Gå til innhold

First Best - styrkeløftlogg


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepps. Tusen takk for det, teknikkjobbingen er jo et konstant fokus, med litt varierende hell :mrgreen:

 

Veldig bra trening i dag! Siste tunge bøy og benkøkt før regionskampen, og formen virker lovende :)

 

Knebøy

50 kg x 5

67,5 kg x 4

80 kg x 3

95 kg x 1

100 kg x 1 --- PERS :D

Stygt som faen, men nå er jeg endelig over på tresifret bøy!

 

Drakt + knebind

115 x 1

122,5 x 2

127,5 x 1

 

Kjempelett alt sammen, og myye bedre teknisk enn forrige uke

 

Benkpress

30 kg x 6

40 kg x 5

47,5 kg x 3

55 kg x 1

Skjorte

60 kg x 1

62,5 kg x 2

65 kg x 2

67,5 kg x 2

 

Lett :D

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jepps. Lette knebind kan jo nærmest brukes som knevarmere. Knevarmere anbefales forøvrig uansett, jeg bøyer 5-6 ggr i uken og har, bank i bordet, aldri vondt i knærne. Tommi Kono-knevarmerne er fine!

 

Når det er sagt, er det ikke til å stikke under en stol at stramme knebind åpner for flere kilo på stangen, og jo strammere de er, jo mer kg. Når jeg har konkurrert eller har hatt tunge utstyrsøkter, er jeg jo gjerne blå bak knærne og knærne er såre etter knebindene. Da føler jeg meg i hvertfall ikke spesielt forskånet :mrgreen: Men surringene holder kneleddet godt på plass! Knær tåler uansett ganske mye, spesielt i de naturlige bevegelsesbanene (som knebøy tross alt er).

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg tjener minst 40 kg på utstyret i bøy, vil jeg tro. Løftet 137,5 kg i bøy på NM. Det er i den øvelsen utstyret definitivt hjelper mest. Samtidig er det ikke godt å vite helt sikkert, siden vi ikke pusher grensene noe særlig på rawløft. Men man skal jo ikke se veldig nøye på den filmen for å skjønne at det ikke skulle så veldig mange kilo til på den stangen før det hadde sagt stopp ;)

 

Utstyret jeg bruker kjøper jeg fra litt forskjellige steder. Knevarmerne er fra tommykono.com. Veldig fornøyd med dem, Rehband sin Powerline-serie er også fin. Har en varmeshorts fra rehband jeg bruker i bøy/mark iblant (spesielt om vinteren). Koster ca 400 kroner på XXL. Norkost.no har også både knebind og diverse fra schiek. Mye av greiene kan man få kjøpt i helt vanlige sportsbutikker (men se etter knevarmere som dekker hele kneet, og ikke sånne spesialgreier til håndballspillere etc)

 

Hadde en økt på vektertorget igjen i dag, hyggelig å være i Bergen!

 

Knebøy

60 kg x 5

70 kg x 4

80 kg x 3

80 kg x 3

85 kg x 3

Bra trykk i bøy, skulle egentlig ha bøy i strikk men det hadde jeg glemt :-S

 

Markløft

60 kg x 5

90 kg x 2

110 kg x 1 (lastet feil, skulle vært 105, whops, men sprenglett)

Drakt

122,5 x 2

127,5 x 2

132,5 x 1

135 x 1

 

Lett og fint :)

 

Benkpress til kloss

50 kg x 3/3/3/3 ?

 

Marken var lett og fin, til tross for at treplatting og sumomark ikke alltid er like kompatibelt. Ble litt bambi-på-isen et par ganger. :p

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Regionskampen 2011

 

For ca tre uker siden ble jeg tatt ut til regionskamp, og satte igang en nødoppkjøring. Med tanke på sommeren som har vært, forventet jeg ikke akkurat verken pers eller annet. Målet var å tangere pers sammenlagt og forhåpentligvis ha noen fine løft, og det fikk jeg til!

 

Knebøy

Fin oppvarming. Drakten var god og sprengt som vanlig. På første knebøy ble jeg stående med knebind i halvannet minutt før jeg fikk lov å gå på plattingen på grunn av et eller annet som skjedde under omlastingen. Det var vondt i alle fall :mrgreen: Om ikke annet fikk jeg frem litt adrenalin til første løft.

