Gå til innhold

Anbefalte apps til iOS! (Ikke jailbreak!)


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I første omgang er jeg på jakt etter programmer som kan brukes til å vise Powerpoint og ha en eller annen form for (lett) bilderedigering.

Selv bruker jeg "Doodle Buddy" til tegning og slikt. Tenker du på som at du skal ta et bilde og så redigere det?

I så fall har Adobe en app som heter Photoshop Express - helt gratis! :)

 

Jeg har Mac, så jeg bruker Keynote og Pages på både Mac og iPad(og iPhone). Fungerer utmerket, men det koster noen slanter selvsagt(70 kr pr app).

Veldig fornøyd med de, men ville tro det finnes mange andre (gratis) alternativer til å åpne PowerPoint filer. Ta et søk i App Store! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg kommer snart til å få med iPad av jobben. Jeg har en iPod Classic og det er egentlig den eneste erfaringen jeg har hatt med Apple-produkter frem til nå.

 

I første omgang er jeg på jakt etter programmer som kan brukes til å vise Powerpoint og ha en eller annen form for (lett) bilderedigering.

Gå til http://skydrive.live.com og logg på med din MSN ident, så får du tilgang til Word, Excel, Powerpoint og OneNote.

 

Drag Race anbefales overhode ikke, da det er avhengighetsskapende på linje med heroin..

Lenke til kommentar

Instacast

instacast-app-for-iphone-ipod-touch.jpg

 

En flott app for å lete opp, abonnere, laste ned, og strømme sine favoritt podcast over 3G eller Wifi. Kommer også med innebygget nettleser for å følge lenker i beskrivelsen mens man lytter.

  • Pris: 14 kroner
  • Link:
  • Kompatibel med: iOS 4.1 iPhone, iPod og iPad (Finnes også egen versjon for iPad)
  • Vurdering: Aldri mer iTunes for Podcast. Dette er alt jeg trenger for å lytte til radio og podcastprogrammer på farten. Lag en liste programmer, frisk opp listen om morgenen og du har alle de siste episodene i lommen til du er ferdig med å lytte til dem. Full av funksjonalitet og har et fantastisk utseende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

jeg kan sikkert trykke og prøve (og feile) men jeg er mer på jakt etter programmer som andre brukere selv har testet ut og funker bra.

Bare for å være litt vanskelig her nå. Skulle jeg annbefale deg å bruke et program uten å ha testet det selv? Hva ville det si om meg da? Bruker du å anbefale programmer du ikke har testet?

Selvfølgelig har jeg testet det. Jeg prøvde dropbox også i samme slengen, men dropbox kjører ikke en presentasjon like godt som skydrive...

 

BTW. Skydrive er kun en webside.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Tweetbot

 

tweetbot-icon-logo.jpg

 

Beskrivelse: Tweetbot is a full-featured iPhone Twitter client with a lot of personality. Whether it’s the meticulously-crafted interface, sounds & animation, or features like multiple timelines & smart gestures, there’s a lot to love about Tweetbot.

  • Pris: 21,- NOK
  • Link: http://itunes.apple....d428851691?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod Touch, egen app for iPad (anbefales også)
  • Vurdering: Din egen vurdering av appen. Tapbots har sitt eget preg på sine apper, til tross for at Twitter(tidligier Tweetie) holder en høy standard når det kommer til Twitter apps, så er Tweetbot en like god eller i min mening, bedre twitter app med en egen personelighet.

mzl.gcmlgbzl.320x480-75.jpg

Endret av Trynemjoel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sparrow

Beskrivelse: Sparrow is an iPhone mail client designed with love to provide you with an efficient and pleasant mailing experience.

With its panel navigation, its new threading system and many new features, you'll never look back.

  • Pris: 21,- NOK
  • Link: http://itunes.apple....d492573565?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod Touch, iPad
  • Vurdering: For dere som er kjent med Sparrow på Mac vet dere hva dere kommer til , en twitterish tilnærming til e-post. Enkle gestures, elegant design, og smidig animasjon. Dette er hvordan e-post blir gøy.

sparrow_iphone-580x343.jpg

 

Promovideo

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vet ikke om det er en teknisk begrensning av utviklerrettigheter, eller om det bare er sabla dyrt å drive en pushserver for appen, men det skal visstnok kunne fikses med Boxcar

 

Det finnes måter å gjøre det på, men de sier de ikke er «klare til å ta ansvar for å lagre brukernavn og passord på en sikker måte». Push fungerte visstnok utmerket i beta-perioden. :)

Lenke til kommentar

1Password

Beskrivelse: Experience the secure, safe web browsing that Mac users have known for years!

  • Pris: 105,- NOK
  • Link: http://itunes.apple.com/no/app/1password-pro/id319898689?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod Touch, iPad
  • Vurdering: Ha sikker informasjon og passord for alt, og samtidig ha den lett tilgjengelig når du trenger det. Kan brukers for seg selv, men best sammen med klienten på Mac eller Windows. Passord kan synce mellom klienter via Dropbox, så alle endringer du gjør et sted, dukker opp neste gang du bruker appen et annet sted. Fantastisk program i det daglige, føl deg trygg.

table2.png?1332620812

Lenke til kommentar

Wolfram Alpha

Beskrivelse: Get answers. Access expert knowledge. Wherever you are. Whenever you need it.

wolfram-alpha.png

  • Pris: 21,- NOK
  • Link: http://itunes.apple....d334989259?mt=8
  • Kompatibel med: iPhone, iPod Touch, iPad
  • Vurdering: Trenger du hjelp til å løse en kompleks matteformel? Lurer du på hva smeltepunktet til Palladium er? Eller hvor stor Egersund er i forhold til Oslo? Ikke noe problem, Wolfram Alpha gir deg svaret, og enda mer. En fantastisk tjeneste som varmer hjertet til folk som verdsetter kunnskap og informasjon.

mobile-ipad.png

sTaUKvRebbUZtwWPLWQYtM-temp-upload.xtififiw.320x480-75.jpg

 

Ja, vet ikke om det er en teknisk begrensning av utviklerrettigheter, eller om det bare er sabla dyrt å drive en pushserver for appen, men det skal visstnok kunne fikses med Boxcar

Det finnes måter å gjøre det på, men de sier de ikke er «klare til å ta ansvar for å lagre brukernavn og passord på en sikker måte». Push fungerte visstnok utmerket i beta-perioden.

Setter pris på at de er såpass ærlige. Det er et enormt ansvar å ta for slike ting, mer enn folk gjerne er klar over.

Selv bruker jeg ikke Push, så det gjør meg ikke noe at muligheten mangler, men det er jo en "deal breaker" for noen.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå kommer et spørsmål som kanskje ikke går direkte på programvare men here it goes: Må en bruke en HDMI-kabel fra Apple for å få lyd når en bruker Apple Digital AV-adapter eller kan en bruke hva som helst av HDMI for å få lyd?

 

Bare for å være litt vanskelig her nå. Skulle jeg annbefale deg å bruke et program uten å ha testet det selv? Hva ville det si om meg da? Bruker du å anbefale programmer du ikke har testet?

 

det var kanskje litt flåsete av meg å formulere det slik i en tråd som dette.

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...