Gå til innhold

Ny fiskestang


MentalSyk

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er en nybegynner på vei oppover i fiskeverden. I den forbindelse er jeg på utkikk etter en ny fiskestang. Jeg fisker stort sett i tjern og fjellvann etter ørret og abbor. Jeg har et fiskesett som jeg kjøpte på Clas Ohlson(!). Synes selv at det er på tide å bytte ut dette nå. Så derfor har jeg sett litt rundt på nettet etter en sammensetning av snelle, stang og snøre. Når det gjelder snelle har jeg landet på en Shimano Twin Power CI4 RA. Når det kommer til snøre snakker alle varmt om FireLine. Det eneste som gjenstår nå er en god stang. Jeg har skjønt det sånn at en teleskopstang er lett å transportere, men ikke så god til å fiske med, så jeg ser da helst etter en todelt stang. Så jeg lurer på om det er noen erfarne fjellfiskere der ute som kan annbefale en god stang til meg? Pris spiller ingen rolle.

Endret av mentalsyk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stang det viktigste av alt fiskeutstyr så velg gjerne å legg litt penger i dette for med rett vedlikehold og bra kvalitet på stanga holder det LENGE. speedmaster, beastmaster eller berkley series one er de jeg vil anbefale. sikkert utrulig mye annet som er bra men dette er de jeg og de kjenner har hatt gode opplevelser med

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest member-101642

Dersom pris ikke er et tema, ville jeg kjøpt G. Loomis GLX 9'6" 2-12 g. Den kaster godt, og er en sann drøm å kjøre fisk med. Stangen veier drøyt hundre gram, mens Shimano sine ofte veier det dobbelte. Disse er i tillegg stivere og mindre følsomme, noe som gjør det mindre gøy når fisken først biter. Det samme kan sies om Berkley Series One. Den kaster langt, men er for stiv til å kjøre fisk med.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei du!

 

Jeg kjøpte meg ny fiskestang idag! Vil absolutt anbefale den til deg og.

 

se her: fiskestang

 

Denne er ideell for fjellfiske og ferskvann.

Selv fisker jeg ørret veldig mye fra vår til høst.

Denne stanga er 210 cm lang, og er TODELT og ikke tredelt som vist på bildet.

Uansett, dette er komplett sett med veldig bra stang og snelle til kanonpris! En bag følger meg!

 

Jeg har sett veldig mye på fiskestenger på nett og i butikekr i det siste, og kom til at dette var tingen for meg. Er veldig opptat at det skal være en stang av bedre kvalitet samtidig som den skal være lett og spenstig (myk). Jeg bor i trondheim selv, så den kunne jeg kjøpe direkte i butikken. Muligens du må betale noe for frakt...

 

Håper dette var til hjelp!

 

PS: E kan nesten ikke vente til fiskesesongen starter! Bort med iseeeeeeeeeeen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...