Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bindestrekshistorie - hva er det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Universitete rundt halv 6 tiden, kan poste dt her nermere hvor, men vi satt på et grupperom på HSL bygget i da, har på en måte reservert dt i mårra, får se om dt faktisk funker, skrev på tavlen at dt var opptatt :whistle:

Skrevet

Har funnet ut av hva bindestrekshistorie er, men vanskelig å finne eksempler å bruke i drøftinga! F.eks lokalhistorie. Skal vi finne en konkret "fortelling" derifra, og så gå inn å se på om forfatteren av boka har satt det i sammenheng med andre emner innenfor bindestrekshistorie, eller skal vi selv synse og sette det inn i andre sammenhenger?

Er det slik at vi skal finne eksempler som "fragmenterer" historiefaget, eller da eksempler som ikke gjør det? :p heh, vanskelig å formulere alle spørsmålene på en fattelig måte ^^

Skrevet

Siden dette er et essay, noe Einar poengterte flere ganger, går jeg ut fra at vi skal synes ganske mye om det vi finner, mao. våre egne betrakninger og meninger.

Skrevet

Da er du i alle fall halvveis! :)

Jeg har ca. 4 sider. Regner med å gjøre meg ferdig i løpet av morgendagen. Er veldig usikker på om jeg svarer på oppgaven, men det bryr jeg meg fint lite om nå. Nå vil jeg bare bli ferdig med oppgaven.

Skrevet

Hehe joa, men har ikke mer å si >.<

Deler vel sammen mening vi :p vil bare bli ferdig, så lenge jeg består på en slik oppgave så er jeg fornøyd :)

Hva har du skrevet om?

Skrevet

Jeg har fokusert på globalhistorien og dens påvirkning på historiefaget - altså dens rolle som bindestrekshistorie. Jeg har også tatt med et par andre eksempler, men det har kun vært i bisetninger. Enn du?

Når denne oppgaven er ferdig, så skal det feires skikkelig med hæla i taket og tenna i tapeten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...