Gå til innhold

Den dype dykkertråden


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melder meg inn her.

Ganske ny dykker med AOW, Deep Speciality og Nitrox (alt PADI)

Har fått meg fullt oppsett og dobbeltsett, har kun fått prøvd å dykke her i Norge en gang enn så lenge.

Akkurat det dykket vil jeg ikke si var veldig vellykket siden det var første gang med tørrdrakt og jeg hadde ikek fått justert utstyret ordentlig tydligvis :p

Menmen, nå begynner vannet og været og bli varmere, så da får jeg prøve meg igjen.

Lenke til kommentar

Melder meg inn her.

Ganske ny dykker med AOW, Deep Speciality og Nitrox (alt PADI)

Har fått meg fullt oppsett og dobbeltsett, har kun fått prøvd å dykke her i Norge en gang enn så lenge.

Akkurat det dykket vil jeg ikke si var veldig vellykket siden det var første gang med tørrdrakt og jeg hadde ikek fått justert utstyret ordentlig tydligvis :p

Menmen, nå begynner vannet og været og bli varmere, så da får jeg prøve meg igjen.

Hva gikk galt egentlig?

 

God temperatur på vannet, er en stund siden jeg hadde årets første dykk i Norge, da var det behagelige 6 grader i vannet :D

Lenke til kommentar

Jeg fikk en fin heistur.

Kjente at jeg måtte tømme luft, og da var det for seint, hadde allerede begynnt å få fart oppover.

Så klarte jeg til slutt å få dumpet luft før jeg kom til overflaten, men da gikk jeg rett ned.

Det var ikke kjempedypt der, så var ikke farlig om jeg gikk helt ned til bånn heldigvis. (men klarte å bli nøytral før det skjedde)

Vi svømte langsmed en vegg.

 

Deretter tok vi en sakte tur opp, for så ta seg litt sammen, gå ned til 5m og svømme tilbake til båten.

Jeg hadde ikke sjans til å puste riktig, både pga. det kalde vannet jeg ikke var vant til (1-2 grader) og det at ting skjedde.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det fungerer med dykkerutstyr på SAS?

 

Tidligere når jeg har hatt med utstyret har jeg bare bestillt dette ekstra, uten noe mer styr. Snakket med kundeservice hos SAS og ble henvist til ett kontaktskjema på SAS sine support-sider der jeg må fylle ut ett skjema og sende inn.

Er det virkelig så vanskelig på SAS?

Lenke til kommentar

Tihi, meg? :p

Kun på første året enno, så eg stiller ikkje kjempesterkt.

 

Men eg kan no prøve. Klarte ikkje å laste ned meir enn halepartiet på biletet. Trur halefinna er heterocercal. Type som du finn i hai, så eg seier ein eller annan skatesort. Ser ut som utgangshøla for gjellene er på toppen av fisken, så det vil vere ein annan indikator. Men det blir eit lite skudd i mørket.

Tek utdannelsen down under, så om eg får noko tropisk klarer eg meg kanskje litt betre :blush:

 

Kult bilete forresten.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en fin heistur.

 

Uff, akkurat det samme skjedde meg første dykk med tørrdrakt her i våres. Aldri kjekt, men sånt skjer.

 

Skal til Fiji, Australia og Hong Kong til sommeren, så da blir det mye eksotisk dykking! Kan virkelig ikke vente! Hong Kong og Australia blir nok mer byferier, mens Fiji er ment ene og alene for dykking, deriblant et eget haidykk. Er bare 16 nå (17 da), så det blir spennende! Noen som har noen erfaringer derfra?

Lenke til kommentar

Hei!

Kult at noen har mekket en egen dykketråd her på forumet :)Dykking er en utrolig artig hobby som gir fantastiske naturopplevelser av en "annen verden"!

 

-Om noen trenger buddy så skrik ut!

Er 25år og bor i Oslo, men har ikke bil. Pga. dette så blir det jo vanskelig å få dykket i fjorden, da utstyret veier rundt 50-60kg! Savner det å dykke regelmessig hver uke...

