Gå til innhold

HTC Desire (Froyo): Får ikke mobilt internett til å fungere med Chess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også Desire med Froyo, og her fungerer internett og mms med Chess helt fint. Jeg kan dele innstillingene jeg har på telefonen, vet ikke om det er de samme som chess har på siden sin:

 

Gå først inn på instillinger -> trådløst og nettverk -> mobile nettverk -> navn på aksesspunkt:

 

 

Der har jeg en som heter Chess Internett:

 

Navn: Chess Internett

APN-navn: netcom

MMS-protokoll: WAP 2.0

MCC: 242

MNC: 02

APN-type: default

 

Resten av alternativene er blanke/ikke satt.

 

 

Så har jeg også Chess MMS:

Navn: Chess MMS

APN-navn: netcom

Brukernavn: mms

Passord: netcom

MMSC: http://mm/

MMS-mellomtjener: 212.169.66.4

MMS-port: 80

MMS-protokoll: WAP 2.0

MCC: 242

MNC 02

APN-type: mms

 

Slet lenge med å få mms til å virke jeg også, men disse instillingene gjorde susen for meg..

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Hadde problemer med det selv, men det gikk over av seg selv etterhvert.

 

Men jeg har ikke Chess lengre, det ble en kortfattet affære som førte til over 300kr i purregebyrer mmer.

Jeg mottok aldri noen regninger, men de var jo flinke til å sørge for at purringene kom.

 

Jeg skulle nok vært mye flinkere til å følge med på datoen, og sett at det var "Min Side" på chess.no som viser fakturaer.

 

 

 

Glad jeg er ikke er kunde i det firmaet mer, kundeservice var også ubrukelig for meg når jeg kontaktet de angående mobil internett problemet..

Lenke til kommentar

 

Jeg har også Desire med Froyo, og her fungerer internett og mms med Chess helt fint. Jeg kan dele innstillingene jeg har på telefonen, vet ikke om det er de samme som chess har på siden sin:

 

Gå først inn på instillinger -> trådløst og nettverk -> mobile nettverk -> navn på aksesspunkt:

 

 

Der har jeg en som heter Chess Internett:

 

Navn: Chess Internett

APN-navn: netcom

MMS-protokoll: WAP 2.0

MCC: 242

MNC: 02

APN-type: default

 

Resten av alternativene er blanke/ikke satt.

 

 

Så har jeg også Chess MMS:

Navn: Chess MMS

APN-navn: netcom

Brukernavn: mms

Passord: netcom

MMSC: http://mm/

MMS-mellomtjener: 212.169.66.4

MMS-port: 80

MMS-protokoll: WAP 2.0

MCC: 242

MNC 02

APN-type: mms 

 

Slet lenge med å få mms til å virke jeg også, men disse instillingene gjorde susen for meg..

 

 

Fungerte ikke :hrm:

Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Testet med dama sitt simkort fra samme operatør.. Fikk internett med en gang :dontgetit:

 

Lurer på om det går an å be operatøren om å "resette" abonnementet. Jeg hadde problem med MMS en gang i tiden, og da var det noe sånt han i kundeservice hos Chess gjorde. Det virket dessverre ikke for meg..

 

Men siden det virker med damen sitt simkort så må du ringe Chess og opplyse om dette. Feilen ligger da hos Chess, og ikke på telefonen din.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...