 

127,5 kg godkjent 3-0

135 kg godkjent 3-0 og lett

140 kg godkjent 3-0 og rimelig lett (Pers :D)

 

Benkpress

Førsteløftet ble en solid teknisk bom, og jeg ble liggende å presse på et løft som aldri gikk opp i sikkert fem sekunder. Da tok jeg en titt på armene mine og så at jeg hadde for langt igjen å presse til at jeg ville klare det, og ga meg. De to andre løftene var greie, men litt skjeve.

 

67,5 kg underkjent

67,5 kg godkjent 3-0

72,5 kg godkjent 3-0

 

Markløft

Etter andreløftet på 145 kg var målet, tangering av sammenlagtpers, oppfylt. Da bestemte jeg meg for å klikke litt i siste markløft, og det gikk nesten :p Lettet greit fra bakken, men dessverre fikk jeg nedoverbevegelse på den ene siden på utrettingen. Jeg fikk det ikke helt med meg da jeg løftet, og ble litt skuffet da jeg snudde meg rundt etter nedsignalet og så 2 røde lamper :( Litt surt, men vet at jeg får det opp, så må bare få teknikken til å sitte også! Jeg blir for utålmodig, drar før jeg er godt spent opp, og da er det grenser for hva den stakkars ryggen min orker :p

 

132,5 kg godkjent 3-0

145 kg godkjent 3-0

152,5 kg underkjent 2-1

 

Til neste gang:

Sitter ikke så lenge i bunnen av bøyen som jeg gjorde på NM, det ser i hvertfall ikke sånn ut. Jeg retter fremdeles skjevt ut på tung benk, så lockouttrening trengs. Det gjelder forøvrig også i markløft.

 

Men det var gøy! Og på sydnorsk om to uker skal den jævla marken sitte! :p

 

Video kommer nok etter hvert, var flere som filmet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Takk for plusser og tomler! Kort økt i dag, bare for å vekke kroppen litt. Kroppen er fremdeles midlt mørbanket, men tigerbalsam og rolig trening hjelper mot det meste ;)

 

Knebøy 50 kg x 5 x 6

Benkpress 40 kg x 5 x 4

Markløft 50 kg x 5 x 6

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-Axby2kEH

Syd-norsk 2011

 

Knebøy

132,5 kg - godkjent 3-0

137,5 kg - godkjent 3-0 og lett

142,5 kg - underkjent

 

Under oppvarmingen merket jeg at regionskampen fremdeles satt litt igjen i ryggen. Ikke spesielt godt å stive av ryggen. Gikk mye bedre så fort drakten kom på, og hadde et par OK oppvarmingsløft. Førsteløftet var litt grisete teknisk, det neste var bra, og på det siste så fikk jeg bare for meg på vei ned at jeg ikke kom til å greie det, spotterne kom ikke til å klare å hjelpe meg og alt kom til å gå galt, så jeg snudde for tidlig og fikk underkjent. Jeg må slutte å tenke når jeg løfter :p

 

Drakten krøllet seg sykt på låret, så på sisteløftet gjorde det så vondt at jeg ikke helt skjønte hvor jeg var, og låret er fint og blått. Jeg kjenner at det er litt deilig at det er lenge til den drakten skal på igjen ;)

 

Benkpress

Finfin oppvarming! Skjorten satt helt perfekt og hadde veldig god følelse før første løft.

 

67,5 kg - godkjent 3-0

72,5 kg - godkjent 3-0

75 kg - godkjent 3-0 PERS

 

Alt klaffet :D Superdupert!

 

Markløft

 

137,5 kg - godkjent 3-0

147,5 kg - godkjent 3-0 men tungt

150 kg - underkjent

 

Stevnet dro veldig ut i går. Å være opplagt og skjerpet i 4 timer i strekk tar på :p Det var rett og slett ikke nok krefter igjen på siste løften, men sånn går det iblant. Styrken er der, så jeg tar ikke det så tungt!

 

Alt ble filmet, så det kommer film senere :)

 

------

 

Konklusjonen er at jeg er superfornøyd. Å få inn en liten pers og to gode stevner etter en treningsperiode der jeg hadde 3 uker uten trening, ørti netter med svært lite søvn og dårlige treninger, lover dette veldig godt til hvor god formen kommer til å bli fremover. Nå gleder jeg meg til en lang mengdetreningsperiode, og ikke minst en kjempepers på Regionsmesterskapet i 2012 :D

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...