rommet etter anbefaling fra selger. Den er litt lettere rulle enn vanlig gummi matte. Når vi bruker 7 seter setter vi matte i garasjen.

Lenke til kommentar

Hei -og tusen takk for en flott tråd.

Jeg er nå den glade eier av en Sharan 2013 modell. Har hatt bilen i ca en uke nå og vi er stor fornøyd så langt.

Det er bare to ting jeg lurer på. Hva type matte bruker dere i bagasjerommet? Vi har en type av plast som vi må ta ut dersom vi velger å ta opp et eller begge setene bak. Matten er stor og tar mye plass. Så langt har vi bare lagt den igjen i garagen, men mye av vitsen med de to setene bak er at man skal kunne ta med noen på sparken. Er det noen av dere som har erfaringer her.

Vi har også integrerte barneseter som vi ikke benytter til dagen. Tanken var om noen av ungene skulle ha meg seg en kompis så kunne vi ta et av barnesetene ders bak, og opp med det integrerte. Men den nakkestøtten? Er det noe lurt sted å lagre den i bilen? Av en eller annen grunn trodde jeg at det var plass til den under gulvet når setene bakers var nedslått. Det var det ikke :(

Håper noen har tips :)

Vi setter "nakkestøtta i midten og snur den motsatt vei når den ikke er i bruk. Da tar den minimalt med plass. Har den samme matta, men bruker den bare på vinteren. Trenger vi ekstra sete, bretter vi den bare i to. Endret av jornhd
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ang VW bluethooth premium:

 

Har oppgradert min S4 active (som fungerte fint i bilen), og bruker nå Samsung S6 edge på Bluetooth Premium med rSAP i Sharanen. Koblet den opp i dag, og tok noen telefoner. Det fungerer helt topp!

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Ang VW bluethooth premium:

 

Har oppgradert min S4 active (som fungerte fint i bilen), og bruker nå Samsung S6 edge på Bluetooth Premium med rSAP i Sharanen. Koblet den opp i dag, og tok noen telefoner. Det fungerer helt topp!

Har du også oppgradert Navi kartet?  Hørte det er dyrt å oppdatere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er det kommet en oppdatert versjon av Sharan for modellåret 2016.

 

2016 modellen har byttet 140 hesteren med 150 hester, og 170 med 184. De nye motorene skal være Euro6 sertifiserte. Akkurat det er jo litt greit for oss i større byer. I tillegg er det ny navi på 6.5 tommer og endelig er også adaptiv cruise control blitt tilgjengelig og litt annet snacks.

 

Det som fremdeles mangler er 4Motion i kombinasjon med DSG, mens erkekonkurrenten Ford Galaxy får dette++ på plass nå. Overraskende nok kom det heller ikke noen hybrid, det er jo noe som ligger i tiden...

 

Alt i alt synes det å være en nokså liten oppdatering (særlig når man ser hva Galaxy fikk av oppdatering) og selv jeg som har en Sharan selv, ser jeg ikke åpenbar forskjell mellom den nye 2016 og 2010-2015 versjonen på utsiden.

 

Noen andre som har tittet på 2016 Sharan? Kommentarer?

 

Vurderte / vurderer selv å bytte ut min. Ikke fordi jeg er misfornøyd, tvert om, vi liker bilen svært godt, men jeg er i tvil pga at det er kanskje litt for små endringer.... Man hadde jo håpet på 4Motion DSG kombinasjonen, kanskje med 190 eller enda til 240 hesteren som Passat Alltrack får...

Sharan Alltrack - det er det som skulle kommet?

Endret av Per69
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, jeg begynner å drodle litt med tanken om å skifte ut originalhøyttalere og etterhvert navi/radioenheten i familiebussen. Pappaen ønsker litt mer fres i lyden og vår bil er ikke med DYNAudio/VW anlegg. Standard kjipesen RCD 310 (for de som vet hva det er for noe)


 


Drømmer om usynlige erstatningselementer av god kvalitet på høyttalerfronten, det er vel åtte stykker av de ifølge spekk på bil.


 


Neste plan er å erstatte navienheten, det er fort litt mer penger, så det er "byggetrinn 2" :-)


 


Er det noen som har råd om hvorhen jeg kan henvende med? Har forsøkt nettsidene til Bilradiospesialisten og etpar andre, men innser jo at å kjøre rundt i en usexy familieboks ikke er det som utløser det største utvalget av ettermarkedsdeler :-D


 


#redigert: Sharan 2012, 4Motion Highline 7 seter


 


Pls Hlp!


 


 


-tommy


Endret av bikeboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...