Gå til innhold

Apple tar innpå Nintendo (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"brukes til spilling" lol, så min htc desire er en konkurrent til nintendo fordi den spiller spill? om jeg kjøper et spill til 1$ så gjør ikke det telefonen til en spillkonsoll/konkurrent til nintendo.

 

de fleste av spillene på iphone/ipod er vel lignende flash-spill? slik som en spiller i nettleseren? så internet explorer er den største spillkonsollen?

Lenke til kommentar

Gode poenger i denne artikkelen.

 

The statistics reeled off by Jobs weren’t the really important part of the event. Yes, iOS devices are outselling Sony and Nintendo’s handhelds combined on a week to week basis – that’s a solid achievement, but not actually all that relevant.
So why did Jobs compare one of his recent products to the PSP (which is dead) and to the DS (which is being phased out), both products released over half a decade ago? When the PSP and DS released, the video iPod had not even been made yet. Six years is a long time.
I have been ramming heads with one major Apple fanboy for a while (he runs a popular Apple website, I won’t say which). He declared the DS ‘doomed’ to the iPod, ‘doomed’ to the iPhone, even doomed to Mac gaming (lol). And throughout this, nothing has affected DS sales. It would be as if they were in totally different markets.
The game business is defined by games, not these little service doodads. Wii sold well because of its games, despite the ‘online services’ on Xbox 360 and PS3.
Unlike movies or music, how games are played on the hardware is extremely important and makes up much of the experience. The things Apple would need to do to get their devices to be picked up by gamers (like put buttons on them) would make them shunned by the music and movie crowd.

 

Rett og slett, at det selges flere iOS-maskiner er ikke en relevant sammenligning med rene spillkonsoller, og det burde da Steve Jobs vite? Og når det i tillegg gjøres sammenligninger med en flere år gammel spillkonsoll (DS) som er i ferd med å bli faset ut... For ikke å snakke om at det pene designed på Apples maskiner måtte blitt "ødelagt" for å få plass til skikkelige spillknapper hvis de faktisk var så seriøse når det gjelder spilling.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Slik statistikk som det der sier veldig lite og er omtrent verdiløs i denne sammenhengen.

 

Men selv om telefoner ikke er en serlig trussel for inntektene til Nintendo og Sony i dag, så er det stor mulighet for at det snart blir det. Det finnes allerede flere telefoner som er kraftigere enn Nintendos kommende 3DS, og innen dens levetid er over vil telefoner gå langt forbi. Begrensningen for mange blir da kontrollere på telefoner, og vi kommer nok til å se flere slike løsninger.

Lenke til kommentar

Slik statistikk som det der sier veldig lite og er omtrent verdiløs i denne sammenhengen.

 

Men selv om telefoner ikke er en serlig trussel for inntektene til Nintendo og Sony i dag, så er det stor mulighet for at det snart blir det. Det finnes allerede flere telefoner som er kraftigere enn Nintendos kommende 3DS, og innen dens levetid er over vil telefoner gå langt forbi. Begrensningen for mange blir da kontrollere på telefoner, og vi kommer nok til å se flere slike løsninger.

er jo ikke bare maskinkraft som teller heller da. 3ds er mye mer tilrettelagt til å spille på, med skikkelige kontroller, og den får skikkelige spill som du ikke bare spiller når du ikke har en dritt å gjøre i friminuttet.

Lenke til kommentar

Slik statistikk som det der sier veldig lite og er omtrent verdiløs i denne sammenhengen.

 

Men selv om telefoner ikke er en serlig trussel for inntektene til Nintendo og Sony i dag, så er det stor mulighet for at det snart blir det. Det finnes allerede flere telefoner som er kraftigere enn Nintendos kommende 3DS, og innen dens levetid er over vil telefoner gå langt forbi. Begrensningen for mange blir da kontrollere på telefoner, og vi kommer nok til å se flere slike løsninger.

er jo ikke bare maskinkraft som teller heller da. 3ds er mye mer tilrettelagt til å spille på, med skikkelige kontroller, og den får skikkelige spill som du ikke bare spiller når du ikke har en dritt å gjøre i friminuttet.

Du bør lese på nytt det jeg skrev, og se på lenken. Trolig vil det dukke opp flere telefoner med kontroller for spilling, og allerede er det drøssevis av småspill. For de som spiller lite vil det bli mindre interessant å kjøpe en egen konsoll.
Lenke til kommentar

Denne artikkelen er fra 2009. Da er jeg stygt redd for at det er situasjonen der Iwata ble feilsitert da det ble påstått at han så Apple som en trussel. Dessverre er det ikke noe direkte sitat, men bare en påstand fra Reuters, så det er vanskelig å verifisere. Det jeg vet er at Iwata selv har sagt han ikke ser på Apple som en konkurrent. Han liker blant annet å bruke iPhonen sin i all offentlighet.

Lenke til kommentar
Slik statistikk som det der sier veldig lite og er omtrent verdiløs i denne sammenhengen.

 

Men selv om telefoner ikke er en serlig trussel for inntektene til Nintendo og Sony i dag, så er det stor mulighet for at det snart blir det. Det finnes allerede flere telefoner som er kraftigere enn Nintendos kommende 3DS, og innen dens levetid er over vil telefoner gå langt forbi. Begrensningen for mange blir da kontrollere på telefoner, og vi kommer nok til å se flere slike løsninger.

er jo ikke bare maskinkraft som teller heller da. 3ds er mye mer tilrettelagt til å spille på, med skikkelige kontroller, og den får skikkelige spill som du ikke bare spiller når du ikke har en dritt å gjøre i friminuttet.