 

Er forøvrig meget godt kjent i Oslofjorden, og vet om mange flotte dykkeplasser. Har en ca. 140dykk og komplett utstyr, men mangler buddy og bil som sagt.

 

Magnus.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Hei!

Kult at noen har mekket en egen dykketråd her på forumet :)Dykking er en utrolig artig hobby som gir fantastiske naturopplevelser av en "annen verden"!

 

-Om noen trenger buddy så skrik ut!

Er 25år og bor i Oslo, men har ikke bil. Pga. dette så blir det jo vanskelig å få dykket i fjorden, da utstyret veier rundt 50-60kg! Savner det å dykke regelmessig hver uke...

 

Er forøvrig meget godt kjent i Oslofjorden, og vet om mange flotte dykkeplasser. Har en ca. 140dykk og komplett utstyr, men mangler buddy og bil som sagt.

 

Magnus.

 

Ufattelig kult navn i det minste :thumbup:

 

Er også godt kjent i Oslofjorden. Har vært mye å dykket der, spesielt rundt Orscarsborg festning er jeg lommekjent, men har vært mye rundt. Har også vært i Malorca og Jordan og dykket, samt at jeg skal til Fiji (!) nå i slutten av Juni og fire uker utover. Herregud, kan så vidt vente!

Lenke til kommentar

Hei!

Kult at noen har mekket en egen dykketråd her på forumet :)Dykking er en utrolig artig hobby som gir fantastiske naturopplevelser av en "annen verden"!

 

-Om noen trenger buddy så skrik ut!

Er 25år og bor i Oslo, men har ikke bil. Pga. dette så blir det jo vanskelig å få dykket i fjorden, da utstyret veier rundt 50-60kg! Savner det å dykke regelmessig hver uke...

 

Er forøvrig meget godt kjent i Oslofjorden, og vet om mange flotte dykkeplasser. Har en ca. 140dykk og komplett utstyr, men mangler buddy og bil som sagt.

 

Magnus.

Jeg har bil, dykkerutstyr, er lite kjent i Oslofjorden og kommer til å trenge en buddy litt senere (er opptatt en god stund fremover)

 

Får vel ta kontakt med deg senere tror jeg :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Koster det mye for og bli dykker?

 

Du må nok ofre mye for det ja, men du kan avgjøre mye hvor dyrt det skal bli selv. Du kan jo enten velge å kjøpe alt av utstyr selv hvis du vil dykke ofte, og det blir en god del tusen, men det er også gode muligheter for låning av utstyr, og da trenger det ikke bli sånn altfor dyrt. Det avgjøres av interessen, rett og slett, vil jeg si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får nesten legge ut dette:

Bildet er tatt av undertegnede for under ett døgn siden :dribble:

post-27317-0-45350800-1309013999_thumb.jpg

Det er forresten en whitetip reefshark

 

Tihi, meg? :p

Kun på første året enno, så eg stiller ikkje kjempesterkt.

 

Men eg kan no prøve. Klarte ikkje å laste ned meir enn halepartiet på biletet. Trur halefinna er heterocercal. Type som du finn i hai, så eg seier ein eller annan skatesort. Ser ut som utgangshøla for gjellene er på toppen av fisken, så det vil vere ein annan indikator. Men det blir eit lite skudd i mørket.

Tek utdannelsen down under, så om eg får noko tropisk klarer eg meg kanskje litt betre :blush:

 

Kult bilete forresten.

Glemte helt å gi svaret, det er en electric ray

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde ett Canon PowerShot S95 med undervannshus, totalt koster dette rundt 5000, inkl. undervannshus.

 

Jeg har postet noen bilder her som er tatt med det kameraet, så kan du bedømme selv hva du syntes.

Jeg har ingenting negativt å si om kameraet, men tror en ekstra blits eller to hadde gjort seg.

 

edit: er forresten på kamerajakt selv, igjen, mulig det blir enda en S95 :hmm:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...