Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern harddisk: "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)"


Anbefalte innlegg

post-87298-1285356871,8922_thumb.jpg

 

Tittelen og medfølgende skjermbilete sier vel det meste. Det er snakk om en ekstern harddisk, fra produsenten LaCie, som plutselig har bestemt seg for å ikke virke på PC-en min lenger, selv om den har gjort det uten problemer mange ganger tidligere. Jeg har testet den på andre maskiner i ettertid av at koden dukket opp hos meg, og der både kobler den seg til og lar seg åpne uten problemer, så sånn sett antar jeg at feilekoden utelukkende eksisterer lokalt, uten at det gjør meg så veldig mye klokere. Takker på forhånd for eventuell hjelp og svar, kjempestor klem fra Windows_vista_home_premium89

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok dessverre ikke disken som er problemet hvis den virker på andre maskiner, prøv den på andre USB porter på PC'en den ikke virker på. NB ! Pass på at du ikke drar ut USB kabelen mens det er aktivitet på den !

 

Ting som kan være feil;

 

- Henger at feil driver på enheten

- For lite strøm på USB utgangen

- Defekt USB utgang

- Maskina de trenger en reboot for å resette ting ( har opplevd det selv på USB harddisk)

- ...

Lenke til kommentar

- Henger at feil driver på enheten

- For lite strøm på USB utgangen

- Defekt USB utgang

- Maskina de trenger en reboot for å resette ting ( har opplevd det selv på USB harddisk)

- ...

 


  •  
  • Driveren kan fremdeles og har blitt oppdatert til siste versjon når jeg har harddisken tilkoblet, men uten at det har forandret på noe som helst.
  • For lite strøm i USB-utgangen er det ikke, med tanke på at harddisken har fungert akkurat samme sted tidligere og at det fremdeles kommer lys i den når jeg kobler den til nå.
  • Defekt USB-utgang er det heller ikke, med tanke på at det går problemfritt å koble til USB-pinner.
  • Og en restart forandret egentlig ingenting :no:

Lenke til kommentar

Og hvordan finner jeg ut hvilket chipset jeg har da?

Gå til produsenten av hovedkortet ditt.

(Hvis du ikke vet hva det heter, så kan du som regel finne dette på selve kortet)

Søk på ditt hovedkort.

Gå så til nedlasninger/download og last ned siste chipset driver til ditt hovedkort.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere kan det umulig være snakke om verken for lite strøm i USB-utgangen, med tanke på at harddisken har fungert akkurat samme sted tidligere og at det fremdeles kommer lys i den når jeg kobler den til nå, eller defekt USB-utgang, med tanke på at det fremdeles går problemfritt å koble til USB-pinner der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...