Jump to content
Sign in to follow this  
Skoty

Fri år ,reise vek og jobbe

Recommended Posts

Hello, jeg er en 18 år gammel gutt som er blitt ganske så lei skolen, er faktisk mer en ganske lei :ermm:

Jeg har veldig lyst til å ta et fri år å jobbe i utlandet, oppleve ting. Drømmen hadde vært amsterdam, eller canada, er det noe jeg elsker så er det cannabis. Ikke misforstå meg er ingen stoner, røyker 3 - 4 ganger i uken , trener hverdag og jobber 3 dager i uken.

Noen som har erfaring fra å ta fri år å jobbe i utlanndet?

Takk på for hånd :w00t:

Edited by Skoty

wink.gif hva jeg jobber som spiller egentlig ingen rolle, jobber idag som scervitør

Hvorfor ikke reise på kibbutz i 6 mnd?

Er bare til å registrere seg (følg punkt 2) her Kibbutz og bestille flybilletter (cirka 3500-4000 tur/retur).

Opphold, mat osv er seff gratis, pluss at en får litt lommepenger hver mnd. Basseng, idrettshall osv er som regelt der, da det er ett eget samfunn.

Du er så og si garantert plass, da det er over 200 kibbutzer.

Du kan velge mellom flere arbeidsoppgaver, liker du ikke den ene kan du be om annet arbeid. Liker du ikke kibbutzen kan du be om å bli flyttet til en annen kibbutz en annen plass i landet.

Du finner folk fra hele verden der, som er ute etter det samme som deg, ett slags "friår" og oppleve noe nytt.

post-160065-1285843064,3559_thumb.jpg

post-160065-1285843088,1375_thumb.jpg

wink.gif hva jeg jobber som spiller egentlig ingen rolle, jobber idag som scervitør

Hvorfor ikke reise på kibbutz i 6 mnd?

Er bare til å registrere seg (følg punkt 2) her Kibbutz og bestille flybilletter (cirka 3500-4000 tur/retur).

Opphold, mat osv er seff gratis, pluss at en får litt lommepenger hver mnd. Basseng, idrettshall osv er som regelt der, da det er ett eget samfunn.

Du er så og si garantert plass, da det er over 200 kibbutzer.

Du kan velge mellom flere arbeidsoppgaver, liker du ikke den ene kan du be om annet arbeid. Liker du ikke kibbutzen kan du be om å bli flyttet til en annen kibbutz en annen plass i landet.

Du finner folk fra hele verden der, som er ute etter det samme som deg, ett slags "friår" og oppleve noe nytt.

Israel frister lite, som sagt amsterdam eller canada:)

Lurer på det her jeg også! Det kan da ikke være så altfor vanskelig å få seg jobb i resepsjonen på et hotell eller lignende? :hmm: Jeg kunne hatt lyst til å lære et språk også jeg da :thumbup: