Gå til innhold

Lov til å gå ut av flyplassen?


Anbefalte innlegg

Skal på ferie til Thailand i jula, vi skal ha et par mellomlandinger. Det ene stedet vi skal mellomlande i (Frankfurt) så må vi vente 5 timer på flyet videre til Singapore, har vi da lov til å gå ut av flyplassen i mellomtiden? For å dra til selve sentrum og kikke litt.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal som sagt mellomlande i Frankfurt, men blir bagasjen sendt videre til neste fly eller må vi hente den? Siden det er så lenge mellom hver flight.

 

Siden Frankfurt ligger i Tyskland, så trenger man ikke visum. Er det bare å tusle ut av flyplassen da eller?

 

Så lenge du har bestillt biletten som ett strekk og bare mellomlander så pleier bagasjen bare å bli sendt til neste fly med mindre annet er spesifisert ville jeg tro. Personlig er vel lengste mellomlandingen min på 4 timer eller noe i den duren.

 

Og ja, er nok bare å tusle ut fra flyplassen, som sagt så må man inn igjennom security og ha litt ekstra tid når man kommer tilbake.

Sist gang jeg mellomlandet måtte jeg ut så langt at jeg måtte igjennom security på nytt for å komme inn i bygget fly nr. 2 var i.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jada, det er fullt lovlig. Da vi dro til Dubai ifjor (se reisebrev på http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm ) hadde vi mellomlanding i Frankfurt og skulle vente der noen timer. Istedet tok vi toget inn til byen (det tar bare 15-20 minutter tror jeg) og vi kikket litt rundt der. Bagasjen din blir igjen på flyplassen i transit så du trenger ikke å bekymre deg for den.

Lenke til kommentar

du kan gå ut men da må du også gjennom kontrollene osv på vei inn da.. og 5 timer er forsåvidt ikke den største bufferen, har aldri vært på flyplassen i frankfurt men det ser ut til å være en svær flyplass. finn en restaurant og drikk en nydelig tysk øl og spis en god pølse eller noe ;)

 

regner med dere reiser rundt julerushet også så køene i sikkerhetskontrollen osv kan være massive

Lenke til kommentar

du kan gå ut men da må du også gjennom kontrollene osv på vei inn da.. og 5 timer er forsåvidt ikke den største bufferen, har aldri vært på flyplassen i frankfurt men det ser ut til å være en svær flyplass. finn en restaurant og drikk en nydelig tysk øl og spis en god pølse eller noe ;)

 

regner med dere reiser rundt julerushet også så køene i sikkerhetskontrollen osv kan være massive

 

Ja, vi reiser 22. desember :) Ja, hvis flyplassenen er stor så kan man jo titte litt der.

Lenke til kommentar

Flyplassen i Frankfurt er en av Europas største, i både areal og antall passasjerer årlig. Du har alle typer restauranter her, klèsbutikker, parfymerier og vanlig tax-free.

 

Jeg hadde tatt meg en matbit med utsikt til noen av de enorme flyene der tror jeg, og tatt en shoppingrunde etter det :)

 

Verdens største fly Airbus A380 frekventerer Frankfurt hver dag, og mange kuriose flyselskaper som f.eks SAFI Afghan airlines kan man være så heldig å få et glimt av.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
tsetsefluen skrev (5 timer siden):

For dere som røyker og er nødt til å vente lenge, kan jeg anbefale snus eller tyggegummi med nikotin. Noe lesestoff er også kjekt for å fordrive tiden på en billig måte.

Eller en flaske whisky. Og en rockekonsert på øret.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...