Du bør lese på nytt det jeg skrev, og se på lenken. Trolig vil det dukke opp flere telefoner med kontroller for spilling, og allerede er det drøssevis av småspill. For de som spiller lite vil det bli mindre interessant å kjøpe en egen konsoll.

Småspillene er mindre interessante, og jeg vil gjerne se disse telefonene med kontroller for spilling som faktisk selger. Det er jo prøvd flere ganger, og det har alltid vært en flause.

 

Det er interessant å kjøpe en egen spillkonsoll så lenge spillene på denne konsollen er spill folk vil ha. Det er tross alt spillene som avgjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Denne artikkelen er fra 2009. Da er jeg stygt redd for at det er situasjonen der Iwata ble feilsitert da det ble påstått at han så Apple som en trussel. Dessverre er det ikke noe direkte sitat, men bare en påstand fra Reuters, så det er vanskelig å verifisere. Det jeg vet er at Iwata selv har sagt han ikke ser på Apple som en konkurrent. Han liker blant annet å bruke iPhonen sin i all offentlighet.

Nintendo ser på Apple som en alvorlig konkrurrent. Du har rett at Iwata/Nintedo klargjorde i starten av 2010 at de ikke var bekymret for Apple, men i sommer skal Iwata selv ha sagt at de anser Apple som sin største konkurrent i tiden som kommer.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen er fra 2009. Da er jeg stygt redd for at det er situasjonen der Iwata ble feilsitert da det ble påstått at han så Apple som en trussel. Dessverre er det ikke noe direkte sitat, men bare en påstand fra Reuters, så det er vanskelig å verifisere. Det jeg vet er at Iwata selv har sagt han ikke ser på Apple som en konkurrent. Han liker blant annet å bruke iPhonen sin i all offentlighet.

Nintendo ser på Apple som en alvorlig konkrurrent. Du har rett at Iwata/Nintedo klargjorde i starten av 2010 at de ikke var bekymret for Apple, men i sommer skal Iwata selv ha sagt at de anser Apple som sin største konkurrent i tiden som kommer.

Dessverre er "enemy of the future"-sitatet lite troverdig. Det er ikke et direkte sitat, men noe det går rykter om at han skal ha sagt:

 

Satoru Iwata, the Nintendo president, is understood to have told his senior executives recently to regard the battle with Sony as a victory already won and to treat Apple, and its iPhone and iPad devices, as the “enemy of the future” .

Som svar på dette viser jeg til dette:

 

Look at that! Quotation marks for a statement that cannot be verified but is only ‘understood’. What does ‘understood’ mean? It is another way of saying ‘I think’. This offers countless paths towards creative journalism.

 

I can do it too: Satoru Iwata, the Nintendo president, is understood to have told his senior executives that chocolate is yummy and that lollipops “are stupid and need to be wiped from the face of the earth.”

Som vi ser er det lite håndfast om at Nintendo anser Apple for å være en stor konkurrent, men mye som tyder på at de ikke gjør det. Hvis Iwata så Apple som sin største konkurrent hadde han neppe latt seg se offentlig med nettopp produktene som påstås å være hans største konkurrenter! Særlig i Japan ville slikt vært "business-selvmord".

 

Dessuten har Malstrom et annet godt poeng:

 

"In order to compete with Nintendo, Apple needs to make a handheld console, not a handheld computer."

Lenke til kommentar

Småspillene er mindre interessante, og jeg vil gjerne se disse telefonene med kontroller for spilling som faktisk selger. Det er jo prøvd flere ganger, og det har alltid vært en flause.

 

Det er interessant å kjøpe en egen spillkonsoll så lenge spillene på denne konsollen er spill folk vil ha. Det er tross alt spillene som avgjør.

Flere av disse spillene selger i ganske respektable volum, og det er bare et tidsspørmål før det kommer større spill til telefoner. Id har allerede kommet med noe og vil komme med flere titler, Epic Games kommer med sin motor.

 

Nintendo må eventuelt svare med mer fornuftige priser på spillene sine.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Småspillene er mindre interessante, og jeg vil gjerne se disse telefonene med kontroller for spilling som faktisk selger. Det er jo prøvd flere ganger, og det har alltid vært en flause.

 

Det er interessant å kjøpe en egen spillkonsoll så lenge spillene på denne konsollen er spill folk vil ha. Det er tross alt spillene som avgjør.

Flere av disse spillene selger i ganske respektable volum, og det er bare et tidsspørmål før det kommer større spill til telefoner. Id har allerede kommet med noe og vil komme med flere titler, Epic Games kommer med sin motor.

 

Nintendo må eventuelt svare med mer fornuftige priser på spillene sine.

Problemet med disse telefonene er at de ikke er laget for spilling. Det blir en helt annen opplevelse enn en separat spillmaskin. Små og billige spill selger kanskje, men hvis du ser på storselgerne for Nintendo DS er det langt igjen dit. Og selv om folk kjøper flere småspill på telefonene sine, betyr ikke det at de erstatter storselgerne fra f.eks. Nintendo. De kommer eventuelt i tillegg, nettopp fordi det er så stor forskjell på opplevelsen.

 

Når det gjelder Epics motor, så er det sikkert fint, men vi kan jo høre med Malstrom igjen:

 

The real story behind Epic’s demo is that Epic wants developers to buy licenses to their sorry engine. We’ve seen this story play out before. When another new hardware comes out, PC or game console, Epic will have a ‘demo’ of it to advertise its engine.

Dette er forøvrig samme artikkel som jeg lenket til over.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...