Gå til innhold

Tar patent på grepet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikkje dette ein svært merkelig ting å få patent på?

 

Altså at man skal bruke teknologi som ikkje endå er fullt utvikla til å ein gong i framtida gjere noke bestemmt.

 

Betyr dette at eg kan lage ei skisse av ein telefon og ei hjerne og dermed ta patent på å ein gong i framtida kunne slå telefonnummer ved å tenke på nummeret?

Lenke til kommentar

Er ikkje dette ein svært merkelig ting å få patent på?

 

Altså at man skal bruke teknologi som ikkje endå er fullt utvikla til å ein gong i framtida gjere noke bestemmt.

 

Betyr dette at eg kan lage ei skisse av ein telefon og ei hjerne og dermed ta patent på å ein gong i framtida kunne slå telefonnummer ved å tenke på nummeret?

 

Den nye patenten, som er godkjent av de amerikanske telemyndighetene, innebærer en tenkt enhet med kapasative sensorer innebygget i dekselet. Når du plukker opp enheten og holder den, vil den kjenne deg igjen på grepet ditt.

 

Er bare litt software som skal til, hardwaren kan lages enkelt.

Lenke til kommentar

Ah, jeg elsker den høye standarden på artiklene du skriver, Silje Gomnæs! Direkte kopiert og oversatt fra engadget! Tok det deg virkelig flere dager å gjøre dette? Bra jobba!

 

Godt at det ikke bare er jeg som ser slikt :)

 

Mulig dere leser Engadget jevnlig, men for oss andre som ikke gjør det så er vel dette en helt grei artikkel... Det er vel ingen som tvinger dere til å klikke på artikler dere skjønner hva handler om, er det vel? Men det er klart det er moro å spre litt eder og galle i hverdagen...

Lenke til kommentar

Ah, jeg elsker den høye standarden på artiklene du skriver, Silje Gomnæs! Direkte kopiert og oversatt fra engadget! Tok det deg virkelig flere dager å gjøre dette? Bra jobba!

 

Godt at det ikke bare er jeg som ser slikt :)

 

Mulig dere leser Engadget jevnlig, men for oss andre som ikke gjør det så er vel dette en helt grei artikkel... Det er vel ingen som tvinger dere til å klikke på artikler dere skjønner hva handler om, er det vel? Men det er klart det er moro å spre litt eder og galle i hverdagen...

 

Om enn kritikken er surmaget, er den berettiget. Men slik har medieverdenen blitt, med gratis nettmedier finansiert av reklame folk likevel blokker. Da går inntektene og kvaliteten ned. Sånn sett gjør ikke hw.no noe mer galt enn alle andre.

Lenke til kommentar

Ah, jeg elsker den høye standarden på artiklene du skriver, Silje Gomnæs! Direkte kopiert og oversatt fra engadget! Tok det deg virkelig flere dager å gjøre dette? Bra jobba!

 

Godt at det ikke bare er jeg som ser slikt :)

 

Mulig dere leser Engadget jevnlig, men for oss andre som ikke gjør det så er vel dette en helt grei artikkel... Det er vel ingen som tvinger dere til å klikke på artikler dere skjønner hva handler om, er det vel? Men det er klart det er moro å spre litt eder og galle i hverdagen...

 

Om enn kritikken er surmaget, er den berettiget. Men slik har medieverdenen blitt, med gratis nettmedier finansiert av reklame folk likevel blokker. Da går inntektene og kvaliteten ned. Sånn sett gjør ikke hw.no noe mer galt enn alle andre.

 

Alle driver ikke med slikt. Ta anandtech for eksempel. Anandtech publiserer kun sitt eget stoff, eller kommenterer andre nyheter som de har en mening om eller som de mener er interessant(og forteller selvsagt hvorfor det er interessant).

Lenke til kommentar

Om enn kritikken er surmaget, er den berettiget. Men slik har medieverdenen blitt, med gratis nettmedier finansiert av reklame folk likevel blokker. Da går inntektene og kvaliteten ned. Sånn sett gjør ikke hw.no noe mer galt enn alle andre.

 

Alle driver ikke med slikt. Ta anandtech for eksempel. Anandtech publiserer kun sitt eget stoff, eller kommenterer andre nyheter som de har en mening om eller som de mener er interessant(og forteller selvsagt hvorfor det er interessant).

Ah, jeg uttrykte meg upresist: Alle i Norge må gjøre slikt for tiden. Vellykkede engelskspråklige publikasjoner har større rom for å produsere sitt eget stoff fordi den relativt lave inntjeningen pr. leser oppveies av et enormt lesertall i forhold til hva norske redaksjoner må forholde seg til. Jeg tror vi lesere må godta at kvaliteten synker i forhold til hva vi er vant til fra før av. Går inntjeningen til mediebransjen stadig nedover må det til slutt tas noen snarveier, og gjengivelse av andres nyheter er blant disse. Korrekturlesere finnes knapt lenger, for å nevne en annen.

 

Lyspunkter finnes jo fortsatt, f.eks. denne artikkelforfatterens serie om egen utvikling som fotograf. Jeg likte ikke serien, men det var i alle fall egenprodusert og så ut til å bli godt tatt i mot.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Apple må være desperate.. lol, for noe tull.

 

Tanken er forsåvidt god, er berre at teknologien ligger litt fram i tid OG at idéen er såpass generell at eg kan vanskelig sjå at Apple har ei spesielt god sak dersom nokon andre lager eit liknande system basert.

 

Dessutan så rekner eg med at vi i framtida vil berre få fleire personlege dupedittar og færre felles duppedittar som fleire personar deler på. Dersom alle har personlege datamaskiner så forsvinner vitsen med å kjenne igjen og tilpasse innstillingane for ein bestemt person vekk.

Om noke så vil det være betre å bruke denne teknologien til å få f.eks mobiltelefonen til å varsle om at du no tok opp nokon andre sin telefon istaden for din eigen.

 

Og ville det ikkje være sikkrare og lettare dersom du berre feller ein fingeravtrykklesar inn i dekselet der folk legger fingeren sin når dei plukker opp gjenstanden?

Fingeravtrykklesing er jo ein utvikla teknologi og er i tillegg mykje sikkrare mot feillesning en ein slik "grepanalyse tingest" som apple vil utvikle.

Lenke til kommentar

Ah, jeg elsker den høye standarden på artiklene du skriver, Silje Gomnæs! Direkte kopiert og oversatt fra engadget! Tok det deg virkelig flere dager å gjøre dette? Bra jobba!

Er ikke tvil om at Engadget har blitt en av de faste plassene for å hente nyhetsartikkler for tek.no i det siste ja.

 

Men on-topic: De må jo ha noe å ta oppmerksomheten bort ifra dette antenne-fokuset så hvorfor ikke gjøre noe som registrerer hvordan folk faktisk holder produktet og kan gjøre litt data-mining ut av dette så man slipper dette problemet i fremtiden før en ferdigslipper produkter? ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...